Hoe emails van stalker laten bouncen in Gmail?

11-12-2017 16:10 29 berichten
Een collega wordt gestalkt door een oud stagaire van hem van meer dan 20 jaar geleden.
Ze is helaas echt knettergek, en de mails volgen elkaar steeds sneller op. Inmiddels heeft ze ook zijn nieuwe werkplek ontdekt en hem daar gebeld. Uiteraard beantwoordt hij de mails niet en heeft hij er flink wat bewaard, zou hij ze nodig hebben mocht de situatie ooit echt uit de hand lopen.
Het liefst zou hij haar mails automatisch laten terugsturen, met als message "Undelivered mail returned to sender" oid.
Ik heb gezien dat je iemand kan blokkeren in Gmail, maar dan komen de emails gewoon in de Spam folder terecht.
Weet iemand of er een manier is om de mails automatisch te laten bouncen?
Ik help hem hiermee aangezien hij bijna de pensioengerechtigde leeftijd heeft en niet zo handig is met deze dingen.

Bedankt!
Out of office reply en dan voor bepaalde ontvangers, is dat er?
Alle reacties Link kopieren
Out of the office is geen bounce. Maar maak dat wat uit? Een specifieke mededeling zal zo'n stalker alleen maar triggeren (hee leuk, het reageert). Als er geen reactie ok komt (totaal negeren) dan heeft zo'n figuur ook geen reactie.
BlockSender Bounces Email Back to the Sender: https://lifehacker.com/blocksender-boun ... 1596954859
Je kunt in Gmail een afwezigheidsbericht automatisch terugsturen naar de zender, in het geval je op vakantie bent bijvoorbeeld. Je kunt het bericht zelf typen. Nadeel is wel dat iedereen die je een bericht stuurt dat afwezigheidsbericht krijgt.

Maar... daar is een oplossing voor: https://www.gtricks.com/gmail/gmail-out-of-office/
HuLang schreef:
11-12-2017 16:29
Je kunt in Gmail een afwezigheidsbericht automatisch terugsturen naar de zender, in het geval je op vakantie bent bijvoorbeeld. Je kunt het bericht zelf typen. Nadeel is wel dat iedereen die je een bericht stuurt dat afwezigheidsbericht krijgt.

Maar... daar is een oplossing voor: https://www.gtricks.com/gmail/gmail-out-of-office/
Dit zou een goede zijn, ga ik bekijken. Dankjewel.

En op zich ben ik het eens met degene die zeggen dat geen reactie beter is. Maar hij hoopt haar het idee te kunnen geven dat hij niet meer hier werkt en zij hem dan ook niet hier komt opzoeken. IJdele hoop vrees ik, want hij heeft haar aan de telefoon gehad. Uiteraard opgehangen toen hij door had dat zij het was.
Het is een lastige situatie. Niet ernstig genoeg om ermee aan de politie te gaan maar de toon van de mails is dermate verontrustend (geen bedreiging echter), dat hij zich af vraagt waar dit heen gaat.
Niet de tip waar je om vraagt maar als een stalker geen enkele reactie krijgt is er niet zoveel aan om steeds mailtjes te schrijven. Grote kans dat ze dan vaker naar de telefoon gaat grijpen of andere wegen bedenkt om hem te bereiken.
Ik zou dan ook de mail geruisloos de spamfolder laten verdwijnen. of even bellen met de politie wat wijsheid is die hebben er vaker mee te maken.
Wat is knettergek zit ze in een instelling of heeft hij enig idee waarom ze dit doet. na 20 jaar. pas op dat je je niet in een wespennest begeeft je weet niet zeker of hij echt alles verteld aan jou. heb je de mailtjes zelf gelezen is het echt wartaal?
Na 20 jaar vind ik echt heel vreemd. Zeker als ze geen relatie hebben gehad
HuLang schreef:
11-12-2017 16:29
Maar... daar is een oplossing voor: https://www.gtricks.com/gmail/gmail-out-of-office/
Het gekke is dat ik in gmail alle opties hier weergegeven zie maar niet "Send canned response".
Bij de politie melden hebben we geadviseerd en zal hij ook doen.

Ja ik heb de mails gelezen en ze zijn gewoonweg bizar. Of ze in een instelling zit weet ik niet maar ze is mentaal niet gezond, dat is zeker. Vanwege privacy kan ik niet teveel zeggen maar denkt ze leeft in een fantasiewereld waarin ze oa denkt dat God is.
Waarom nu weet hij ook niet. Hij kon zich haar nog maar nauwelijks herinneren. En ik geloof hem.

Verder bemoei ik me er niet teveel mee hoor, behalve hem adviseren melding te doen bij de politie en eventueel de mails te bouncen. Maar misschien is ze gewoon in de spam folder laten komen wel het beste.
IJskoffie schreef:
11-12-2017 16:45
Het gekke is dat ik in gmail alle opties hier weergegeven zie maar niet "Send canned response".
Kan je niet verder helpen, ik het het ook maar gegoogled. Net nog even gezocht op "canned response gmail" en het lijkt nog altijd te bestaan, dus misschien moet je zelf eens googlen daarop?
HuLang schreef:
11-12-2017 17:04
Kan je niet verder helpen, ik het het ook maar gegoogled. Net nog even gezocht op "canned response gmail" en het lijkt nog altijd te bestaan, dus misschien moet je zelf eens googlen daarop?
Ga ik doen, bedankt!
Een ander emailadres aanmaken is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
stom wellicht maar hebben jullie op het werk niet een ITmannetje die ff mee kan denken?
guppekop schreef:
11-12-2017 17:13
stom wellicht maar hebben jullie op het werk niet een ITmannetje die ff mee kan denken?
Vrees van niet (logge organisatie, universiteit).
Ander emailadres is mede daarom ook niet echt een optie.

Maar denk dat hij ze toch maar gewoon in de Spam folder laat komen. Dan hoeft hij ze tenslotte ook niet te zien.
IJskoffie schreef:
11-12-2017 17:17
Vrees van niet (logge organisatie, universiteit).
Ander emailadres is mede daarom ook niet echt een optie.

Maar denk dat hij ze toch maar gewoon in de Spam folder laat komen. Dan hoeft hij ze tenslotte ook niet te zien.
Op de universiteit lopen toch wel mensen (ICT'ers) rond die verstand van computers hebben?
Die vrouw is echt ziek. goed idee om het bij de politie te melden. Als ze alleen woont zou het goed zijn als de ggz eens met haar gaat praten wie weet is hij niet de enige die ze mailt en achtervolgd tot op het werk. Maak me ook zorgen om die vrouw kan een kreet om hulp zijn. Fijn dat je hem helpt het lijkt me angstig om mee te maken je weet niet wat er in haar omgaat hopelijk leid dit ertoe dat ze hulp krijgt. en je collega ervanaf is want hij kan er ook niks aan doen dat ze hem opgezocht heeft. Wat een rotsituatie zeg. Sterkte en bedenk dat de melding de doorslag kan geven tussen gedwongen opname of niet. Voor haar bestwil niet als een soort straf!
Boquiabierto schreef:
11-12-2017 17:19
Op de universiteit lopen toch wel mensen (ICT'ers) rond die verstand van computers hebben?
Ja natuurlijk. Maar neem maar van mij aan dat het hier (buitenland) niet de eerste optie is.
Melden ivm gedwongen opname? Tja, ze doet vooralsnog niemand kwaad.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 09:54
Reden: verwijderd ivm privacy
80.77% gewijzigd
Had er een heel ander beeld bij dat klopt wel! Ok dan de mail maar in de spamfolder en melden. hoe dan ook een rotsituatie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je collega ook adviseren dat hij tegen zijn vrouw zegt wat er aan de hand is en al die email doorstuurt naar haar ivm bewijs. Dan is ze gelijk op de hoogte en kan zij de wijkagent (of iemand die de buurt in de gaten houdt) informeren.

Verder zou ik het niet weten succes hoor!
Oh ja ik zou je leidinggevende (universiteit etc) hiervan op de hoogte stellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of gmail dit ook kan, maar in outlook kan je regels aanmaken. Dan kan je per emailadres/onderwerp etc. een regel aanmaken. Deze regel is dan: verplaatsen naar een bepaalde map of een bepaald antwoord. Ik zal straks even gaan puzzelen met gmail...
Alle reacties Link kopieren
ja het kan dus...dankzij pctip van de dag.

https://pctipvandedag.nl/regels-instellen-gmail

Je kan dan voor een bepaalde afzender een standaard antwoord verzenden: bijvoorbeeld dit emailadres bestaat niet meer.
Lenn12345 schreef:
11-12-2017 17:22
Die vrouw is echt ziek. goed idee om het bij de politie te melden. Als ze alleen woont zou het goed zijn als de ggz eens met haar gaat praten wie weet is hij niet de enige die ze mailt en achtervolgd tot op het werk. Maak me ook zorgen om die vrouw kan een kreet om hulp zijn. Fijn dat je hem helpt het lijkt me angstig om mee te maken je weet niet wat er in haar omgaat hopelijk leid dit ertoe dat ze hulp krijgt. en je collega ervanaf is want hij kan er ook niks aan doen dat ze hem opgezocht heeft. Wat een rotsituatie zeg. Sterkte en bedenk dat de melding de doorslag kan geven tussen gedwongen opname of niet. Voor haar bestwil niet als een soort straf!
Gedwongen opname?
Nou daar is heeel veel meer voor nodig dan iemand mailtjes sturen hoor.

To kan je collega echt geen ander mail adres nemen?
Politie gaat waarschijnlijk zeggen dat hij haar moet blokkeren of een ander e mail adres moet nemen.
Jullie gebruiken als werknemers van een universiteit Gmailadressen?
Zeepdoos25 schreef:
11-12-2017 18:50
Ik zou je collega ook adviseren dat hij tegen zijn vrouw zegt wat er aan de hand is en al die email doorstuurt naar haar ivm bewijs. Dan is ze gelijk op de hoogte en kan zij de wijkagent (of iemand die de buurt in de gaten houdt) informeren.

Verder zou ik het niet weten succes hoor!
Oh ja ik zou je leidinggevende (universiteit etc) hiervan op de hoogte stellen!
Zij is op de hoogte.

En wij zijn (de) leidinggevenden :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven