Geen internettoegang?

04-12-2017 17:19 11 berichten
Haay haay,

Ik kan sinds dat wij een nieuwe router hebben, kan mijn laptop niet meer goed verbinden met het internet. Er staat dat ik geen internet toegang heb en er staat een geel driehoekje bij. Het rare is dat we er op andere laptops er geen last van hebben en op mijn mobiel ook niet. Iemand tips?
Netwerksleutel wel ingevoerd?
Alle reacties Link kopieren
Beveiliging van je router aanpassen of wifi kanaal wijzigen?
Hier heb ik niet echt verstand van haha. Hoe moet ik dat doen dan? Want bij de andere laptops hoefde het namelijk niet
Alle reacties Link kopieren
De beveiliging van je router aanpassen en het wifi kanaal wijzigen doe je door op de router zelf in te loggen. Het best is om bijvoorbeeld een laptop bedraad aan te sluiten op je router.

Het komt soms voor dat net 1 apparaat moeite heeft met het geselecteerde wifi kanaal. En door deze dan te wijzigen zou je daarmee het probleem op kunnen lossen.

Ditzelfde geldt voor de beveiliging van je netwerk. Deze staat ingesteld op de hoogste beveiliging als het goed. Door de beveiliging in je router terug te zetten kan het zijn dat je laptop wel ineens wifi verbinding heeft.
Bedankt voor de tip! Zou het ook kunnen werken om terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Dat is misschien iets makkelijker voor mij haha
Alle reacties Link kopieren
Je kan proberen om je router eerst te resetten oid en van daaruit verder te kijken.

Heb je die router trouwens via je internet provider of zelf aangeschaft?
Ik heb hem net herstart maar dat werkte niet. weet niet of dat het zelfde is? Uuhm volgens mij via mijn internet provider
Alle reacties Link kopieren
Herstarten is niet hetzelfde als terugzetten naar fabrieksinstellingen/resetten.

Bij welke internetprovider zit je?
Bij ziggo
Alle reacties Link kopieren
Die hebben nogal wat verschillende modems dus dat is lastig op afstand :-)

Heb je al gekeken op hun website?
Als je gaat naar ziggo.nl en dan:
Menu - internet - service - wifi verbeteren

Daar kom je stappenplannen tegen waar eea in staat uitgelegd. Hoop dat je daar verder mee komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven