Digitale agenda: iCal of Google Calender?

13-11-2017 19:36 18 berichten
Hoi allemaal,

Enkele jaren geleden ben ik na een jaartje digitaal weer terug gegaan naar een papieren agenda. De hoofdreden daarvoor was dat ik meer overzicht had als ik het gewoon op papier had staan.

Inmiddels is mijn leven een stuk hectischer geworden en veranderen afspraken vaak, wat de overzichtelijkheid in mijn papieren agenda natuurlijk niet ten goede komt. De laatste tijd denk ik misschien tot digitaal maar weer eens een kans te geven.. Maar.. welke agenda is het handigste?

Wat ik belangrijk vind is dat je makkelijk en snel nieuwe afspraken kan invoeren of dingen kan wijzigen. En het zou mooi zijn als je bijv werk en prive verschillende kleuren kunt geven. Verder heb ik denk ik geen hele bijzondere wensen.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Welke digitale kalender raad jij aan?

Totaal aantal stemmen: 15

iCal (20%)
Google Calender (60%)
Anders (20%)
Wij gebruiken Google. Ik kan niet meer zonder. Ideaal vind ik het maandoverzicht dat je hebt. Man en ik synchroniseren automatisch en hebben dus de actuele agenda. Je kan ook verschillende kleuren aanbrengen.
op mijn werk gebruiken wij outlook. kan ik dat ook makkelijk in google importeren?
klinkt goed damsel, dank je wel voor het berichtje!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een Google agenda in de app business calendar Pro. Ideaal
Uiltje66 schreef:
13-11-2017 20:47
Ik gebruik een Google agenda in de app business calendar Pro. Ideaal
Hier ook, al jaren, Business Calender Pro.
Alle reacties Link kopieren
Je verwart twee dingen: het agenda-bestand en de agenda-app.

Zoek een app uit die je bevalt, bijvoorbeeld Fantastical, en open daarin zoveel agenda’s als je handig vindt, ieder met eigen kleur. Outlook, Google, Apple, wat je maar wil kan je combineren.
ik heb nog niet eerder van business calender pro gehoord (voel mij echt zo'n digibeet vanavond :$ ) wat is daar het voordeel van tov de gewone google agenda?
LeesMee schreef:
13-11-2017 21:16
Je verwart twee dingen: het agenda-bestand en de agenda-app.

Zoek een app uit die je bevalt, bijvoorbeeld Fantastical, en open daarin zoveel agenda’s als je handig vindt, ieder met eigen kleur. Outlook, Google, Apple, wat je maar wil kan je combineren.
oooh, dit is heel verhelderend! dus ik kan google, outlook etc gewoon in andere agenda apps openen?
dus ik moet een app kiezen die goed voor mij werkt? en dan kan ik daar gewoon afspraken in maken, die dan opgeslagen worden als bijv google agenda item. snap ik dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Het is een app voor Android, die Google calendar kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
13-11-2017 21:18
oooh, dit is heel verhelderend! dus ik kan google, outlook etc gewoon in andere agenda apps openen?
dus ik moet een app kiezen die goed voor mij werkt? en dan kan ik daar gewoon afspraken in maken, die dan opgeslagen worden als bijv google agenda item. snap ik dat goed?
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf Fantastical op mijn laptop, de Apple agenda op mijn iPad, en Informant op mijn iPhone, omdat ik dat per device de fijnste apps vind.

Als agenda-bestanden gebruik ik outlook bij mijn klanten en bij mijn eigen bedrijf, en Google voor privé.
LeesMee schreef:
13-11-2017 21:21
Ik gebruik zelf Fantastical op mijn laptop, de Apple agenda op mijn iPad, en Informant op mijn iPhone, omdat ik dat per device de fijnste apps vind.

Als agenda-bestanden gebruik ik outlook bij mijn klanten en bij mijn eigen bedrijf, en Google voor privé.
en als je dan in fantastical iets aanpast, dan zie je dat dus automatisch ook aangepast in de apple agenda op je ipad?
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
13-11-2017 21:31
en als je dan in fantastical iets aanpast, dan zie je dat dus automatisch ook aangepast in de apple agenda op je ipad?
Ja, want de app (Fantastical, Apple agenda) maakt de aanpassing in het agenda-bestand (outlook, Google agenda)
Geen ervaring met iCal. Begonnen met Google Calendar omdat ik destijds een telefoon met Android had en gewoon daarop de agenda ben gaan gebruiken. Had verwacht dat dit lastig werd toen ik overstapte naar een iPhone, maar ook daar werkt Google Calendar prima. Ik vind die dus ideaal. Werkt op alle devices en kunt ook gewoon op je laptop even snel je agenda openen als dat nodig is. Daarnaast werkt het werken met verschillende kleuren voor mij ideaal.
ah ja, er is mij heel wat duidelijk geworden. ik ga eens rondsnuffelen in de app store naar apps die mij aanspreken. dank voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
13-11-2017 22:02
ah ja, er is mij heel wat duidelijk geworden. ik ga eens rondsnuffelen in de app store naar apps die mij aanspreken. dank voor alle reacties!
Gun jezelf de tijd :) er zijn tientallen prima agenda-apps
Alle reacties Link kopieren
Als je een keuze moet maken tussen iCal en Google Calendar moet maken zou ik zeker voor Google Calendar gaan. Deze kan je ook gewoon gebruiken op je iPhone, maar ook op andere plekken. iCal is specifiek verbonden aan je Apple apparaten en dus lastiger te gebruiken mocht je ooit een switch maken naar een ander apparaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven