Online alternatieven Marktplaats

25-12-2017 20:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat vroeger "meuk" op Marktplaats zo weg was, maar dat nu veel lastiger gaat.
Ook haal je met Marktplaats zoveel ellende in huis... (oplichting, zeurende klanten etc.)

Ik vraag me af wat voor online alternatieven er zijn?

Facebookgroepen ben ik bekend mee, maar wie weet is het een nepaccount dat spullen verkoopt en je kan er niet terecht bij de Klantenservice met je klachten over oplichting itt Marktplaats.

Bol.com loopt erg goed maar is in beginsel alleen voor boeken. En ik verkoop niet alleen boeken.

Wie weet welke alternatieven er nog meer zijn?
speurders
Alle reacties Link kopieren
Voor beetje hippe kleding: https://unitedwardrobe.com
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
e-bay
Alle reacties Link kopieren
Mwah, United Wardrobe heb ik net alles weer afgehaald, zitten vooral pubers op die alles voor 5 euro willen kopen (en wil je het vasthouden tot m'n zakgeld binnen is?). Heb ook nog geen beter alternatief gevonden, MP is inderdaad ook ruk.
Ik breng wat ik over heb naar de kringloop. En wat ik nodig heb koop ik bij de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
25-12-2017 20:17
Ik breng wat ik over heb naar de kringloop. En wat ik nodig heb koop ik bij de kringloop.
Dat doe ik ook weleens en ik vind het zelf vooral wat hebben om zelf in de Kringloop rond te kijken!
Helaas is dat (nog) geen online (plaatselijk) alternatief.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
25-12-2017 20:16
Mwah, United Wardrobe heb ik net alles weer afgehaald, zitten vooral pubers op die alles voor 5 euro willen kopen (en wil je het vasthouden tot m'n zakgeld binnen is?). Heb ook nog geen beter alternatief gevonden, MP is inderdaad ook ruk.
Balen! Ik las het vorige bericht en dacht "oh handig, ik ga eens kijken" maar het is dus nog erger dan MP?
Jammer dat er voor online kleding verkopen niet 123 een beter alternatief is dan MP.
345234 schreef:
25-12-2017 20:19
Dat doe ik ook weleens en ik vind het zelf vooral wat hebben om zelf in de Kringloop rond te kijken!
Helaas is dat (nog) geen online (plaatselijk) alternatief.
Nee klopt, helaas niet online maar wel eerlijk. Je weet iig dat je waar hebt voor je geld
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag. Ik lees mee. Heb nog wat meubels over. Kringloop is een optie, maar er wat voor terug krijgen zou mooier zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tweedehands.nl
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Er zijn her en der nog winkels die goederen voor 50% van de opbrengt voor jou verkopen. Volgens mij o.a. Kringloopmania. Maar online alternatieven weet ik ook zo gauw niet.

Ik heb laatst trouwens wel een fiets te koop aangeboden via de fietsenwinkel omdat er op Marktplaats maandenlang getrolld werd. De fietsenmaker deed het in ruil voor dat hij onderhoudskosten aan de fiets ervan af mocht trekken. De fiets stond voor de deur en was in nog geen week voor de afgesproken prijs verkocht. Fietsenmaker blij met verdiensten door een onderhoudsbeurtje, ik blij omdat ik eindelijk mijn fiets kwijt raak.

Eigenlijk zou ik dus eerder kijken naar fysieke winkels dan naar flutplaats.

En nu ik het bedenk: specifieke fora werken ook nog weleens. Bv postzegelfora voor je postzegelverzameling of misschien een sportforum voor sportspullen? Helaas moet je daar wel net een goede moderatie treffen om te weten of je "beschermd" wordt bij oplichting. (Vroeger had je een website waar vrijwilligers zich gingen bemoeien bij oplichting op internet, waar veel mensen uiteindelijk hun geld mee terug hebben gekregen, maar ik weet niet of die nog bestaat.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb andere manieren geprobeerd voor het verkopen van kleding en MP kwam er als beste uit. Voor andere artikelen dan kleding was MP sowieso de beste optie (naast de kringloop natuurlijk).

United Wardrobe rekent helaas commissie. Op MP willen mensen nooit meer dan 2 euro betalen voor mijn spullen dus ik neem aan dat dit op UW niet anders is, en dan zou ik er zelf dus helemaal niets aan overhouden.

Verder heb je van die inkoop kringloopwinkels waar je je spullen kunt aanbieden, maar die zijn vaak ook wel kieskeurig. Soms kun je van tevoren ook mailen en dan kijken ze of er iets tussen zit. Hier hebben ze al genoeg van, daar hebben ze al genoeg van, dit past niet bij het seizoen, dat is ook weer niet goed, blabla. Voor sommige winkels is iets van Zara met een kaartje eraan nog niet goed genoeg, nee, het moet iets van een beter merk zijn. Tja, de zeer goede merken krijg ik op MP natuurlijk ook wel verkocht voor meer dan 2 euro dus daar hoef ik niet voor naar zo'n winkel.

Soms worden er kleding- of boekenruilmiddagen georganiseerd (heel zeldzaam wel hoor!), dus zoek daar eens op via FB. Je krijgt dan wel meer voor je kledingstuk terug dan van de kringloop. Niet online maar het kan handig zijn als het bij je in de wijk is.

Boeken worden soms ook ingenomen door boekhandels, maar daar krijg je dan erg weinig voor. Je kunt vaak een lijstje met boeken mailen naar een winkel zoals de Slegte, en dan geven ze per mail aan waar ze evt interesse in hebben (geen prijzen nog).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens tweedehands studieboeken via bol verkocht, dat ging goed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mooie kleding op 2ndhandbrand.

En wees kritisch, wellicht zijn je spullen inderdaad 'meuk' en kun je het niet met goed fatsoen verkopen. Soms is ook de weg naar de Kringloop, Rode Kruis of weggeefsites een betere. Gratis weggegeven af en toe is ook niets mis mee.
Aan zowel bekenden als onbekenden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende kanalen geprobeerd maar Marktplaats bevalt toch nog altijd het beste. Ik heb nog nooit last gehad van lastige klanten of oplichters. Je voelt het ook wel een beetje aan wat voor mensen het zijn als ze opbellen.
Ebay vind ik het fijnst werken. Bieden = kopen dus dan heb je geen last van mensen die fun bieden en dan niet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Catawiki heb k vandaag gebruikt om iets aan te bieden en lijkt behoorlijk serieus. Wat je aanbiedt wordt eerst gecontroleerd.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-01-2018 11:09
Reden: spam
92.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven