Zijn er nog meer meiden die gamen?

15-12-2017 22:57 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mij af of er nog meer meiden zijn die gamen? Ik ken zelf alleen maar jongens die gamen. Zelf ben ik een vrouw van 26 en één van mijn grootste hobby's is gamen! (mmo, rpg's, actie) voornamelijk op pc. Ik mis eigenlijk wel meiden/vrouwen in mijn omgeving die dezelfde hobby delen als ik :)
De_Cynicus schreef:
07-01-2018 12:39
Online spellen zijn meer populair tegenwoordig. Singleplayer is nu minder belangrijk bij game developers. Ze hadden namelijk een onderzoek gedaan van bepaalde spellen, en gekeken wat de gamers meer speelde, de singleplayer of multiplayer. En het overgrote deel speelde het meeste de multiplayer, of zelfs ALLEEN MAAR de multiplayer.
Ok.

Hoeft niet te betekenen dat iedereen daarom alleen nog maar multiplayer gaat spelen he. Of dat oudere games die wel singleplayer hebben niet goed zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het moment weg van Mario Odessey op de Switch. Prachtig spel zeg en oneindig veel te ontdekken!

Vroeger speelde ik ook veel Sim en Tycoon spelletjes. Zou wel willen dat daat weer eens een echte goede van werd gemaakt, voor mijn gevoel is het niet veel soeps de laatste jaren. Mocht iemand nog een tip hebben..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 3DS en mijn vriend heeft een Playstation 3. Op mijn 3DS speel ik voornamelijk Pokémon, op de Playstation vooral Uncharted/Assassin's Creed. Oh, en we hebben sinds een paar maanden een SNES, ook erg gaaf! De Switch staat ook nog op ons lijstje, maar die vind ik nu nog te duur.
Alle reacties Link kopieren
"Vroeger" speelde ik altijd op de Gameboy, DS, 3DS etc. Tot ik vorig jaar maart een PS4 heb gekocht :D
Ik speel Horizon Zero Dawn, FarCry, God of War (wachtend op de nieuwe) en Infamous Second Son. The Witcher lijkt me ook super gaaf, alleen ik weet niet of TW3 een losstaand spel is..? En Assassins Creed wil ik ook nog een keer spelen.
Alle reacties Link kopieren
Bij begin van wow ongeveer 5 jaar gespeeld als mage. Shooters gaan mij niet af, word ik mega nerveus van. Nog heel even eve-online gespeeld. Momenteel speel ik enkel starcraft 2 omdat ik niet vasthang aan groepen.
Momenteel ben ik een beetje WOW-moe... En ik heb nu via een vriend 7 days to die ontdekt. Een soort post-apocalyptische wereld waarin je moet zien te overleven, met zombies en al! Erg gaaf om te doen, ik schrik me alleen steeds kapot als er weer een zombie onverwacht opduikt, of als ik van achteren aangevallen wordt door een roedel wilde honden...
Alle reacties Link kopieren
PDM274 schreef:
08-01-2018 08:57
"Vroeger" speelde ik altijd op de Gameboy, DS, 3DS etc. Tot ik vorig jaar maart een PS4 heb gekocht :D
Ik speel Horizon Zero Dawn, FarCry, God of War (wachtend op de nieuwe) en Infamous Second Son. The Witcher lijkt me ook super gaaf, alleen ik weet niet of TW3 een losstaand spel is..? En Assassins Creed wil ik ook nog een keer spelen.
The witcher is een heel goed spel, en ja. Het is een losstaand spel, ze hebben het verhaal zo gemaakt dat het verhaal makkelijk te begrijpen is voor mensen die de vorige spellen niet hebben gespeeld. De boekenreeks is ook interessant overigens.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
De_Cynicus schreef:
08-01-2018 12:09
The witcher is een heel goed spel, en ja. Het is een losstaand spel, ze hebben het verhaal zo gemaakt dat het verhaal makkelijk te begrijpen is voor mensen die de vorige spellen niet hebben gespeeld. De boekenreeks is ook interessant overigens.
Oke, thanks! Dan zet ik die erbij op mijn lijst met spellen die ik wil spelen :D
Zodra mijn nieuwe pc binnen is ga ik ook beginnen aan de overige Assassins Creed! Heb alleen de eerste helemaal uitgespeeld, ben wel ooit begonnen aan de tweede maar dat vond mijn huidige pc niet zo'n leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak ook eventjes aan!
Ik heb een aantal weken geleden alle drie de Witcher games gekocht. Het eerste spel heb ik ondertussen uitgespeeld. Ik ben erg benieuwd naar de volgende twee. Daarnaast heb ik gespeeld: Dark Souls, Tomb Raider, Splinter Cell, Life is Strange, The walking dead, The wolf among us, Resident Evil, Murdered: Soul Suspect, The evil within, Beyond: Two souls, We were here, etc.
Alle reacties Link kopieren
owja Beyond two souls nog steeds doen vond voorloper Heavy rain echt prachtig die sfeer en muziek :O
Alle reacties Link kopieren
Momenteel speel ik ARK (huisje bouwen in een wereld van dino's, die je ook kunt temmen en op kunt rijden enzo). We spelen het met een groep en er is voor ieder wat wils: de mannen kunnen oorlog voeren en wapens bouwen, het kamp versterken en verdedigen. En ik kan lekker dodo's fokken en het hele kamp voorzien van eten. Heerlijk :)

Verder speel ik ook nog PUBG: je wordt gedropt op een map, moet zo snel mogelijk wapens zoeken (en dingen als een rugtas, helm etc.) en dan is het zo lang mogelijk overleven. Wie tot het laatst overblijft, die wint. Wat ik dan weer leuk vind: met elk spel verdien je punten en kun je kratjes opmaken. Daar zitten nieuwe kledingstukken in!

Verder speel ik soms ook nog: H1Z1 (zelfde idee als PUBG), Just Survive (survivallen en kamp bouwen tussen de zombie's) en GTA V

Meestal speel ik samen met mijn man en vrienden. In een groep gamen vind ik sowieso leuker dan alleen spelen.

Edit: Voor degenen die dat leuk vinden...Stuur me een PB en ik geef mijn Steamnaam. Wellicht kunnen we een keer samen gamen!
Edit 2: Oh, en ik ben 33...Wel graag mensen van eind 20/ergensindedertig...
Hier ook een gamer :-) 10 jaar lang World of Warcraft gespeeld, nu even geen WoW meer. Speel momenteel vooral Heroes of the Storm en Sims 4, een beetje saai, maar ik heb op het moment geen game pc of Playstation meer.

Hiervoor speelde ik ook CounterStrike, Call of Duty, Battlefield, Rocket League, Overwatch, FIFA, Hearthstone en nog veel meer haha..Ik heb eigenlijk elk spel wel gespeeld wat er bestaat, maar ik vind World of Warcraft nog altijd het leukst :A:
Alle reacties Link kopieren
ik speel minecraft online op een nederlandse multiplayer server.

heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren (eindelijk) Horizon Zero Dawn uitgespeeld.
Ik speel helaas niet elke dag, waardoor ik er lang over heb gedaan.. Wel speel ik een spel altijd zo compleet mogelijk, door alle sidequests ook te doen.
Dit weekend maar eens beginnen aan Infamous Second Son 8-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer Dying Light The Following opgepakt, toch wel een toffe game :D
En net via Humble Bundle Store Deus Ex: Mankind Divided voor maar €7,49! Is nog 5 dagen in de uitverkoop :) Schijnt ook een heel vermakelijk spel te zijn!

Voor wie mij wil toevoegen op Steam, kunnen ook een PB sturen. Ben overigens 26 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat dit topic niet meer actief is.
Ik zou het echt super vinden om wat meer vrouwen te vinden rond de 30 om mee te kunnen gamen.
Ik hou van mmo's, mijn favoriete op dit moment is Final fantasy xxiv.
Wow blijft nu even op 1staan voor mij. Vooral de classic.
Ik ga niet zo hard als mijn man, die is level 60 in een week en dan werkt ie er ook nog fulltime naast, maar ik vermaak mij er prima mee!
Van mijn moeder voor de PS 4 ratchett en Clank gekregen en The last of us. Ook erg interessant!

Wie mij trouwens wil toevoegen: PB me maar :)
Speel nu eigenlijk het meeste call of duty en fifa. :cheer2:
Ik ben een paar weken geleden weer begonnen met WoW na een pauze van een paar jaar. Het is nu weer leuk.
Heb speel ook wel eens Final Fantasy XIV, maar wow neemt het de laatste tijd over.
Leuk! Ik heb jarenlang WoW gespeeld en soms nog steeds heimwee naar het spel :$. Ik speel nu vooral op de PS4. Het afgelopen jaar heb ik the witcher III, red dead redemption 2 en assassins creed oddysey gespeeld. Met die laatste ben ik nog steeds bezig. Ik hou erg van open wereld fantasy games. WoW was echt mijn verslaving jaren geleden. Het is dat ik geen pc meer heb (en tijdgebrek).. dan had ik het misschien weer opgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Oja, hier ook een game fan!

Nu helemaal verslaafd aan BOTW.
En sinds kort ook hyrule warriors.

Vroeger heb ik me suf gespeelt met verschillende soorten games.
The Sims, Rollercoaster Tycoon, Tetris, Bomberman, Prince of Persia, Rayman, Banyoo Kazui, Mario & Co, Street Fighter, Tekken, DOA, Final Fantasy, Heroes of might and Magic, Diddy Kong racing, James Bond, en nog meer...

Alleen online games met andere was nooit mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet echt een typische gamer, maar ben wel heel erg fan van games waarbij je dingen maakt/bouwt of games met een open wereld waarin je vrij kan rondlopen en zo. Was vroeger als kind echt verslingerd aan de sims, heb de sims 2 echt helemaal suf gespeeld en wat later ook de sims 3. Huizen bouwen en inrichten vond ik verreweg het leukste aspect. in de sims 2 kon je ook je eigen map maken, vond ik ook superleuk. Daarnaast vond ik ook Rollercoaster tycoon en SImcity helemaal geweldig. Veel andere dingen mocht ik niet echt spelen, want mijn ouders hadden iets tegen gamen en verboden me om dingen te spelen waar enigzins geweld in kon zitten

Ik heb niet echt een gaming pc, alles wat ik speel speel ik op een laptop van 7 a 8 jaar oud die destijds een midrange model was. Ik heb het geluk dat er nog een aparte videokaart in zit waardoor sommige spellen het tenminste doen. De graphics zijn echt awful en de meeste grafische instellingen moet ik op low zetten, maar ik kan dan tenminste dingen spelen. Ben atm echt geobsedeerd door Cities Skylines, maar heb somehow ook FallOut 4 en GTA V werkend gekregen dus die speel ik nu ook en vooral GTA V vind ik echt heel leuk. Verder ben ik bezig met een poging de echt oude dingen van vroeger opnieuw aan de praat te krijgen, zoals Myst en Simisle.

Heeft iemand misschien tips voor een nieuwe pc waarop je enigzins fatsoenlijk kan gamen? wil er zelf een bouwen zodat ik snap hoe alles werkt en ik hem ook redelijk toekomstbestendig kan maken (dus onderdelen vervangen als ze verouderd raken zonder dat ik bijna alle onderdelen nieuw moet kopen. Wil er zo'n 8 jaar mee kunnen doen, is wel vrij ambitieus). Niet te duur, rond 700 euro is mijn beginprijs. Kan later nog onderdelen upgraden als dat nodig is en ik het geld heb.
E-lise schreef:
05-01-2020 23:50
Speel nu eigenlijk het meeste call of duty en fifa. :cheer2:
Heb je Fifa 20? Op de pc?
Wat zijn jullie favoriete games/franchises?

Voor mij,

Dark Souls
Vampire: The Masquerade
Fallout New Vegas
Deus Ex
Metal Gear Solid
Devil May cry
Mass Effect
Persona

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven