Vaste computer zonder wifi

14-02-2018 09:41 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Mijn dochter heeft een (wat oudere) computer gekregen van vrienden van ons. Nu blijkt dat deze computer niet op wifi kan.
Dus niet draadloos. Nu heb ik er zelf helemaal geen verstand van helaas maar ik zou denken dat er dan een vaste kabel van de horizon box naar de computer moet?

Alleen de box staat beneden en de computer komt boven op dochters kamer. Er zitten al wel gaten waar de kabel door zou kunnen. Maar welke kabel moet ik dan, hoe heet die, hebben en hoe ziet zo een kabel eruit?

Ze heeft boven een klein upc kastje staan voor haar tv. Vanuit dat kastje kan zeker geen internetkabel naar de computer of wel?

Of zijn er misschien nog andere mogelijkheden om wifi/internet op de computer te krijgen?

Sorry voor alle vragen. Ik ben een alleenstaande moeder, heb er echt geen verstand van en mn dochter was zo blij dat ze een computer zou krijgen. Ze zit nu in de tweede van voortgezet onderwijs en heeft de computer echt nodig.

Groetjes, Mila
Alle reacties Link kopieren
WiFi dongle
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 09:47
Reden: Niet aan USB gedacht
83.56% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Utp kabel van de router naar de pc trekken. Eerst even kijken of het werkt en gewoon over de trap enzo leggen en dan door gaten in plafond enzo trekken. Te koop bij elke bouwmarkt
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je inderdaad een kabel van haar computer naar het kastje dat beneden staat laten lopen. Maar ik denk dat er ook wel andere oplossingen zijn. Heb je al eens gebeld met je provider?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een usb sticky die de wifi ka ontvangen.

En nee vanaf de tv kan je geen kabel doortrekken.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook van de usb sticks die je in je computer kan steken zodat je Wifi hebt.

Zoek op Wifi dongel of Wifi adapter. Dan heb je dat hele gedoe met een kabel leggen niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Welke dongel of adapter zou ik dan moeten hebben? De computer komt volgende week. Ik weet ook niet of er een usb poort inzit? Want waar moet die dongel of adapter dan in?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een wifi antenne in de pc doen.
Heel vroeger hadden we een soort adapter die gewoon in het stopcontact ging waar een internetkabel uit kwam, maar weet niet meer hoe dat heet.
Alle reacties Link kopieren
ik kan niet in jullie portemonee kijken, maar MP staat vol oude pc´s (laptops) die bruikbaarder zijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters laptop van 10 jaar oud heeft zelfs WiFi, hoe oud is die computer dan wel niet?
Alle reacties Link kopieren
Als er ook geen usb op zit dan kan ze er helemaal weinig mee. en dan is de pc waarschijnlijk zo verouderd dat ze er geen moderne versies van software op kan zetten en dus zeker geen usbstick kan gebruiken dat is ook heel lastig als ze documenten wil meenemen om elders te bewerken
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
14-02-2018 10:01
Mijn dochters laptop van 10 jaar oud heeft zelfs WiFi, hoe oud is die computer dan wel niet?
maar een laptop is gemaakt voor op afstand te gebruiken, dus vaker uitgerust met wifi dan een pc (die je op een plek laat staan)
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
14-02-2018 10:05
Als er ook geen usb op zit dan kan ze er helemaal weinig mee. en dan is de pc waarschijnlijk zo verouderd dat ze er geen moderne versies van software op kan zetten en dus zeker geen usbstick kan gebruiken dat is ook heel lastig als ze documenten wil meenemen om elders te bewerken
Het grappige is dat USB alweer stevig op zijn retour is als manier om bestanden uit te wisselen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
mijn pc heeft ook geen Wifi. Wel usb.
Gaat prima hoor.
Gewoon kabeltje van modem naar pc
Als het toch een desktop betreft zou ik een kabel trekken vanaf de horizon box naar boven. Het levert een veel stabielere verbinding op dan een wifi-antenne in de USB van de computer.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
14-02-2018 10:01
Mijn dochters laptop van 10 jaar oud heeft zelfs WiFi, hoe oud is die computer dan wel niet?
.
.
To heeft het niet over een laptop maar over een desktop en die zijn zelden voorzien van wifi, zeker in die tijd.

Je hebt meerdere opties:
- een kaart in de PC plaatsen voor wifi gebruik
- een kabel trekken van de router naar de PC, kijk wel eerst of de PC een internetaansluiting heeft
- een USB wifi-dongle plaatsen (is denk ik de meest eenvoudige wanneer je nergens van af weet)
- een homeplug aanschaffen zodat je het internetsignaal via het stopcontact vanaf de router naar de PC brengt.

Wanneer je in de regio 010 woont wil ik je desnoods wel even helpen.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
14-02-2018 10:25
.
.
To heeft het niet over een laptop maar over een desktop en die zijn zelden voorzien van wifi, zeker in die tijd.

Je hebt meerdere opties:
- een kaart in de PC plaatsen voor wifi gebruik
- een kabel trekken van de router naar de PC, kijk wel eerst of de PC een internetaansluiting heeft
- een USB wifi-dongle plaatsen (is denk ik de meest eenvoudige wanneer je nergens van af weet)
- een homeplug aanschaffen zodat je het internetsignaal via het stopcontact vanaf de router naar de PC brengt.

Wanneer je in de regio 010 woont wil ik je desnoods wel even helpen.
Ik zou voor die laatste gaan, waar je modem zit steek je dat ding in het stopcontact (met de internetkabel in dat ding) en waar je internet wilt steek je hem ook in het stopcontact met een korte internetkabel naar de pc. Je hoeft geen kabels te trekken en als je ooit de pc gaat verplaatsen dan steek je dat ding gewoon weer in het dichtsbijzijnde stopcontact. Wij zijn laatst verhuisd naar een oud huis en hebben het ook zo opgelost, werkt prima
Ook een wat oudere computer heeft USB.

Let wel op de windowsversie. Oudere versies worden niet meer ondersteund door Microsoft en ze zijn dan vatbaarder voor malware. Zie deze site voor meer info: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... fact-sheet
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de reacties. Ik woon niet in regio 010 helaas maar bedankt voor je aanbod. Ik denk haast wel dat er usb opzit hoor, hun dochter deed ook veel dingen voor school erop. Vragen hoe oud de computer is vond ik een beetje onbeleefd, al kwam die vraag wel gelijk bij me op hoor haha.

Ik ga even googlen op home plug.
Alle reacties Link kopieren
Moet er wifi op de homeplug zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik had er een lange kabel bij met gele aansluiting naar boven op slaapkamer van dochter
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand misschien een plaatje van zoon internet/utp kabel?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n lange kabel (10 meter) kun je kopen bij de Action voor 2,39, als je wilt testen of dat werkt. Hebben mijn zoons ook gedaan omdat zij beweren dat de computer met zo'n kabel vanaf de router sneller is dan via de WiFi. Heet 'Network cable'.
Geen verstand van de andere genoemde opties, klinken ook goed!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Devolo kastje. Super wifi en je steekt de kastjes in een stopcontact en je kan bij sommige van die kastjes ook een kabel duwen.

Wij hebben dit al jaren, en we sluiten daar ook de tv op aan, de zonnepanelen en hebben super wifi in het hele huis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het is in ieder geval wel een computer met een dun beeldscherm, niet zo'n dikke zeg maar. De dochter van mijn vriendin gebruikte de computer via een vaste kabel. Alleen volgens mij zit er zo'n laatje voor een cd-rom aan de voorkant. Das toch best ouderwets? Zou dat dus betekenen dat er geen usb aansluiting aanzit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven