Bestanden iCloud onvindbaar!

21-11-2017 21:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik morgen mijn iPad ter reparatie moet opsturen, wil ik er zeker van zijn dat ik een back-up heb van mijn bestanden en foto’s. Ik heb een reservekopie gemaakt en er staat wanneer ik bij het kopje iCloud kijk inderdaad dat er foto’s en bestanden in de iCloud staan.
Wanneer ik echter via mijn bestanden naar de iCloud drive ga, zie ik helemaal geen bestanden staan!
Er staat: 0 onderdelen 41,16 GB beschikbaar. Er staat dus ergens wel iets in want ik heb in totaal 50 MB opslagruimte.
Via Google word ik niet veel wijzer. Wie kan mij helpen?!
En wat als je via iCloud.com inlogt? Zie je ze dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik dat doe kan ik nergens inloggen. Maar las ergens dat dat sowieso niet werkt met een iPad. Maar ik heb er weinig verstand van :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen kiezen uit:
Stel iCloud in op dit apparaat.
Open zoek mijn iPad.
Open zoek mijn vrienden.

Maar iCloud is gewoon ingesteld!
Op iCloud.com moet je met je Apple-id inloggen. Dan heb je toegang tot al je gesynchroniseerde dingen die ook op je iPad/iPhone/MacBook staan. Agenda, contacten, iCloud etc..
moosert schreef:
21-11-2017 21:57
Ik kan alleen kiezen uit:
Stel iCloud in op dit apparaat.
Open zoek mijn iPad.
Open zoek mijn vrienden.

Maar iCloud is gewoon ingesteld!
Je moet even op een computer inloggen op icloud.com
https://9to5mac.files.wordpress.com/201 ... -45-42.png

Dit krijg je dan te zien..
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht dan toch nog maar even tot mijn vriend zo thuis is en log dan in via zijn laptop. Bedankt alvast! Hopelijk werkt het.
Blijf het raar vinden dat ik niet de bestanden via de iCloud drive kan zien. Maar goed, eerst maar even jouw tip proberen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een reservekopie maakt, zie je toch geen losse bestanden in icloud staan? Volgens mij wordt de hele reservekopie als een soort pakketje opgeslagen.

Via instellingen-icloud-icloudreservekopie kan je zien wanneer de laatste reservekopie is gemaakt. Hier kan je ook zien wat er precies in je icloud staat.

Als je je ipad leeg terug krijgt, krijg je de optie om je icloud reservekopie terug te zetten vanuit icloud.

Mocht je de foto’s los op willen slaan, dan moet je je ipad even met het kabeltje aan de computer hangen. Je computer herkent hem dan als camera en dan kan je de fotos opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vind het gek dat er schijnbaar 8,8 GB aan bestanden in mijn iCloud staat, maar dat er volgens de iCloud drive niks in mijn iCloud staat.
Maar dat van de foto’s ga ik zo proberen, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij heeft dat te maken met het verschil tussen icloud drive en icloud. Icloud drive is te zien als een soort van externe drive waar je zelf bestanden op kunt zetten (en waar je via de app Bestanden in de nieuwste ios bijkan). Icloud is het geheel van alles wat in de cloud terechtkomt. Dus icloud drive en daarnaast nog de data die door de verschillende apps gebruikt wordt. Je fotos staan in de app Fotos. Als je icloud daarvoor gebruikt, staan ze wel in icloud, maar niet in icloud drive. Reservekopie staat wel in icloud, maar niet in icloud drive.
Alle reacties Link kopieren
Inloggen via laptop is gelukt! Ingewikkeld gedoe haha ;-).
Alle reacties Link kopieren
iCloud Drive staat inderdaad naast je back-up. Je ziet de back-up dus niet als bestand in je drive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven