Vraag...zou jij je filmpjes laten monteren?

20-01-2018 08:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al een tijdje met een idee rond om een dienst aan te bieden waarbij ik filmpjes van een telefoon of je camera aan elkaar plak tot een film. Bijvoorbeeld van het eerste levensjaar van je kind, of je vakantie.

Ben nog aan het denken hoe dat dan precies weg te zetten, hoe weet je immers wat belangrijk is bijvoorbeeld en wie wie is op de film.

Maar de vraag die me het meeste bezig houdt is het belangrijkste: zou jij dit laten doen? En wat zou je er voor over hebben qua kosten?

Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Apple heeft zelf een functie, aandenkens, die dat automatisch doet. En iMovie waarbij het super simpel kan. Dus nee ik zou daar niet voor betalen.
Marktonderzoek is hier niet toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de verzameling filmpjes van bijv. eerste levensjaar dochter wel betalen voor een goeie montage. Ik vind dit helemaal geen gek idee. Zo'n standaard compilatie is toch niet zo tof als je zou willen en zelf heb ik al amper tijd om foto's uit te zoeken voor in het foto album. Die zou je trouwens ook kunnen combineren.
Afhankelijk van de hoeveelheid zou ik voor alleen filmpjes zo'n 15-25 euro betalen en combi met foto's wel wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Top dank je wel! Idd de combinatie met foto’s is zeker mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
20-01-2018 08:55
Marktonderzoek is hier niet toegestaan.

Sorry wist ik niet! Het was eigenlijk meer als oprechte vraag omdat het me bezig houdt dan bedoelt als marktonderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, ik zou er best voor willen betalen. Mijn ouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd en wij willen een filmpje maken van alle kleinkinderen. Ik ga denk ik een kennis vragen voor de montage en ga daar ook voor betalen, beetje afhankelijk van hoeveel tijd er in gaat zitten ben ik voor een echt leuk filmpje best bereid bv 100,- te betalen.
Cootjecatootje schreef:
20-01-2018 09:11
Goed idee, ik zou er best voor willen betalen. Mijn ouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd en wij willen een filmpje maken van alle kleinkinderen. Ik ga denk ik een kennis vragen voor de montage en ga daar ook voor betalen, beetje afhankelijk van hoeveel tijd er in gaat zitten ben ik voor een echt leuk filmpje best bereid bv 100,- te betalen.
Het is wel meer dan 1 uur werk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk eerst eens zelf hoeveel tijd het je gaat kosten en wat je per uur wil verdienen. Je zal uren aan materiaal moeten viewen en selecteren. En hoeveel tijd ben je vervolgens bezig per minuut eindmontage?
Moiren’ schreef:
20-01-2018 09:26
Het is wel meer dan 1 uur werk hoor.
Dit.

Met een simpel afscheidsfilmpje voor een emigrerende vriendin ben ik úren bezig geweest. Mensen hebben vaak geen idee hoeveel tijd hier in gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
20-01-2018 09:45
Bedenk eerst eens zelf hoeveel tijd het je gaat kosten en wat je per uur wil verdienen. Je zal uren aan materiaal moeten viewen en selecteren. En hoeveel tijd ben je vervolgens bezig per minuut eindmontage?
Ik wil eigenlijk wel dat ouders of met mensen een voorselectie maken.
En ander puntje is ook nog de data, filmpjes moeten wel een bepaalde volgorde hebben of een datum die klopt, maar soms gooit ie alles door elkaar. Dus dat is ook nog een struikelblok 😉
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
20-01-2018 09:56
Dit.

Met een simpel afscheidsfilmpje voor een emigrerende vriendin ben ik úren bezig geweest. Mensen hebben vaak geen idee hoeveel tijd hier in gaat zitten.
Klopt, kost aardig wat tijd maar aangezien ik een aantal templates heb aangemaakt zou het sneller moeten kunnen gaan. En zeker als het filmpjes zijn niet van jezelf, ben je minder afgeleid qua kijken.
Alle reacties Link kopieren
Juist. Stel je moet van drie uur ruw materiaal een filmpje van tien minuten maken. Als je een beetje eisen aan je eindproduct stelt, ben je daar al snel twee dagen mee bezig.

Ikzelf moet er trouwens niet aan denken om van kwalitatief slecht ruw materiaal een filmpje te moeten maken dat minstens drie keer langer is dan goed zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
gaat het alleen om monteren, of ga je ook de juiste muziek eronder zetten, of worden de geluidsfragmenten van de filmpjes gebruikt?

Hoe lang zal zo'n filmpje duren?

Wil je dit als verdien model gaan doen, dan wordt de vraagprijs best hoog. Want ook de tijd van de templates maken moet je doorberekenen.

Niet al het materiaal is van dezelfde kwaliteit. En betaal ik voor het monteren, dan wil ik ook dat er snedes uit het beeld gemaakt worden. Dus niet volledig gefilmd beeld, maar een deel ervan.

Wie gaat het "storyboard" maken, wie bepaald welk verhaal er gezegd gaat worden waarop je de beelden gaat monteren?

Uit ervaring weet ik dat er veel tijd gaat zitten in het monteren van beeldmateriaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-01-2018 10:32
gaat het alleen om monteren, of ga je ook de juiste muziek eronder zetten, of worden de geluidsfragmenten van de filmpjes gebruikt?

Hoe lang zal zo'n filmpje duren?

Wil je dit als verdien model gaan doen, dan wordt de vraagprijs best hoog. Want ook de tijd van de templates maken moet je doorberekenen.

Niet al het materiaal is van dezelfde kwaliteit. En betaal ik voor het monteren, dan wil ik ook dat er snedes uit het beeld gemaakt worden. Dus niet volledig gefilmd beeld, maar een deel ervan.

Wie gaat het "storyboard" maken, wie bepaald welk verhaal er gezegd gaat worden waarop je de beelden gaat monteren?

Uit ervaring weet ik dat er veel tijd gaat zitten in het monteren van beeldmateriaal.
Het gaat vooral om het aan elkaar zetten van filmpjes die bestaan, het storyboard kan ik bespreken met de mensen, heb al wat proef gedraaid en dat lijkt best goed te gaan.
Ik ben geen professional wil gewoon de mensen die er zelf niet handig in zijn of geen tijd hebben wat leuks aanbieden.
Gewoon als extraatje bij mijn eigen hobby. Absoluut niet als verdienmodel. Het maken van de templates reken ik bijvoorbeeld al niet door, dat doen ik grotendeels met de films van mijn kids, die templates sla ik op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven