Tablet voor kinderen

18-02-2018 09:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb toestemming gekregen om een programmeer project op school te realiseren. Nu zoek ik nog goede tablets. Zelf ben ik de ipad gewent maar deze zijn te duur. Ik zoek dus goede Android tablets. Ik hoop dat jullie goede tablets weten voor een leuk prijsje. Het budget is ca 500,- weinig ik weet het maar ik hoop er toch zoveel mogelijk tablets voor te hebben.
De tablet moet kunnen:
- Android of iOS apps downloaden
- Interneten
- Duurzaam zijn, ik hoop er jaren mee ik kunnen doen.
- Niet al te kwetsbaar

Nu kwam ik de Alcatel Tablet Pixi 4 tegen voor 70,-
Kennen jullie deze? is dit wat? Zijn er betere alternatieve?
Of is goedkoop, duurkoop in dit geval?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Hoeveel tablets wil je kopen voor die 500 euro? Of is dat de stuksprijs?

Als het per stuk is: kijk dan toch eens naar een iPad (mini), al dan niet refurbished. Mijn ervaring is dat die letterlijk jaren meegaan. Onze oude iPad generatie 1 is nu bijna 8 jaar oud en wordt nog steeds gebruikt. Er staat niet meer de nieuwste iOS op, maar functies als internet en basic apps zijn nog volop in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder5346 schreef:
18-02-2018 09:22
Dag dames,

Ik heb toestemming gekregen om een programmeer project op school te realiseren. ...

Nu kwam ik de Alcatel Tablet Pixi 4 tegen voor 70,-
Kennen jullie deze? is dit wat? Zijn er betere alternatieve?
Of is goedkoop, duurkoop in dit geval?
Hoe ga je programmeren? Met welke app?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het is de totaalprijs dus voor alle tablets. We gaan werken met sphero en dash en dot. Dus die apps moeten erop kunnen.
Voor hoeveel tablets dan?
Alle reacties Link kopieren
Als je stukjes moet schrijven zorg dan ook dat je Nederlands goed is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En dat zijn apps voor Android?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan welke ik kies, dit is het budget en ik mag zelf de soort kiezen als ik voor die van 70,- ga uit mijn eerst topic kan ik er 7 kopen. Kies ik voor apple kan ik er een of twee kopen. Ik hoop op een stuk of vier. Maar als ze zo kapot zijn of niet goed werken heb ik er ook niks aan.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-02-2018 09:56
En dat zijn apps voor Android?
Ja Ios en Android
Alle reacties Link kopieren
Vlinder5346 schreef:
18-02-2018 09:57
Dat ligt eraan welke ik kies, dit is het budget en ik mag zelf de soort kiezen als ik voor die van 70,- ga uit mijn eerst topic kan ik er 7 kopen. Kies ik voor apple kan ik er een of twee kopen. Ik hoop op een stuk of vier. Maar als ze zo kapot zijn of niet goed werken heb ik er ook niks aan.
En via marktplaats? Wat oudere iPads kosten bijna niks
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-02-2018 09:58
En via marktplaats? Wat oudere iPads kosten bijna niks
Zou het uitmaken dat de nieuwste besturingsprogamma’s daar niet meer op kunnen, voor veiligheid enzo?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder5346 schreef:
18-02-2018 10:00
Zou het uitmaken dat de nieuwste besturingsprogamma’s daar niet meer op kunnen, voor veiligheid enzo?
Niet echt. Je gaat, neem ik aan, geen gevoelige informatie op die tablets zetten.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-02-2018 10:08
Niet echt. Je gaat, neem ik aan, geen gevoelige informatie op die tablets zetten.
Nee helemaal niet, maar ik dacht voor virussen ofzo ze gaan op het wifi van de school.
Ik denk zomaar dat de beveiliging van een 3 jaar oude iPad stukken beter is dan die van de goedkoopste tablet die je kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder5346 schreef:
18-02-2018 10:10
Nee helemaal niet, maar ik dacht voor virussen ofzo ze gaan op het wifi van de school.
Virussen op een iPad? :)

Misschien moet je je technische kennis wat bijspijkeren voor je scholieren een tablet in handen geeft ;)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal ik duik marktplaats op voor ipads
Alle reacties Link kopieren
Vlinder5346 schreef:
18-02-2018 10:18
Bedankt voor de tips allemaal ik duik marktplaats op voor ipads
Succes. En veel plezier met ne project!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Met een goedkope tablet doe je geen jaren. Vaak gaan die maar 2 jaar goed mee en dan worden ze al snel te traag en zijn ze verouderd waardoor er niet meer alle apps op kunnen. Met de duurdere zoals iPad doe je wat langer.
Duurzaamheid en goedkoop gaat niet samen bij tablets.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel robotjes heb je? Voor 1 robot heb je 1 tablet nodig. En hebben jullie geen centrale inkoop?
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-02-2018 11:07
Hoeveel robotjes heb je? Voor 1 robot heb je 1 tablet nodig. En hebben jullie geen centrale inkoop?
We krijgen 5 sets robots. We hebben wel een centrale inkoop maar die leveren geen tablets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven