Beste noise cancelling headphone

27-11-2017 00:11 56 berichten
Ervaring mee of al ns meerdere kunnen testen?
En zit er veel kwaliteitsverschil tussen een Bose 20 en de nieuwste 35?
Alle reacties Link kopieren
Ken alleen een van philips en die doet het (te) fantastisch Schrik me iedere keer rot als er iemand op de schouder tikt :D
Had voor mn vliegreis zo'n bose geleend en die voel je nauwelijks zitten. Draagcomfort dus ook belangrijk.

Zouden ze in mediamarkt de high end modellen verkopen? Voel er veel voor eerst ns te vergelijken.
Ik heb de Bose 35 en ben daar erg tevreden over. Gekocht voor vliegreizen maar draad hem inmiddels regelmatig op kantoor. Ook thuis lekker om muziek te luisteren, niemand heeft er last van en door de Bluetooth mis ik geen telefoontjes.
Ja ik bedoel quietcomfort

Zit er veel verschil tussen die laatste versies?
En nu heb je naast die 35 ook 35 II
Wat maakt t verschil?
https://www.hoofdtelefoonstore.nl/verge ... 018/788941

De 35 heeft een vloegtuigoplug, de 35II niet. Kijk en vergelijk. Qua geluid denk ik niet dat het heel veel scheelt met de 25 maar deze heeft een draad en de 35 is draadloos.
Sony mdr 1000X en Bose quiet comfort 35II zijn op dit moment de besten op de markt. De 20 is beduidend minder goed dan de 35.
Ik heb ze beiden uitgebreid kunnen testen, ik heb de Sony en Mn vriend de bose. Qua noise cancelling is er weinig verschil. In vliegtuig en trein allebei absoluut heel goed. Hoge tonen of stemmen blijven iets lastiger.
Het grootste verschil is hoe ze om je hoofd zitten, de Sony zit wat meer aangesloten wat voor een betere noise insulation zorgt (niet-actieve noise cancelling) terwijl de bose wat soepeler/losser zit en dus bijvoorbeeld voor brildragers prettiger zal zijn (ivm druk van brillenpootjes).
Ik zou ze allebei eens testen in bijv. Mediamarkt en dan een keuze maken.
Ik ga idd ook zelf ff testen. Van die sony las ik weer in reviews dat mensen m te strak en dus oncomfortabel vonden zitten. Zelf vind ik de QC20 nauwelijks voelbaar wat n voordeel is op lange vlucht. Maar idd wat losjes.
Draadloos vind ik n pre.
Ik heb de Q35, gekocht op Schiphol. Erg blij mee! Werkt erg goed, zit lekker naar mijn idee. Draadloos ding dus handig, snel opgeladen, geen batterijen nodig! Ik ben veel minder snel overprikkeld ermee.
Die ouderwetse vliegtuigplug heb je in moderne vliegtuigen niet meer nodig. Kan ook gewoon t stekkertje van mn simpele in ear koptelefoontje in t inflightsysteem pluggen.
Hawelry schreef:
27-11-2017 07:33
Ik heb de Q35, gekocht op Schiphol. Erg blij mee! Werkt erg goed, zit lekker naar mijn idee. Draadloos ding dus handig, snel opgeladen, geen batterijen nodig! Ik ben veel minder snel overprikkeld ermee.
Daar is t mij ook om te doen.
redbulletje schreef:
27-11-2017 07:41
Daar is t mij ook om te doen.
Ik heb gister Media-Markt ermee overleefd, haha, en zaterdags de Ikea (oke dat was wel: erin bij magazijn-ding pakken wat nodig is-eruit) maar toch :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de QC20. Vind ik fijner dan de 35 want daarmee voelde ik me te afgesloten. De QC20 kan ik echt uren in hebben, kan er zelfs mee slapen.
Ik heb dan ook een vraagje, want kijk er vaak naar, nog nooit op gehad, dus ik weet niet hoe het klinkt.

Vraag is: Heb je ook geen last van omgevingsgeluid als je geen muziek aan hebt? Ik draag nu vaak oordoppen in het vliegtuig, om geluid te dempen, ik heb niet altijd zin in muziek, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt.
Off-topic ...voor de overprikkelaars onder ons, ik heb standaard oordoppen in mijn tas, met de oordoppen die je ook bij concerten in hebt, kun je nog wel praten en de belangrijke dingen horen, maar veel geluid wordt weggefilterd. Ideaal voor dagje Ikea, druk restaurant, want je kunt nog wel gesprekken volgen, inderdaad Mediamarkt of de hel die speeltuin heet, etc....
Tessa44- schreef:
27-11-2017 08:07
Ik heb dan ook een vraagje, want kijk er vaak naar, nog nooit op gehad, dus ik weet niet hoe het klinkt.

Vraag is: Heb je ook geen last van omgevingsgeluid als je geen muziek aan hebt? Ik draag nu vaak oordoppen in het vliegtuig, om geluid te dempen, ik heb niet altijd zin in muziek, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt.
Dat klopt ja, ik heb ook vaak geen muziek aan maar wel het ding op. Zou niet meer lange vluchten willen doen zonder.
Oordoppen kan ik niet goed verdragen, want dan worden al mijn indoorgeluiden extra versterkt zoals het stromen van mijn bloed in mijn hoofd ofzo. Heeeel irritant. Die out-ear noisecanceller vond ik daarom 'n uitkomst. Maar die QC20 vond ik nog best wel veel omgevingsgeluid doorlaten eerlijk gezegd, dus als die QC35 sterker is, dan lijkt me dat ideaal. Ik wil juist de optie mij helemaal af te sluiten.
Tessa44- schreef:
27-11-2017 08:11
Off-topic ...voor de overprikkelaars onder ons, ik heb standaard oordoppen in mijn tas, met de oordoppen die je ook bij concerten in hebt, kun je nog wel praten en de belangrijke dingen horen, maar veel geluid wordt weggefilterd. Ideaal voor dagje Ikea, druk restaurant, want je kunt nog wel gesprekken volgen, inderdaad Mediamarkt of de hel die speeltuin heet, etc....
Wat RB zegt, met oordoppen ga ik mijn eigen bloed horen stromen en mijn eigen voetstappen enzo. Die koptelefoon biedt daarin echt uitkomst, dan heb ik dat niet. En hoor ik wel belangrijke dingen.
Taralina schreef:
27-11-2017 08:43
Dat klopt ja, ik heb ook vaak geen muziek aan maar wel het ding op. Zou niet meer lange vluchten willen doen zonder.
Dank je! Ik ga er toch ook nog eens naar kijken.
Hawelry schreef:
27-11-2017 08:51
Wat RB zegt, met oordoppen ga ik mijn eigen bloed horen stromen en mijn eigen voetstappen enzo. Die koptelefoon biedt daarin echt uitkomst, dan heb ik dat niet. En hoor ik wel belangrijke dingen.
Oké helder, 😊👍🏻

Vandaag toch eens langs de mediamarkt. 😉
Bose 35! Draagt fijn, geen snoer en vliegtuigplug.
Ben net naar de Mediamarkt geweest en de Bose wint 't voor mij qua draagcomfort. De Sony is toch net wat stugger, die voel je gelijk zitten. Maar z'n noisecancelling was ook heel goed. Had 'n extra handigheidje dat je alleen maar met je hand de oorschelp hoeft aan te raken om de cancelling te onderbreken. Da's dus vooral handig voor mensen die ook nog tegen anderen willen kunnen praten zonder elke keer koptelefoon af te hoeven zetten. Da's voor mij niet echt 'n nuttig feature, dus ik ga voor draagcomfort. Wel schrikbarend duur!

De Bose had ik gelijk via bluetooth aan m'n telefoon gekoppeld en even 'n nummer geluisterd en dat klonk erg aangenaam. De gast die me nog wat uitleg gaf zei dat ie 'm zelf ook heeft en thuis wel 'ns gebruikt om z'n koters te blokken. Haha, slim!!! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
ik heb de 35 .. heerlijk.. zeker bij vliegen is het fijn. Ik kan er zelfs mee dutten ;-) Wij hebben hem gekocht met een actie bij Media Markt (wel van te voren even prijzen in de gaten houden..)
Hij is inderdaad ernstig duur, maar oh zo fijn! Zou echt niet meer zonder willen nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven