Apple laptop advies

15-01-2018 19:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben van plan dit jaar een nieuwe laptop te kopen, want mijn huidige laptop begint onhandig te worden (bijvoorbeeld om mee te nemen naar school). Mijn huidige laptop is ongeveer 15,5 inch en 1,5 kg. Hij is in ergens eind 2012 of begin 2013 gekocht.

Daarom ben ik naar een Macbook Air en ben benieuwd wie van jullie ervaring met apple laptop, want mijn huidige laptop is een windows laptop
Alle reacties Link kopieren
wat wil je weten?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sinds 2 jaar een Macbook en nu wil ik niet meer anders.

IOS werkt veel intuïtiever dan Windows.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
15-01-2018 20:03
Sinds 2 jaar een Macbook en nu wil ik niet meer anders.

IOS werkt veel intuïtiever dan Windows.
Kan, maar iOS werkt niet op een MacBook. MacOS wel en dat is nauwelijks intuitiever, wel een stuk eenvoudiger
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wat is belangrijkste onthouden om een Macbook te kopen?
JollyRider schreef:
15-01-2018 20:04
Kan, maar iOS werkt niet op een MacBook. MacOS wel en dat is nauwelijks intuitiever, wel een stuk eenvoudiger
Ja, dat bedoel ik ook.
Ik vind het dus wel intuïtiever werken, mag dat?
Alle reacties Link kopieren
Michelleb97 schreef:
15-01-2018 20:09
Wat is belangrijkste onthouden om een Macbook te kopen?
Dat de aanschafprijs hoog is, de levensduur lang, de kwaliteit top en de service kut.

En dat de nieuwe, ultra platte toetsenborden extreem gevoelig zijn voor vuil
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
15-01-2018 20:10
Ik vind het dus wel intuïtiever werken, mag dat?
Passief-agressief, much? :proud:

Jij mag dat!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
15-01-2018 20:11


En dat de nieuwe, ultra platte toetsenborden extreem gevoelig zijn voor vuil
Opgelost voor 50 cent:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
15-01-2018 20:13
Opgelost voor 50 cent:

Afbeelding
Ik denk dat de vrij brede gebruikersgemeenschap dat niet met je eens is :) maar jij mag dat een oplossing vinden natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bij een goede Windows laptop heb je veel meer "hardware" voor je geld.
Macbooks zijn mooi..... Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een Mac. Maar met een goede Windows laptop kan ik even prima werken.

Als je een Macbook neemt, ga dan voor een Pro ipv de Air; betere inhoud en tegenwoordig ook erg slank.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
15-01-2018 20:15
Bij een goede Windows laptop heb je veel meer "hardware" voor je geld.
Macbooks zijn mooi..... Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een Mac. Maar met een goede Windows laptop kan ik even prima werken.

Als je een Macbook neemt, ga dan voor een Pro ipv de Air; betere inhoud en tegenwoordig ook erg slank.
Eens. Maar echt, lees even wat online over de ervaringen met het toetsenbord. Ik ben er dol op, maar ik lees vooral negatieve reacties. En de gevoeligheid voor vuil is niet subjectief
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Air, 13 inch, refurbished (schrijf je dat zo?) (dus qua aanschaf binnen de perken, toch 2 jaar garantie) en wil al jaren niet anders dan Apple.
Mijn kinderen ook en die slepen het overal mee naartoe, toch gaan ze al langere tijd zonder problemen mee, hebben al allerlei updates overleefd, en veel minder gevoelig voor virussen, wat ik ook een behoorlijk pluspunt vind!

Ben een behoorlijke digibeet dus aan mij heb je verder niet veel, behalve dat ik het ontzettend gebruiksvriendelijk vind, juist voor digibeten!
Qua beeldscherm krijg ik behoefte aan een leesbril, zou nu een maatje groter kiezen (ik heb nog een grote MacPro (heet ie, geloof ik).

Ik heb de laptop op een standaard staan, gebruik het toetsenbord wel, maar heb ook een losse platte gehad (ook van Apple, Amerikaans toetsenbord, helaas deden een paar letters het opeens niet meer) en nu een losse goedkopere draadloze gekocht van Trust. Dat bevalt me minder, omdat die steeds het contact kwijt is (bluetooth) als je die ff niet gebruikt.
En heb een draadloze muis (ook Apple) en eea is nu zo'n 3 jaar oud en werkt perfect.

De zwakke plek is vaak de oplader/ aansluitsnoer.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een MacBook pro 15 Inc afgelopen zomer gekocht. Ik vind het fijn Apple. Maar wij hebben alles van Apple.
Heb een halfjaar aan het ding moeten wennen... Werkt toch heel anders dan een Windows laptop. Maar hij gaat inmiddels al 7 jaar mee, en dat is ongeveer 3 keer zo lang als ieder ander merk laptop dat ik ooit heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als ik voor Macbook pro ga dan wil ik geen touch bar hebben. Lijk me een beetje onhandig
Alle reacties Link kopieren
Geen MacBook kopen is natuurlijk nog veel verstandiger. Tijdens mijn studie (technische hbo studie) heb I'm verschillende jaargenoten zien overstappen omdat het elke keer een verschrikking was met installatie en netwerken.
Na drie laptops die draaiden op Windows en die allemaal na twee tot drie jaar onbruikbaar waren (denk; werd tergend traag, moederbord doorgebrand, laadde niet meer op, liep continu vast, kon niet ge-update worden naar nieuwe versie van Windows, etc.) heb ik een MacBook aangeschaft.
Ondertussen werkt die al zeven jaar fantastisch, steeds ge-update naar nieuwe versies van OSX, nog nooit vastgelopen of een virus gehad. En werkt soepel en snel. Soms wordt hij wat trager maar dat komt dan omdat ik er teveel foto’s op heb staan en zodra ik die op de externe harde schijf zet werkt het weer prima.
Sindsdien ben ik om en wil ik alleen nog Apple.
Ik heb trouwens de 13inch en vind dat ruim voldoende, mijn man heeft een 15inch maar werkt als technisch tekenaar dan is het wel fijn dat grotere scherm.
anoniem_64d5315af01f8 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 21:43
10.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
15-01-2018 20:51
Geen MacBook kopen is natuurlijk nog veel verstandiger. Tijdens mijn studie (technische hbo studie) heb I'm verschillende jaargenoten zien overstappen omdat het elke keer een verschrikking was met installatie en netwerken.
Verschrikking met netwerken? Als er iets gemakkelijk is, dan is het wel de 'plug and play' van Macbooks, beter dan allerhande drivers moeten zoeken en installeren. Wat betreft specifieke programma's zou het best kunnen zijn dat windows handiger werkt, maar als dat niet hoeft voor een opleiding oid, dan is een macbook toch wel 100x beter dan een windowslaptop. Is mijn onbescheiden mening.

(Ik heb mijn bejaarde Macje inmiddels bijna 9 jaar en wordt elke dag intensief gebruikt. Hij heeft wat nieuwe hardware gekregen een paar maanden geleden en kan hopelijk weer 2 jaar mee nu.)
Alle reacties Link kopieren
Michelleb97 schreef:
15-01-2018 20:44
Als ik voor Macbook pro ga dan wil ik geen touch bar hebben. Lijk me een beetje onhandig
Ideaal juist. Even wennen. Maar ook handig
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
15-01-2018 20:51
Geen MacBook kopen is natuurlijk nog veel verstandiger. Tijdens mijn studie (technische hbo studie) heb I'm verschillende jaargenoten zien overstappen omdat het elke keer een verschrikking was met installatie en netwerken.
Juist niet. Gaat soepel.
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
15-01-2018 21:40
Na drie laptops die draaiden op Windows en die allemaal na twee tot drie jaar onbruikbaar waren (denk; werd tergend traag, moederbord doorgebrand, laadde niet meer op, liep continu vast, kon niet ge-update worden naar nieuwe versie van Windows, etc.) heb ik een MacBook aangeschaft.
Altijd als ik dit soort berichten lees ben ik erg benieuwd naar wat voor Windows laptops mensen hadden. Veel kopen bijvoorbeeld een goedkope laptop van Acer, dat ding is dan traag en stappen over naar een dure laptop van Apple en zeggen dat die zoveel beter is. Niet echt een gelijkwaardige vergelijking.
essychan schreef:
15-01-2018 22:03
Altijd als ik dit soort berichten lees ben ik erg benieuwd naar wat voor Windows laptops mensen hadden. Veel kopen bijvoorbeeld een goedkope laptop van Acer, dat ding is dan traag en stappen over naar een dure laptop van Apple en zeggen dat die zoveel beter is. Niet echt een gelijkwaardige vergelijking.
Inderdaad één Acer, dat was een middenklasser zeg maar. Verder een Toshiba en een HP. Die Toshiba en HP waren uit het hogere segment, dus zeker vergelijkbaar met de Apple.
Alle reacties Link kopieren
Welke beter is ligt aan je voorkeur en waar je de laptop voor wil gebruiken.
Voor creatieve dingen zoals film, animatie, etc werkt een Apple veel beter.
Daarentegen voor technische dingen en gamen is een Apple bijna onbruikbaar.
Er zijn namelijk een hoop programma’s die niet met OSX werken.

Als je niet into gamen en technische dingen bent, maakt het niet veel uit, en gaat het vooral om voorkeur.

Ga anders naar een IT zaak, en laat je daar voorlichten gebaseerd op jouw wensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven