Autocorrectie iPhone (suf vraagje)

10-02-2018 13:45 7 berichten
Sinds een aantal weken verandert mijn iPhone van de ene op de andere dag “om” in “O.M”. Ik kan de suggestie natuurlijk wel negeren, maar als je lekker door zit te typen, staat er toch vaak ongemerkt “O.M.”.

Ik heb al gekeken bij mijn toetsenbord en daar stond het niet tussen de tekstvervanging. Ik heb zelf dus ook maar “om” toegevoegd, maar dat werkt niet.

Ik weet dat veel van die autocorrect dingen zijn gebaseerd op een soort lerend algoritme van iPhone gebruikers, maar ik kan me toch niet voorstellen dat de meeste mensen meer “O.M” dan “om” typen. Zelfs niet als je bij justitie werkt!

Hoe pas ik dit aan en, gewoon uit interesse, waar komt dit vandaan?

En nee, dit is geen enorm probleem. Ik ben gewoon benieuwd. #firstworldprobem

*aanvulling* Oh ja, dit is alleen op mijn iPhone 6, en niet op mijn SE. Maar misschien moet ik daar nog een update doen ofzo.
Ik heb dat met “mn” daar wil ie standaard Mn van maken :(
linjmh schreef:
10-02-2018 14:00
Ik heb dat met “mn” daar wil ie standaard Mn van maken :(
Mn heb ik in mijn tekstvervanging als “m’n” toegevoegd. Als ik mn typ staat er dus m’n. En ook bij zn/z’n, etc.
Dit zou weleens een bug kunnen zijn in iOS. Engelse gebruikers hadden iets soortgelijks met it wat I.T. werd en is wat I.S. werd. En je kon het niet overrulen, net zoals dat bij jou niet lukt.

Bij een volgende update had Apple het gefixt. Best kans dat dat bij jou ook het geval is. Even afwachten dus.
RikM ^Ah, zoiets zal ‘t inderdaad zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan zou kunnen helpen us je woordenboek herstellen: instellingen, algemeen, herstellen woordenboek
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-02-2018 21:42
Wat ook kan zou kunnen helpen us je woordenboek herstellen: instellingen, algemeen, herstellen woordenboek
Tja, ik heb zelf heel veel dingen aan m’n woordenboek toegevoegd, dus dat wil ik liever niet allemaal opnieuw doen. Dan liever O.M.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven