OpenOffice of Microsoft Office 2013

17-11-2017 13:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop. Nu zag ik een goede aanbieding voorbij komen voor Microsoft Office 2013: voor nog geen €50,- het Home&Student pakket, met Microsoft Word, Excel en Powerpoint. Mezelf kennende zal ik vooral Microsoft Word gebruiken, om zo nu en dan een brief te schrijven. Maar goed, OpenOffice kost natuurlijk helemaal niets, en als ik het op de goede website download is het ook veilig. Wat raden jullie mij aan? Loont het de moeite om Microsoft Office 2013 aan te schaffen?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
Misschien
Alle reacties Link kopieren
Nee. Er is niks mis met een open source tekstverwerker. Ik gebruik zelf LibreOffice (vind ik fijner dan OpenOffice). Deze gebruiken ze ook op mijn werk. Ik zou iets leukers zoeken om die €50 aan te besteden.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Heb er wel erg in dat het een ouder pakket is, maar de officiële Office werkt altijd het best, zeker als het om bestanden gaat waar andere mensen ook mee in aanraking komen die wel de echte Office gebruiken. Er valt altijd wel wat weg in opmaak of afbeeldingen als het in een alternatief pakket is gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen in de basisschoolleeftijd hebt kun je via schoolspot voor €3.90 office 2016 aanschaffen.
lotte40 schreef:
17-11-2017 13:38
Als je kinderen in de basisschoolleeftijd hebt kun je via schoolspot voor €3.90 office 2016 aanschaffen.
Ik ben daar meteen gaan kijken, maar die 3,90 zie ik niet.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje29 schreef:
17-11-2017 13:33
Heb er wel erg in dat het een ouder pakket is, maar de officiële Office werkt altijd het best, zeker als het om bestanden gaat waar andere mensen ook mee in aanraking komen die wel de echte Office gebruiken. Er valt altijd wel wat weg in opmaak of afbeeldingen als het in een alternatief pakket is gemaakt.
Uit de OP maak ik op dat TO student is en het gaat om privé gebruik op een privé laptop. TO geeft aan dat ze Office waarschijnlijk alleen gaat gebruiken om af en toe een brief te schrijven. Een digitale brief stuur je eigenlijk bijna nooit door als een word-document maar als een pdf, dus dan heeft ze geen last van verschillende Office versies.

Ik gebruik zelf privé al jaren een open source tekstverwerker - eerst OpenOffice en nu LibreOffice - en ervaar echt geen enkel probleem.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt enkel gebruikt om af en toe een brief te schrijven, zou ik het gewoon lekker bij google docs houden.
Als je echter dagelijks/wekelijks word/excel/powerpoint/etc. nodig hebt, is het echt wel het geld waard.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik ben geen student trouwens, lees dat mensen er vanuit gaan dat ik student ben. Ik vind het wel lastig om de knoop door te hakken...
Alle reacties Link kopieren
Dromertje87 schreef:
17-11-2017 15:13
Bedankt voor de reacties. Ik ben geen student trouwens, lees dat mensen er vanuit gaan dat ik student ben. Ik vind het wel lastig om de knoop door te hakken...
Mijn fout, ik dacht dat omdat het om een Home&Student versie ging.

Ik heb net even snel gegoogled. Microsoft Office Home&Student 2013 is online ook te koop voor net wat minder dan €50. Dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je een buitenkansje mis loopt als je nu niet snel de knoop door hakt.

Waarom twijfel je? Ben je bang dat je specifieke functies gaat missen (zoals de Ribbon)? Heb je OpenOffice (of LibreOffice of GoogleDocs) eigenlijk al geprobeerd? Ik zou de open source Office proberen. Mocht dat niet bevallen, dan kun je altijd nog Microsoft Office kopen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
libre office is echt prima voor die paar brieven. en voor heel veel meer ook.
Zowel open office als libre office werken perfect. De laatste doet het met name ook prima op een applecomputer. Persoonlijk vind ik Libro Office een plezieriger pakket dan bijvoorbeeld Word. En voor een paar van die 50 euro kun je ook nog een handig boekje over libre office kopen!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt. Had vanavond de knoop doorgehakt om toch niet meteen voor die aanbieding te gaan, en jullie reacties zijn voor mij een bevestiging dat dat de goede keuze is. Ik heb eigenlijk nooit iets gedaan met OpenOffice of LibreOffice. En waarom meteen bijna €50,- neerleggen als ik wellicht ook prima uit de voeten kom met die gratis programma's. Want meer dan zo nu en dan een brief schrijven doe ik toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor die 50 euro sluit je waarschijnlijk een online jaarabonnement af. Kan moeilijk zijn om er weer vanaf te komen. Een afrader.

Als je Microsoft Office wilt dan kun je beter een versie kopen die je op je eigen laptop installeert. Kost wel circa 130 euro, maar dan heb je niks meer te maken met abonnementen en (stilzwijgende) verlengingen.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
21-11-2017 14:21
Voor die 50 euro sluit je waarschijnlijk een online jaarabonnement af. Kan moeilijk zijn om er weer vanaf te komen. Een afrader.

Als je Microsoft Office wilt dan kun je beter een versie kopen die je op je eigen laptop installeert. Kost wel circa 130 euro, maar dan heb je niks meer te maken met abonnementen en (stilzwijgende) verlengingen.
Feiten? Of waar baseer je deze beweringen op?
Alle reacties Link kopieren
Losse Microsoft office kost circa 140 euro. Deze installeer je op 1 pc/ laptop.

Jaarabonnement kost 50 - 70 euro per jaar. Via Surfspot veel goedkoper maar dan moet je daar wel toegang toe kunnen hebben.

Zoek maar na.

Amerikaanse bedrijven hebben een zwarte reputatie wat betreft opzeggingen. Gaat allemaal via credit card. Zelf eens probleem gehad waarbij na jaarabonnement ineens maandelijks paar tientjes werd afgeschreven. Opzeggen lute niet, heb de credit card moeten laten blokkeren om hier vanaf te komen. Maar goed, misschien dat intussen zaken verbeterd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
25-11-2017 14:00
Losse Microsoft office kost circa 140 euro. Deze installeer je op 1 pc/ laptop.

Jaarabonnement kost 50 - 70 euro per jaar. Via Surfspot veel goedkoper maar dan moet je daar wel toegang toe kunnen hebben.

Zoek maar na.
.
.
Dat klopt voor de nieuwste (2016) versie.

De oudere versie, waar TO het over heeft, (2013) kun je voor € 50 aanschaffen en op je eigen PC installeren zonder abo.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik op het werk Libre office en het heeft een voordeel: Je kunt er ook toegestuurde open office documenten mee openen :) . Het heeft specifieke verschillen zoals bij het opmaken van tabellen maar om een paar brieven te maken wist ik het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven