markplaats- treinkaartjes

15-01-2018 18:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag meiden,

heeft iemand wel eens treinkaartjes ( e-tickets) gekocht via Marktplaats?
Ik twijfel over de betrouwbaarheid omdat ik er geen ervaring mee heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen.
Ik zou het ook niet doen. In de Spoordeelwinkel heb je een retourtje vanaf 19 euro.
Volgens mij staan alle NS e-ticket treinkaartjes tegenwoordig op naam en moet je je legitimatie (kunnen) tonen tijdens het reizen. Dus ik zou ook geen e-ticket kopen.
Ik zou zowiezo geen etickets kopen via marktplaats omdat je die meerdere keren kan uitprinten. En als verkoper zich bedenkt dan kan hij/zij alsnog gaan en dan heb je pech tenzij je er eerder was dan de verkoper.

Staan die etickets trouwens niet op naam? De keren dat ik etickets had stond er mijn naam op. Niet dat ik daarop werd gecontroleerd, als ik al gecontroleerd werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. In de Spoordeelwinkel staan regelmatig kaartjes rond de 20 euro.
Die paar euro die je via Marktplaats misschien zou besparen, zouden wel eens dure euro's kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen. Nog los van die spoordeelwinkelkaartjes bieden veel bedrijven tegenwoordig een all-in prijs. Zo ging mijn dochter anderhalf jaar geleden voor 37,50 euro naar de Efteling. Dat was de trein- en busreis samen met de entree. Kwam toen neer op 1 euro voor de reis.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens via marktplaats een treinkaartje gekocht. Dat ging prima. Vaak gaat het om (digitale) vouchers die je in kunt wisselen voor een treinkaartje op naam, afhankelijk van het soort kaartje kun je dan ook begin- en/of eindstation kiezen. Het is wel een kwestie van vertrouwen hebben in degene van wie je koopt. Ik let altijd op manier van reageren op mijn vragen/mail en of deze persoon al lang lid is van marktplaats (ik koop eigenlijk nooit iets van iemand die pas enkele dagen/weken lid is).
Oja, en als ik via marktplaats zoiets koop dan moet het én wel echt een goeie deal zijn (met een gevalletje 'jammer dan' als het toch niet echt blijkt te zijn) én op dat moment geen (passende) aanbieding in de spoordeelwinkel zijn.
Laatste keer dat ik een e-ticket kocht (of dus eigenlijk vouchercode) constateerde ik dat er iets veranderd was: ik hoefde minder in te vullen. Mijn naam en mailadres stond blijkbaar voorgeprogrammeerd.
De e-tickets zal ik dus voortaan zelf moeten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ja begin oktober 2017. Had alleen een enkele reis nodig en die kocht ik via mp. Ging prima en snel. Het kostte € 13,95 en anders bij NS bijna € 21,- . Ik betaalde en ontving gelijk daarna de mail waarin e-ticket .
Wat Watervrouw333 zegt, voorheen kocht ik een seizoenretour (drie retourtjes verdeeld over een aantal maanden); als je achteraf zo'n kaartje niet meer nodig had, kon je de code verkopen. Nu moet je vooraf al je naam invullen en is verkoop onmogelijk geworden. Om die reden zou ik alleen nog maar papieren tickets kopen via MP.
De papieren tickets worden zeldzamer helaas. Vanuit de verkoper snap ik dat wel, maar voor de (senior) reiziger is het vervelend.

In de goede oude tijd was het papieren kaartje bij mijn filiaal uitverkocht en heeft een volslagen onbekende via marktplaats tegen kostprijs kaartje bij zijn/haar filiaal geregeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven