Nieuwe mobiel kopen of niet?

16-01-2018 14:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel heb ik de iPhone 5s, die ik in april 2015 aan heb geschaft. Na bijna 3 jaar merk ik dat de batterij steeds slechter wordt (vaak valt hij ook plotseling uit wanneer het batterijpercentage nog boven de 50% ligt), en dom genoeg heb ik toentertijd een mobiel met 16GB opslag gekocht waar ik dus ook steeds tegenaan zit te hikken.

Nu overweeg ik om de iPhone SE aan te schaffen, aangezien die een fijn formaat heeft (ik heb behoorlijk kleine handen en ik ben erachter gekomen dat ik enorm veel moeite moet doen om bijvoorbeeld de iPhone 6 of 7 vast te houden aangezien deze simpelweg te groot zijn) en hij op dit moment maar €350 kost.

Nu is mijn vraag of dit verstandig is. Wat mij betreft hoeft een mobiel niet JAREN mee te gaan, met zo'n drie jaar ben ik dik tevreden. Aangezien de iPhone SE in 2016 uitgekomen is zal de software natuurlijk niet eeuwig ondersteund worden, maar als ik de iPhone 6 aanschaf loop ik tegen hetzelfde probleem aan en eerlijk gezegd vind ik alles vanaf de iPhone 7 een behoorlijk stukje te duur.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of je een ander geheugenkaartje erin kunt stoppen?

de batterij kun je in ieder geval vrij goedkoop laten vervangen want dat de batterij voor problemen zorgt is breeduit in het nieuws geweest
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ja kopen. Mijn telefoons houden het al nooit 3 jaar uit.
En als jouwe dat wel doen, is het toch wel de moeite waard? En die software wordt de komende jaren nog wel ondersteund hoor.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-01-2018 14:40
ik weet niet of je een ander geheugenkaartje erin kunt stoppen?

de batterij kun je in ieder geval vrij goedkoop laten vervangen want dat de batterij voor problemen zorgt is breeduit in het nieuws geweest

Nee, die is bij iPhones jammer genoeg niet toe te voegen!

En dat is inderdaad ook een optie, maar de vraag is dan maar hoe lang die vervangen batterij dan weer mee gaat. Ik zou het wel zonde vinden als ik uiteindelijk meer of bijna even veel uit zou geven aan het oplappen van een telefoon dan aan de aanschaf van een nieuwe!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt er binnenkort een vernieuwde versie van de SE uit, dus daar zou je dan op kunnen wachten. Dat heb ik tenminste ergens gelezen. En anders is de SE zelf ook de komende jaren echt nog wel prima. Ik zou in ieder geval wel voor een nieuwe gaan, ik zou me doodergeren aan die batterij en de opslagruimte.

En misschien is het gewoon wennen aan de 6 of 7 qua formaat? Ik heb ook kleine handen, maar heb wel een 7 en die bevalt prima. Ik vind een groter scherm ook veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je voor zo'n oude telefoon gaan? Je zou voor die prijs een nieuwe Huawei Mate 10 Lite met 64 GB kunnen kopen. Ben je weer helemaal up-to-date met uitbreidbaar geheugen, kwalitatief goede hardware en een enorme batterij.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
16-01-2018 14:58
Waarom zou je voor zo'n oude telefoon gaan? Je zou voor die prijs een nieuwe Huawei Mate 10 Lite met 64 GB kunnen kopen. Ben je weer helemaal up-to-date met uitbreidbaar geheugen, kwalitatief goede hardware en een enorme batterij.
Sommige (veel) mensen zweren nou eenmaal bij een iPhone. Ik zou ook niet meer zonder willen, al zou ik inderdaad wel voor een nieuwer exemplaar gaan. Maar niet iedereen kan of wil dat betalen natuurlijk. En de SE is prima hoor, mijn dochter heeft een 5S en ook die is gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
De batterij vervangen valt wel mee qua prijs hoor. Ik heb het wel gedaan met mijn 5. Die heeft het daarna nog een poos prima gedaan. Het is dat ik voor mijn verjaardag een 7 kreeg, anders had ik die oude nog gebruikt.
En iid een ander merk kun je natuurlijk ook doen.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-01-2018 15:03
Sommige (veel) mensen zweren nou eenmaal bij een iPhone. Ik zou ook niet meer zonder willen, al zou ik inderdaad wel voor een nieuwer exemplaar gaan. Maar niet iedereen kan of wil dat betalen natuurlijk. En de SE is prima hoor, mijn dochter heeft een 5S en ook die is gewoon goed.
Nouja veel, een kwart van de smartphonebezitters heeft een iPhone. De overige driekwart hebben android of kleinere besturingssystemen. Daarnaast is huawei een merk wat al sinds 2016 in de top-3 staat en steeds meer markt veroverd door de goede prijskwaliteitverhouding.
Een iPhone 6 is geloof ik zelfs ouder dan een iPhone SE. Kwam de SE niet tegelijkertijd met de 6s uit?
Je zou eens kunnen kijken hoe lang de telefoons doorgaans ondersteund worden bij Apple en vanuit daar je rekensommetje maken met de SE.
De SE is qua specs ook nagenoeg gelijk aan de 6S. Prima telefoon als je ‘t mij vraagt.
Ik heb sinds 2016 een SE van mezelf en een 7 van werk. Ik vind de SE vele malen fijner dan dat ding van werk. Wat een knoeperd.

Ik probeer altijd in ieder geval 3 jaar met m’n telefoon te doen, en dan koop ik daarna niet het allernieuwste model en Sim only. Hiervoor had ik een 4 waar ik ook 3,5 jaar mee heb gedaan, tot de ABN app niet meer werd ondersteund.

Maar de SE heeft zo’n fijn formaat!
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/buitenland/apple-geef ... ~a8b48e6a/

ik had dit gelezen, misschien gaat het ook op voor de 5?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
16-01-2018 15:08
Nouja veel, een kwart van de smartphonebezitters heeft een iPhone. De overige driekwart hebben android of kleinere besturingssystemen. Daarnaast is huawei een merk wat al sinds 2016 in de top-3 staat en steeds meer markt veroverd door de goede prijskwaliteitverhouding.
Ik vind een kwart veel ja, als je ziet wat voor merken er allemaal zijn. Maar joh, als jij één woordje in mijn post wilt aangrijpen om jouw merk te promoten, moet je dat vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
De iPhone SE is aan de binnenkant een iPhone 6s,dus kies in ieder geval geen 6 of 6s omdat dat beter zou zijn. Persoonlijk ben ik ook meer van meer voor minder wat je bij android kan vinden, maar kleine telefoons zijn moeilijk te vinden hoor! De se zou je denk ik wel weer 3 jaar mee moeten kunnen doen
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-01-2018 16:05
Ik vind een kwart veel ja, als je ziet wat voor merken er allemaal zijn. Maar joh, als jij één woordje in mijn post wilt aangrijpen om jouw merk te promoten, moet je dat vooral doen.
Zo zeg. Leuke toon. Zeker korte teentjes?
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
16-01-2018 16:20
Zo zeg. Leuke toon. Zeker korte teentjes?
Nee hoor, maar jij doet moeilijk over 1 woord en TO wil een iPhone, geen huadinges.
Alle reacties Link kopieren
Slechte kwaliteit dan, als je dure telefoon na 3 jaar al niet meer mee komt.
Apple ondersteunt die software veel langer dan bij de meeste Android toestellen. Zou me daar niet zo heel druk om maken. Een vriendin van me heeft pas haar 4S ingeruild, en eigenlijk alleen maar omdat haar werkgever een app had die er niet op draaide. Alle andere normale functies (whatsapp en dergelijke) deden het gewoon.

Ik koop zo eens in de 5/6 jaar een nieuwe iPhone, meestal neem ik dan het nieuwste model met het grootste geheugen, want dat nekt je het snelst. Dat de batterij slechter word herken ik wel maar niet op deze manier. Je zou ook nog kunnen kijken wat vervanging van de batterij kost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven