Welke smartphone?

15-02-2018 22:24 26 berichten
Op dit moment heb ik een nokia lumia en in het algemeen bevalt dat erg goed. De batterij gaat lang mee en het navigatiesysteem (HERE maps) vind ik veel prettiger dan google maps. Het grootste voordeel vind ik dat alle apps te verwijderen zijn, dus ook die wat je niet zelf hebt gedownload, in tegenstelling tot android waar je vast zit aan apps waar je toch niks mee doet en die alleen maar ruimte in beslag nemen. Als dat inmiddels veranderd is ben ik heel gelukkig ;)
Goed, nu is mijn oude trouwe lumia redelijk op en overweeg ik toch weer over te stappen naar android, omdat een groot aantal apps niet beschikbaar zijn voor een windowsbesturingssysteem.

Vraag is nu: Welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer en hoor graag wat aanbevelingen.

Accuduur en een redelijke camera vind ik belangrijk. Budget 200 euro.
motorola g5(+)
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je van grootte ongeveer?
Dit was bij mij ook een belangrijk selectiecriteria namelijk :)
Oh ja, goed punt chentolove. Ik heb nu 4,5", dat vind ik wel groot zat.
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
15-02-2018 22:33
motorola g5(+)
+1 Heel fijn toestel
Alle reacties Link kopieren
Als ik een nieuw apparaat aanschaf, kijk ik altijd eerst op Tweakers. Daar staat veel info, dus ik zou daar even wat informatie opdoen TO.
Alle reacties Link kopieren
Heb nu de LG Q6, mooi toestel, groot scherm, mooie foto's.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
katinke schreef:
15-02-2018 22:48
+1 Heel fijn toestel
+2 Ben er zeer tevreden over! De g5 is er idd voor €200. Wanneer je €60/70 meer uitgeeft heb je de g5+. Die is nog net ff wat beter.
Dank jullie voor de reacties! Wat ik tot nu toe heb gelezen over die motorola spreekt me wel aan.

@Madeliefjes, mijn moeder heeft een LG, vreselijk ding vind ik het, dus misschien beter niet :P

Tweakers ga ik ook nog even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook verknocht aan mijn Lumia :love: maar Windows Phone is dood. Heb nu na lang zoeken en vergelijken een Honor 8 ( 300 euro, ik heb hem zgan van marktplaats voor 230). Supersnelle telefoon met fijn formaat (5 inch) . Het enige dat ik mis is dat prachtige oled scherm van mijn Lumia 735, verder is het alleen maar een verbetering .
De Honor heeft een Android versie met een app-lade, daar staan al je apps alfabetisch in een lijst net als op WP, dat vind ik heel handig. Je zet alleen de iconen van apps die je veel gebruikt op je startschermen, lekker overzichtelijk.
Ik heb Here hier ook weer opgezet, heb je ook voor Android, maar in de praktijk gebruik ik nu in Europa liever Google Maps, al heb je daar wel internet voor nodig. Google maps werkte niet fijn op WP, op deze telefoon als een zonnetje.
Ik heb in mijn zoektocht ook naar de Motorola G5 gekeken, weet helaas niet meer waarom ik de Honor 8 beter vond.
.
Ik ben ook tevreden over de Motorola (e⁴).
Alle reacties Link kopieren
Als je er tv mee wil kijken, zorg dan dat hij dat aankan. Sommige toestellen zijn daar te langzaam voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
One plus. Of een nieuwe Moto G.
chocolol schreef:
15-02-2018 22:49
Als ik een nieuw apparaat aanschaf, kijk ik altijd eerst op Tweakers. Daar staat veel info, dus ik zou daar even wat informatie opdoen TO.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
http://www.computeridee.nl/nieuws/here- ... one-stopt/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hier een Motorola G4 Play, en ook heel erg tevreden over. Dus ik zou een motorola kiezen :). HERE navigatie heb ik trouwens daar ook gewoon op staan, en werkt inderdaad fijner dan google maps, helemaal als je geen internet hebt (kaarten gedownload).
Heb een Samsung Galaxy A3 2017 momenteel. Fijne telefoon, 4,7" scherm en te koop voor om en nabij de €200,-. Maakt echter wel gebruik van een USB C-kabel, geen standaard type. Fijne hiervan is dat het een snellader is: mijn telefoon is binnen no-time volledig opgeladen en de batterij gaat lang mee.
Enige nadeel: omdat 'ie niet in de "S"-serie van Samsung valt is het geen standaard type telefoon, dus kan ik geen standaard hoesje ervoor kopen. Maar goed, dat is niet onoverkomelijk, want op Bol zijn er zat om uit te kiezen.
iPhone.
impala schreef:
16-02-2018 08:35
Ik was ook verknocht aan mijn Lumia :love: maar Windows Phone is dood. Heb nu na lang zoeken en vergelijken een Honor 8 ( 300 euro, ik heb hem zgan van marktplaats voor 230). Supersnelle telefoon met fijn formaat (5 inch) . Het enige dat ik mis is dat prachtige oled scherm van mijn Lumia 735, verder is het alleen maar een verbetering .
De Honor heeft een Android versie met een app-lade, daar staan al je apps alfabetisch in een lijst net als op WP, dat vind ik heel handig. Je zet alleen de iconen van apps die je veel gebruikt op je startschermen, lekker overzichtelijk.
Ik heb Here hier ook weer opgezet, heb je ook voor Android, maar in de praktijk gebruik ik nu in Europa liever Google Maps, al heb je daar wel internet voor nodig. Google maps werkte niet fijn op WP, op deze telefoon als een zonnetje.
Ik heb in mijn zoektocht ook naar de Motorola G5 gekeken, weet helaas niet meer waarom ik de Honor 8 beter vond.
Wat een ellende he. Ik was nooit zo himmelhoch jauchzend over de android telefoons die ik heb gehad, maar met lumia zag ik de toekomst al helemaal voor me: Nooit meer die ellendige zoektocht naar de beste telefoon maar gewoon altijd lumia :heart: Stiekem wil ik 'm nog steeds, maar ik weet dat het verstandiger is om geen windows phone meer aan te schaffen.
Honor, nog nooit van gehoord. Ik ga eens kijken. Op tweakers, netjes het advies hier opvolgend :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van een Windows Phone overgestapt op een gerefurbished IPhone. De hemel gaat voor je open.

Snel opladen, lange accu duur, 64gb dus nooit vol. Valt nooit meer uit. Alleen je hoesje niet dubbelklappen achter je telefoon, dan hoort niemand je meer. ;) Daar kwam ik pas na 2 weken vloeken achter.
labradokus schreef:
17-02-2018 07:24
Ik ben van een Windows Phone overgestapt op een gerefurbished IPhone. De hemel gaat voor je open.

Snel opladen, lange accu duur, 64gb dus nooit vol. Valt nooit meer uit. Alleen je hoesje niet dubbelklappen achter je telefoon, dan hoort niemand je meer. ;) Daar kwam ik pas na 2 weken vloeken achter.
Ik heb via mijn werk een windows phone . Wat een klote ding zeg. Maar dat komt deels denk ik omdat op onze werkfoons standaard via IT worden ingesteld volgens de bedrijfspolicy.
Gelukkig krijg ik volgende week een nieuwe. Een Samsung "iets" is de nieuwe standaard.
Gisteren de hele avond op tweakers rond gestruind en youtoube reviews gekeken.
De honor 8 is inderdaad een mooi ding. Daar zou ik wel aan kunnen wennen. De motorola G5S spreekt me ook aan qua specs, maar het ziet er allemaal wat knullig uit op de een of andere manier. Da's gewoon een gevoel, dat kan ik niet met redelijke argumenten onderbouwen :P
Iphone gaat het overigens never nooit niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Pari_Daryayi schreef:
16-02-2018 17:59
Wat een ellende he. Ik was nooit zo himmelhoch jauchzend over de android telefoons die ik heb gehad, maar met lumia zag ik de toekomst al helemaal voor me: Nooit meer die ellendige zoektocht naar de beste telefoon maar gewoon altijd lumia :heart: Stiekem wil ik 'm nog steeds, maar ik weet dat het verstandiger is om geen windows phone meer aan te schaffen.
Honor, nog nooit van gehoord. Ik ga eens kijken. Op tweakers, netjes het advies hier opvolgend :D
Er zijn nog wel windows telefoons, alleen heet het nu Microsoft Lumia.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je smartphone? Denk dat je alleen maar blij gaat zijn met je nieuwe, alles is weer zo ge-evolueerd en verbeterd! Merkte dit ook pas na aankoop van een nieuwe :)

Onlangs zelf op zoektocht geweest naar een nieuwe, maar wordt nu al niet meer gemaakt. Hiernaar zou ik ook eens kijken:

https://www.pdashop.be/product/749280/c ... blauw.html
https://www.pdashop.be/product/749284/c ... blauw.html (voordeel is dat die maar 5' is)
https://www.pdashop.be/product/759350/c ... blauw.html
https://www.pdashop.be/product/762703/c ... zwart.html
https://www.pdashop.be/product/784747/c ... zwart.html

Ikzelf ben ook van 4.5' naar 5' ingegaan en hoeveel deze eerst gigantisch leek, valt het super goed mee! Ik zou niet meer terug willen :)
Tickel schreef:
17-02-2018 11:18
Er zijn nog wel windows telefoons, alleen heet het nu Microsoft Lumia.
Ik weet het, maar met windows mis ik toch redelijk wat apps. Als alle apps ook voor windows beschikbaar waren, zou ik daar blijven, maar helaas

Ondertussen zit ik al drie avonden te mutsen! :nut:
De honor lijkt me heel geschikt, maar ik wil zo'n telefoon ook even vasthouden en doorheen kunnen scrollen en hij is alleen online verkrijgbaar. Impala, mag ik bij jou komen scrollen? :P Daarnaast ben ik verliefd geworden op Huawei P10 lite :heart:
Wel zijn dat toch allebei telefoons die redelijk wat overbodige apps hebben en dat wilde ik nu juist niet.

Dus wat dat betreft kom ik toch bij motorola uit. Weinig bloatware en een goede accu..

Ach, ik muts nog even verder :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven