Probleem met geluid digitale ontvanger

12-02-2018 23:09 6 berichten
Ik heb een probleem met mijn digitale ontvanger en het geluid. Bij de ene zender staat het geluid standaard heel hard en bij een ander kanaal weer heel zacht waardoor ik het geluid dus een stuk harder moet zetten. Zo ben ik nu de olympische spelen op Eurosport aan het kijken en die zenders zijn heel zacht en toen ik even naar SBS6 zapte voor Frank Visser stond dat geluid keihard waardoor ik me rot schrok en het weer flink zachter moest zetten.

Ik heb geen idee waarom er zo'n verschil is qua volume en ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen oplossen want dit zapt natuurlijk niet lekker.

Heb dit nog nooit gehad met andere digitale ontvangers dus het lijkt echt aan de ontvanger te liggen en niet mijn tv.
Ligt aan de zender
Alle reacties Link kopieren
Yep ligt aan de zender
Aha dus Eurosport zend het gewoon zo zacht uit dat ik m'n geluid 3x zo hard moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Meer bepaald zou het aan het soort geluid van de zender kunnen liggen... verschil tussen surround en gewone stereo of zo (ben hier niet echt in thuis). Mogelijk kiest de ontvanger bij voorkeur een bepaald geluidsspoor (bv. surround) en wordt dat op een ander volume uitgestuurd dan gewone stereo. Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Misschien is dit iets dat je kan aanpassen als je in de instellingen duikt (en kan je bv. ervoor kiezen om surround bij weergave terug te brengen naar gewone stereo, waardoor het verschil in volume hopelijk weg is). Of zoiets... moeilijk op afstand te zeggen. ;-)

Mijn ervaring is wel dat van die nichezenders technisch nogal eens onder de maat zijn, zou dus zomaar kunnen dat het geluid stomweg inderdaad zonder meer zacht is.
Alle reacties Link kopieren
Via de instellingen zou je dat moeten kunnen wijzigen volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven