Toetsenbord doet raar

11-01-2018 12:54 12 berichten
Help!

Mijn linker shift en control toetsen doen het bij sommige letters niet meer. Vanuit het niets.

Ik kan bijvoorbeeld geen hoofdletter r, f en v meer maken (wel met mijn rechter shift toets of caps lock), en control+v werkt ook niet meer mijn linker control toets (rechts wel).

Ik probeer nu vanuit huis te werken en ik word er helemaal gek van! Ik heb natuurlijk al gegoogled, maar de simpele oplossingen werken niet en van de moeilijke zakt de moed me in de schoenen bij het lezen van de ingewikkelde beschrijvingen.

Hebben jullie dit misschien ooit meegemaakt? Wat heeft bij jullie toen geholpen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Werk je op een laptop? En staan op de toetsen die het niet doen ook andere tekens behalve de r, f en v?
Is het een los toetsenbord op batterijen? De mijne ging raar doen als de batterijen bijna op waren.
Alle reacties Link kopieren
Soms zit er onder die knoppen die niet werken een broodkruimel. Laptop op de kop houden en schudden. Of met een tandenborstel schoonmaken. Het toetsenbord.

Als dat het niet is, computer afsluit even wachten en weer opstarten.

Als dat niet werkt, computer naar standaard instellingen terug zetten.
Het is inderdaad een laptop, met vast toetsenbord. Er staan geen andere tekens op die toetsen.

Het kan denk ik niet aan vuil liggen, omdat de toetsen op zichzelf staand wel werken, alleen niet in combinatie met elkaar.

Opnieuw opstarten etc. heb ik al gedaan. Misschien inderdaad terugzetten naar standaard instellingen. Hoe doe je dat?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt op een defect omdat het maar een paar toetsen zijn. Misschien door opgehoopt vuil of steeds met te veel kracht op die toetsen slaan.

je kunt wel een los toetsenbord op je laptop aansluiten. Gebruik ik ook altijd bij laptop. Veel hygiënischer - af en toe vervangen - , goedkoop en ook nog eens sneller typen.
Boogschutter10 schreef:
11-01-2018 13:39

je kunt wel een los toetsenbord op je laptop aansluiten. Gebruik ik ook altijd bij laptop. Veel hygiënischer - af en toe vervangen - , goedkoop en ook nog eens sneller typen.
Ik heb een siliconen cover over mijn toetsenbord van de laptop. Kost nog geen euro op ebay, heb er altijd op voorraad liggen. Dempt het tikken van de toetsen en zorgt dat er geen vuil tussenkomt. Ideaal!
Dat het een rij toetsen betreft duidt op een defect. Zelfs als ze het afzonderlijk wel doen. Ik denk dat je er beter even mee terug naar de winkel kan gaan. Of een ander toetsenbord aansluiten, als dat je voorkeur heeft.
Alle reacties Link kopieren
Stofzuigen? Hoewel ik zou er wel een borstelzuigmondje op vastmaken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij mij liet er een toets los omdat ik niet bij het borstelzuigmondje kon komen op dat moment. De kerstboom stond ervoor. Dus het contact werd wat hard en toen liet hij los. Hij ligt er nog naast. Ik vergeet telkens om hem erop te zetten voordat ik hem opstart. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
SLuit een los toetsenbord aan via de USB aansluiting. Werkt dat toetsenbord wel dan kun je een software probleem uitsluiten.

Bij de meeste laptops is het voor een reperateur redelijk simpel om he toetsenbord te verwisselen. Vaak kost het toetsenbord zelf rond de 20-30 eur en dan moet je er wellicht nog zoiets bij optellen om het te laten vervangen door een prof.
Bedankt allemaal! Het probleem is opgelost!

Ik besloot nog een beetje te Googlen, en daar kwam ik op verschillende sites terecht. Toen realiseerde ik me ineens dat het wel gek was dat het om twee toetsen ging die boven elkaar zitten (ook al werken ze in combinatie met sommige letters wel goed, maar toch).

Anyway, ik heb gewoon twee keer redelijk hard met mijn vuist op de shift en control knop geslagen, om de toetsen 'op hun plek te zetten'. En alles werkt weer :rofl: Klinkt waarschijnlijk als een troll-topic, maar het is (helaas) echt waar :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven