'Bekeken door'-functie op Facebook :(

14-11-2017 14:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar geeft FB bij groepen aan welk bericht door wie is bekeken, ook als je geen lid bent :blauwoog: Nu staat er bij een paar berichten in twee groepen 'Bekeken door Mary-C'. Een FB vriend van mij is ook lid van deze twee groepen en kan zo zien dat ik het bekeken heb terwijl ik niks te zoeken had in die groepen..

Wat kan ik hier nog aan doen, of is er geen redding? :facepalm:



De uitleg van het verhaal:

Vandaag zat ik in de wachtkamer verveeld een beetje op FB profielen te kijken, en zo ook op het profiel van mijn collega. Zijn vrouw is buitenlands en omdat ik de taal en naam niet herkende werd ik nieuwsgierig naar haar afkomst, dus scrollde ik even door naar haar profiel, waar ook groepen stonden. Groep 1 heb ik aangeklikt en bekeken, het betrof een groep met oude foto's van een bepaalde NL provincie met zo'n 50 leden. Vintagefoto's vind ik altijd leuk dus ik dacht waarom niet. De tweede groep in het lijstje betrof het land van herkomst van de vrouw, dus ook daar nam ik even een kijkje. Tot mijn schrik zag ik dat er bij al die posts 'Bekeken door Mary-C' verscheen. :O De groep heeft ook nog eens maar 21 leden die allemaal iets met dat land te maken hebben dus mijn nieuwsgierigheid is nu pijnlijk openbaar.. Collega is er ook lid van dus hij ziet mijn naam daar staan. Sterker nog: mijn naam staat bovenaan omdat we FB vrienden zijn.. En hij is ook lid van de vintagefoto's. Niet echt fijn dat mijn nieuwsgierige stalk-gedrag nu openbaar is :$
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Is dat nieuw dan?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar ik heb het nog nooit gezien. Ik zit niet zo vaak op Facebook.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Alle leden van de groep blokkeren?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Ik heb dat nog nooit zien staan?
Maar als het gewoon open groepen zijn, dan kunnen ze toch verwachten dat er mensen op kijken. Als ze dat niet willen moeten ze de instellingen op prive zetten.
KyloRen schreef:
14-11-2017 14:40
Is niet nieuw. Ik vind het ook bloedirritant, alsof het mij boeit wie wat bekijkt.
Maar is dat alleen bij de groepen of ook bij de gewone profielen? En waar staat dat dan?
Waarom is het 'nieuwsgierig stalk gedrag' en niet gewoon oprechte interesse?

Ik zou me er niet druk om maken.

a) je collega maakt zich er ook niet druk over waarschijnlijk
b) daar is facebook toch voor?
c) de groepen waren niet afgesloten
d) wat is er mis met belasting voor iemand hebben?
Alle reacties Link kopieren
Haha TO ik begrijp helemaal dat je je toch een beetje bekeken voelt, maar probeer er in te staan zoals Rosings. Het is iets openbaars, waarom zou je niet mogen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Had je daar überhaupt kunnen kijken als je geen "vriendje-van-een-vriendje" was? Bij mij kunnen alleen "vrienden" zien wat ik op facebook zet.

Mensen met wie ik "in een groep zit", maar die geen vriendjes zijn, kunnen als het goed is niet op mijn privé-facebook kijken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-11-2017 21:49
Had je daar überhaupt kunnen kijken als je geen "vriendje-van-een-vriendje" was? Bij mij kunnen alleen "vrienden" zien wat ik op facebook zet.

Mensen met wie ik "in een groep zit", maar die geen vriendjes zijn, kunnen als het goed is niet op mijn privé-facebook kijken.
Zo is het bij mij ook. Ik gluur wel eens bij een openbare Facebook pagina maar zie echt nergens staan dat ik deze bekeken heb. Ik ben van een paar openbare groepen lid maar ik zie het echt nergens dat ik die pagina bekeken heb en ook niet van anderen. Wel in de Messenger, ik weiger berichten te openen van personen die niet met mij bevriend zijn. Bij Messenger zie je wel de tijd en datum
anoniem_320799 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 12:27
28.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Snoesje, Boekenwurm:

Het gaat om posts in een groep, en daar kun je wel zien wie wat bekeken heeft, ongeacht of je vrienden bent met andere leden uit de groep. Het is wel zo dat bij het lijstje 'Bekeken door' je vrienden en vrienden van vrienden wel eerst genoemd worden en dan de rest van de namen van mensen die het bekeken hebben.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Dat is alleen bij kleine groepen zo.

Anders deactiveer je je Facebook gewoon dan ziet niemand dat je het bekeken hebt want dat account is (tijdelijk) onzichtbaar.

Ik ken ook zat mensen die op fb zitten maar alleen een actief account hebben als ze ingelogd zijn. Gaan ze vand e computer af dan deactiveren ze het bij instellingen en dan kan niemand het account zien:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven