Vier gelijke afbeeldingen op 1 pagina in Word

05-12-2017 13:28 19 berichten
Ik wil vier foto's per pagina in Word gaan zetten.
Hoe krijg ik de vier afbeeldingen precies even groot op die de pagina.
Het gaat om ongeveer 100 afbeeldingen. Dus 25 pagina's met 4 afbeeldingen.

Ik kom er zelf niet uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
4 foto's onder elkaar?
Als je met je rechtermuisknop op de foto in word klikt, kan je de grootte aanpassen. Op die manier kan je ze allemaal even groot maken.

Wat ik zelf ook gemakkelijk vind als je 2 foto's naast elkaar steeds wilt, is via een collage te werken, vb. https://www.collage.nl/
'Voeg foto's toe ' --> 4 foto's selecteren --> ze laden in --> sjabloon kiezen met 2 foto's naast elkaar steeds --> bestand : opslaan als PNG bv. en daarna kopiëren naar word
chentolove wijzigde dit bericht op 05-12-2017 13:33
50.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tabel invoegen met 4 vakken., daar je plaatje in plakken.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
05-12-2017 13:31
Tabel invoegen met 4 vakken., daar je plaatje in plakken.
Ja dat probeer ik. Maar de tabel verspringt steeds qua grootte. Als ik daarna de plaatjes naar de juiste grootte wil krijgen, wordt het net niet precies dezelfde afmeting.
chentolove schreef:
05-12-2017 13:31
4 foto's onder elkaar?
Als je met je rechtermuisknop op de foto in word klikt, kan je de grootte aanpassen. Op die manier kan je ze allemaal even groot maken.
Nee twee boven en twee onder.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf ook gemakkelijk vind als je 2 foto's naast elkaar steeds wilt, is via een collage te werken, vb. https://www.collage.nl/
'Voeg foto's toe ' --> 4 foto's selecteren --> ze laden in --> sjabloon kiezen met 2 foto's naast elkaar steeds --> bestand : opslaan als PNG bv. en daarna kopiëren naar word
Moet het per se Word zijn? Je kunt je aanmelden voor Canva (www.canva.com), is een soort online fotobewerkingsprogramma.

Dan kies je A4 (als je liggende foto's hebt dan moet je even een liggende A4 maken)
Sleep je er een frame in om je A4 in te delen in 4 fotovakken onder Elements -> Grids
En dan hoef je alleen nog maar je foto's er in te slepen en ze blijven dezelfde grootte

Je kunt ze daarna downloaden als PDF, PNG of JPG.

Heel handig!
chentolove schreef:
05-12-2017 13:33
Wat ik zelf ook gemakkelijk vind als je 2 foto's naast elkaar steeds wilt, is via een collage te werken, vb. https://www.collage.nl/
'Voeg foto's toe ' --> 4 foto's selecteren --> ze laden in --> sjabloon kiezen met 2 foto's naast elkaar steeds --> bestand : opslaan als PNG bv. en daarna kopiëren naar word
Dat ga ik eens bekijken. Is misschien wel een idee. Kun je er ook nog tekst bij zetten?
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 13:38
3.85% gewijzigd
pangea schreef:
05-12-2017 13:36
Moet het per se Word zijn? Je kunt je aanmelden voor Canva (www.canva.com), is een soort online fotobewerkingsprogramma.

Dan kies je A4 (als je liggende foto's hebt dan moet je even een liggende A4 maken)
Sleep je er een frame in om je A4 in te delen in 4 fotovakken onder Elements -> Grids
En dan hoef je alleen nog maar je foto's er in te slepen en ze blijven dezelfde grootte

Je kunt ze daarna downloaden als PDF, PNG of JPG.

Heel handig!
Nee het hoeft niet perse Word te zijn. Maar ik neem aan dat je bij dit programma er weer geen tekst onder kunt zetten?
Rinkels schreef:
05-12-2017 13:37
Nee het hoeft niet perse Word te zijn. Maar ik neem aan dat je bij dit programma er weer geen tekst onder kunt zetten?
Jawel! Waar je maar wilt.
pangea schreef:
05-12-2017 13:38
Jawel! Waar je maar wilt.
Oh heel fijn. Ik ga ernaar kijken! Dank je wel.
Voeg je afbeeldingen in een document.
Rechtsklik op één ervan en kies Grootte en positie.
Vink hier Hoogte-breedteverhoudingen vergrendelen aan,
In verhouding tot oorspronkelijk formaat moet je uitvinken.
Sluit het af.

Selecteer de andere afbeeldingen en druk op de F4-toets.

Of gebruik een ander programma. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Rinkels schreef:
05-12-2017 13:36
Dat ga ik eens bekijken. Is misschien wel een idee. Kun je er ook nog tekst bij zetten?
Achteraf in word : invoegen --> vormen :basisvormen en dan zoals word eruit ziet , een blad met 'A' op zeg maar. Zo kan je tekst erop plakken en achteraf via opmaak rand en achtergrond tekstkader verwijderen.
Moet het per se in Word zo staan, of gaat het erom dat ze straks uitgeprint worden? Dan zou je namelijk kunnen overwegen om ze onder elkaar te zetten in het document, en dan twee pagina's per pagina uit te printen?

Werkt wel alleen als je ze niet heel groot wil en ze wil uitprinten :P
Lady_Grey schreef:
05-12-2017 14:50
Moet het per se in Word zo staan, of gaat het erom dat ze straks uitgeprint worden? Dan zou je namelijk kunnen overwegen om ze onder elkaar te zetten in het document, en dan twee pagina's per pagina uit te printen?

Werkt wel alleen als je ze niet heel groot wil en ze wil uitprinten :P
Het moet digitaal doorgestuurd kunnen worden. En dan moeten er echt 4 foto's op een pagina staan. Twee boven en twee onder.
kintsugi schreef:
05-12-2017 13:40
Voeg je afbeeldingen in een document.
Rechtsklik op één ervan en kies Grootte en positie.
Vink hier Hoogte-breedteverhoudingen vergrendelen aan,
In verhouding tot oorspronkelijk formaat moet je uitvinken.
Sluit het af.

Selecteer de andere afbeeldingen en druk op de F4-toets.

Of gebruik een ander programma. :proud:
Dit is me gelukt. Maar ik maak het op een macbook. Daar zit geen F4 toets op. Weet je dan ook wat ik moet doen?
Alle reacties Link kopieren
F4-toets. Met <F4> wordt de laatst uitgevoerde bewerking in Word herhaald. Handig voor herhaalde bewerkingen met lastige toetscombinaties. De toetscombinatie <Shift><F4> herhaalt de laatste zoek of Ga naar ...
[/]


Misschien deze?
Command - Shift - Z De laatst uitgevoerde actie opnieuw uitvoeren
https://www.tuxx.nl/sneltoetsen/mac/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
https://support.office.com/nl-nl/articl ... e3e1284b25
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dank je wel. Het is nu redelijk gelukt. Ik maak een tabel in Word. Daar voeg ik de afbeeldingen in en de afbeeldingen zet ik steeds handmatig op 27% van de originele afbeelding en dan lukt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven