Scam of echt?

20-01-2018 18:06 14 berichten
Is iemand bekend met dit bedrijf? https://www.thebeautyambassadors.nl/
Ik zag een advertentie staan voor promotie werk maar blijkt via deze 'bron' te zijn.
Ik had de dame verteld dat ik wel intresse had totdat ik website zag en direct heel veel persoonlijke gegevens vroeg. (Misschien is dat normaal, geen idee, nooit werk gezocht via facebook hiervoor)
Ze vraagt om bsn en alle andere gegevens zoals adres.

De links die op de site zelf staan komen uit op wix.com wat een site is om andere websites mee te maken(?)

Scam?

Totaal aantal stemmen: 26

Keiharde scam, wegrennen! (100%)
Geen scam, ervaring vertel ik in de comments Geen stemmen
Geen idee, er zit een geldig, doch gratis certificaat op de site, dat 6 januari is uitgegeven en slechts tot 6 april geldig is. Mij lijkt dat je voor een echte site een langer lopend certificaat aanvraagt.
Ik zeg bij twijfel niet doen.
anoniem_271039 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 18:58
5.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik zou eerst haar telefoonnummer vragen .
En een afspraak maken in real life.
Je gaat toch niet je NAW gegevens aan iemand geven die je niet kent, nooit gesproken hebt?
Ze vraagt een BSN? Dan zouden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen.
Alle reacties Link kopieren
Het ruikt eerder naar een piramidespel. Waar jij veel geld moet uitgeven eer je aan de slag kunt om terug te verdienen. Maar dat is alleen maar gut feeling die ik krijg door de tekst.
Wees in ieder geval voorzichtig met je persoonlijke gegevens.
Onbetrouwbare boel.

Bij 't minste of 't geringste moet je een "ledentoegang" hebben en de helft van de links wijst naar Wix.

En je kent hen niet, er is nergens iets over terug te vinden, maar ze vragen wel gelijk je adres en BSN-nummer?
Een mail-adres en je (nick)naam zouden toch écht mogen volstaan op dit moment.

Als ze zo bekend zouden zijn, zou er wel meer op dokter Google terug te vinden zijn.

Hard wegrennen!
Alle reacties Link kopieren
Zal wel multilevelmarketing zijn en dat is idd een pyramisespel waar jij nooit rijk van wordt al zal men bij hoog en laag volhouden dat dat niet zo is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Beauty Influencer?
Dat is toch een soort vlogger of blogger die dan allerlei producten test?
Kun je zelf toch ook worden zonder zo'n bedrijf?
Het komt op mij over alsof iemand identiteitsfraude wil plegen en misbruik wil maken van werkzoekenden.
Alle reacties Link kopieren
Heel onbetrouwbaar dit.

Je kunt geen enkele informatie vinden op de website. Overal is een wachtwoord voor nodig. Als het een legitiem bedrijf was dan had je om te beginnen al Kvk-nummers, contactgegevens etc. allemaal kunnen vinden.

Ik zou nooit bij BSN ergens aangeven. Op het moment dat ik als vlogger zou gaan werken voor geld, dan zou ik toch eerst eens een face to face gesprek willen hebben voordat ik een contract ga tekenen.

Zonder contract met een tekst: "de enige investering is je tijd" is het heel raar om opeens je BSN in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
De pineterest, facebook en insta buttons werken niet of zijn naar de websitebouwer gelinkt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon weer zo'n Herbalife achtig bedrijf waar je eerst zelf producten oid moet kopen en die aan de man moet gaan brengen. Of zelf zo'n website opzetten voor toekomstige "erintrappers".
Zoals hierboven al gezegd, de links werken niet.
En ik zou dus zeker niet zomaar mijn BSN opgeven. Daar hebben ze in eerste instantie totaal niets mee te maken.
Was ik al bang voor.
Ik heb geen gegevens doorgegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven