glasvezelkabel kapot - kosten

27-02-2018 13:02 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Recent een huis gekocht waar glasvezel in ligt. Tijdens het verbouwen is door een miscommunicatie door mijn man de glasvezelkabel in de woonkamer afgeknipt (ja, ik weet het,dom! maar helaas gebeurd en niet terug te draaien). Ik had op dat moment al een aanvraag ingediend bij een glasvezelaanbieder, ik heb hun gebeld en het verhaal uitgelegd. Zij zeggen direct dat dit ongeveer 900 euro zal gaan kosten! Ik heb toen afgezien van glasvezel en heb nu kabel internet maar we krijgen het niet zonder storingen. Fijn.... Ik wil dus toch glasvezel!

Nu weet ik dat glasvezel aanleggen duur is, maar ik kan me niet voorstellen dat als alles er al ligt en het alleen een breuk betreft het niet gerepareerd kan worden?

Ik heb het bedrijf gesproken die hier ooit de kabel heeft aangelegd, maar zij doen niets als zij niet door een provider worden aangestuurd.
Ik draai rondjes nu, ik wil gewoon weten of het gemaakt kan worden en zo ja wat het kost?
Weet iemand of het klopt dat glasvezel gelast kan worden (mits er extra lenge beschikbaar is natuurlijk)? Want ik lees zoveel tegenstrijdige informatie online! Ik ga niet zomaar akkoord met een offerte van 900 euro.. dat is toch te gek voor woorden?

Kan dit anders? Help!
anoniem_280491 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 14:15
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tja, dat los je niet op, met een kroonsteentje.
https://www.pclooptvast.nl/wat-zijn-de- ... repareren/
Geloof dat je echt een flink bedrag kwijt bent
Alle reacties Link kopieren
Dat is een flinke smak geld ja..als je er vanuit gaat dat enkel een invoerspunt alleen al vanaf 450euro begint kan ik mij voorstellen dat een verknipte glaskabel wel iets meer kost.
Alle reacties Link kopieren
Glasvezel reparaties zijn erg duur inderdaad, de bedrijven hebben een monopoliepositie dus ze kunnen alles vragen..... Bij mij vroegen ze bijna 5000 euro om het aan te leggen ivm lange oprit...... grotendeels zelf kunnen doen gelukkig, tenminste het graven en de schutbuis leggen. Nog iets van 1200 betaald voor het doorlezen van de glasvezelkabel zelf en aansluiten.
Misschien kun je met zo'n aanlegbedrijf ook bij reparatie korting krijgen als je een groot deel zelf doet.
Alle reacties Link kopieren
Dat het niet 123 op te lossen is snap ik, maar het aanlegbedrijf verwijst me door naar een provider, en die komen niet eens kijken maar rekenen kosten voor het opnieuw aanleggen. Aangezien de kabel er gewoon ligt lijkt me dat dit een beetje overdreven is? en daarom wil ik weten of het gelast kan worden..

Een nieuw abonnement aanvragen vind ik ook risicovol, want wat als het uiteindelijk niet lukt of toch te duur is? Dan zit ik ook nog eens met abonnementskosten voor niets..
Alle reacties Link kopieren
azrielle schreef:
27-02-2018 13:32
Dat het niet 123 op te lossen is snap ik, maar het aanlegbedrijf verwijst me door naar een provider, en die komen niet eens kijken maar rekenen kosten voor het opnieuw aanleggen. Aangezien de kabel er gewoon ligt lijkt me dat dit een beetje overdreven is? en daarom wil ik weten of het gelast kan worden..

Een nieuw abonnement aanvragen vind ik ook risicovol, want wat als het uiteindelijk niet lukt of toch te duur is? Dan zit ik ook nog eens met abonnementskosten voor niets..
Glas lassen ze niet...althans alleen op fiks en aanlegpunten bij breuken niet voor zover ik weet..
Maar hierbij komt kijken dat een provider naar mijn vermoeden reggefiber dient in te "huren"
Wat heeft je man precies verknipt?
Alle reacties Link kopieren
Is het binnenshuis of buitenshuis waar de kabel gebroken is?
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
27-02-2018 14:00
Is het binnenshuis of buitenshuis waar de kabel gebroken is?
binnenshuis..
Alle reacties Link kopieren
uit de link van Lilalinda:
Glasvezebreuk / schade en heb nog geen provider?
Dit kan een geluk bij ongeluk zijn. Want heeft u nog geen provider gekozen om diensten af te nemen? Maar heeft u tijdens de periode dat er glasvezel ligt in uw woning tussendoor schade gemaakt? Dan wordt dit vrijwel zeker schadeloos gerepareerd. Mede omdat u toch klant wil worden. Dus overstappen tijdens kabelschade hoeft geen probleem te zijn. Boven in het menubalk ziet u het kopje: Vergelijk & schop' mocht u wensen dan kunt u een abonnement op maat kiezen.

Wellicht kun je nu dus een andere provider dan de eerste die je al geprobeerd hebt contacten en willen zij het wel tegen een lager tarief (of gratis) repareren.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
27-02-2018 13:56
Glas lassen ze niet...althans alleen op fiks en aanlegpunten bij breuken niet voor zover ik weet..
Maar hierbij komt kijken dat een provider naar mijn vermoeden reggefiber dient in te "huren"
Wat heeft je man precies verknipt?
ja reggefiber zegt indd dat zij worden aangestuurd door providers. Provider zal dan de kosten doorverrekenen, soms niet als je nieuwe klant bent.. maar daar kom je dus alleen achter door een nieuwe abo aan te vragen, daar wil ik niet aan vast zitten!

Man heeft het kastje in de woonkamer gewoon van de muur geknipt. Hij vroeg aan me kan alles van de muur af zodat we kunnen schilderen, ik dacht hij haalt het kastje los zodat we er achter kunnen. Maar hij dacht die provider komt toch een nieuwe kastje brengen *knip*
Hij baalt er zelf ook zo vreselijk van.. hoe hij zo dom kon zijn snapt hij echt niet. Nu kende hij de glasvezel techniek niet ( hij is geen Nederlander) maar hij moet nu vooral zelf op de blaren zitten. ZIggo valt nl constant weg (zelfs na 4 x monteur.... :cry: ) en Fifa spelen lukt dan ook niet (bij wegvallende verbinding verlies je je spelletje... :moon: )
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
27-02-2018 14:10
uit de link van Lilalinda:
Glasvezebreuk / schade en heb nog geen provider?
Dit kan een geluk bij ongeluk zijn. Want heeft u nog geen provider gekozen om diensten af te nemen? Maar heeft u tijdens de periode dat er glasvezel ligt in uw woning tussendoor schade gemaakt? Dan wordt dit vrijwel zeker schadeloos gerepareerd. Mede omdat u toch klant wil worden. Dus overstappen tijdens kabelschade hoeft geen probleem te zijn. Boven in het menubalk ziet u het kopje: Vergelijk & schop' mocht u wensen dan kunt u een abonnement op maat kiezen.

Wellicht kun je nu dus een andere provider dan de eerste die je al geprobeerd hebt contacten en willen zij het wel tegen een lager tarief (of gratis) repareren.
Ja had het gelezen! Het probleem is dat je eerst een contract moet aangaan voordat ze daar naar willen kijken, en straks valt het wel duur uit en zit ik er aan vast..
Foodb schreef:
27-02-2018 13:18
Bij mij vroegen ze bijna 5000 euro om het aan te leggen ivm lange oprit...... grotendeels zelf kunnen doen gelukkig, tenminste het graven en de schutbuis leggen. Nog iets van 1200 betaald voor het doorlezen van de glasvezelkabel zelf en aansluiten.
Wij kregen dat gewoon gratis want het werd aangeboden voor de hele streek hier en daarna glasvezel bij KPN genomen.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
27-02-2018 14:20
Wij kregen dat gewoon gratis want het werd aangeboden voor de hele streek hier en daarna glasvezel bij KPN genomen.
Wanneer je in bebouwde gebieden woont (lees, meestal wordt de bebouwde kom als grens gehanteerd) kun je vaak gratis de kabel laten aanleggen.
Woon je in het buitengebied, moet je zelf meebetalen voor je aansluiting. Wij krijgen het hier volgend jaar en moeten zelf 1600euro meebetalen. Doe je dat niet, dan geen glasvezelkabel.
Binnenshuis zal het wel meevallen,je weet waar het zit.
Anders zet je even een oproep op werkspot,wie kan mij uit de nood helpen met het herstellen van een glasvezel kabel?
Alle reacties Link kopieren
azrielle schreef:
27-02-2018 14:12
ja reggefiber zegt indd dat zij worden aangestuurd door providers. Provider zal dan de kosten doorverrekenen, soms niet als je nieuwe klant bent.. maar daar kom je dus alleen achter door een nieuwe abo aan te vragen, daar wil ik niet aan vast zitten!

Man heeft het kastje in de woonkamer gewoon van de muur geknipt. Hij vroeg aan me kan alles van de muur af zodat we kunnen schilderen, ik dacht hij haalt het kastje los zodat we er achter kunnen. Maar hij dacht die provider komt toch een nieuwe kastje brengen *knip*
Hij baalt er zelf ook zo vreselijk van.. hoe hij zo dom kon zijn snapt hij echt niet. Nu kende hij de glasvezel techniek niet ( hij is geen Nederlander) maar hij moet nu vooral zelf op de blaren zitten. ZIggo valt nl constant weg (zelfs na 4 x monteur.... :cry: ) en Fifa spelen lukt dan ook niet (bij wegvallende verbinding verlies je je spelletje... :moon: )
Ohyay ja met kastje en al dan denk ik dat je er niet onderuit komt dat er kosten bij gaan komen niet zo heel slim dus maar goed dat wist je al dus dat is mosterd.

Bij welke provider loopt je koper nu?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
27-02-2018 14:20
Wij kregen dat gewoon gratis want het werd aangeboden voor de hele streek hier en daarna glasvezel bij KPN genomen.
Wat groenbroek zegt: we wonen in buitengebied en woning ligt 600m van openbare weg af..... we moeten maandelijks ook nog eens extra betalen voor buitengebied.... dure grap, maar we hadden geen kabel en op de bejaarde telefoonlijn die er lag kon je nog geen YouTube filmpje of digitale tv bekijken.

Bij vorige huis binnen bebouwde kom werd het gratis aangelegd, ook al namen we toen geen abonnement.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 14:36
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Binnenshuis zal het denk ik echt wel meevallen. Bij ons huis en onze vorige woning werd net voor het punt van binnenkomst een extra lus neergelegd in de grond voor evt verder doortrekken. Dus volgens mij is er meestal wel wat extra lengte door te trekken.
Het is een eenmalige kostenpost, die mogelijk nieteens aan jullie doorgerekend wordt. (Want weet je provider dat je het zelf gesloopt hebt of kan het ook door de vorige bewoner gedaan zijn?). Vervelend wel dat je vooraf niet precies weet waar je aan toe bent, heb je behalve met de klantenservice van de provider ook met de technische dienst gesproken?
En als je abonnement niet werkend te krijgen is, dan hoef je dat echt ook geen jaar te betalen.

Je kunt ook Ziggo eens aansporen om hun kabel te herstellen, als hij steeds uitvalt, zal er waarschijnlijk ook een beschadiging in zitten (bij ons vorige huis kwam dat langzaam opzetten na het gegraaf voor de glasvezel :facepalm:)
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 14:40
21.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
27-02-2018 14:27
Ohyay ja met kastje en al dan denk ik dat je er niet onderuit komt dat er kosten bij gaan komen niet zo heel slim dus maar goed dat wist je al dus dat is mosterd.

Bij welke provider loopt je koper nu?
Iets aan kosten vind ik ook niet erg hoor.. maar bijna 1000 euro joh! kan echt niet.. Haha nee dat het niet slim was wisten we al, hij schaamt zich zo!
we hebben nu Ziggo, als je dat bedoelt? Via de kabel dus..
Alle reacties Link kopieren
azrielle schreef:
27-02-2018 14:35
Iets aan kosten vind ik ook niet erg hoor.. maar bijna 1000 euro joh! kan echt niet.. Haha nee dat het niet slim was wisten we al, hij schaamt zich zo!
we hebben nu Ziggo, als je dat bedoelt? Via de kabel dus..
Oh zo ja ik ben geen fan van die kabelaar.
Ja wat is wijsheid. Bekijk wat je lan met de info hierboven :-) wellicht heb je mazzel.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
27-02-2018 14:35
Binnenshuis zal het denk ik echt wel meevallen. Bij ons huis en onze vorige woning werd net voor het punt van binnenkomst een extra lus neergelegd in de grond voor evt verder doortrekken. Dus volgens mij is er meestal wel wat extra lengte door te trekken.
Het is een eenmalige kostenpost, die mogelijk nieteens aan jullie doorgerekend wordt. (Want weet je provider dat je het zelf gesloopt hebt of kan het ook door de vorige bewoner gedaan zijn?). Vervelend wel dat je vooraf niet precies weet waar je aan toe bent, heb je behalve met de klantenservice van de provider ook met de technische dienst gesproken?
Dat is precies waar ik tegenaan loop ja! ja de persoon van die provider ging het navragen zei bij terugkomst dat ze daar standaard prijzen voor hanteren. Hij vond het moeilijk om de prijs tegen me te vertellen, zo hoog vond hij het zelf ook. ZIj wistehn wel dat het door ons gedaan was want ik heb ze gelijk gebeld toen het gebeurde. Uiteindelijk dus onder het contract uit gekomen (want iets wat er niet ligt kan ik niet afnemen, het was gelukkig nog niet inegaan) en bij ziggo gegaan. Maar dat werkt dus echt voor geen meter...
Bij een nieuwe provider zou ik kunnen doen of mijn neus bloedt en dat het al zo was, maar dat is ook niet erg netjes..
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
27-02-2018 14:38
Oh zo ja ik ben geen fan van die kabelaar.
Ja wat is wijsheid. Bekijk wat je lan met de info hierboven :-) wellicht heb je mazzel.
Hmm ja ik denk dat er indd niets anders op zit dan providers af gaan bellen en dan fingers crossed... :(
Alle reacties Link kopieren
Glasvezel kan gewoon gelast worden, je zal alleen een gering signaalverlies hebben maar zeker niet onoverkomelijk.

Er zijn tegenwoordig genoeg bedrijven die glasvezel op kunnen lassen, je zou het eens bij een wat groter installatiebedrijf proberen.
Of, zoals gezegd, zet het op werkspot. Het is echt niet meer dan een half uurtje werk om dit op te lassen, je moet alleen de juiste spullen hebben.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner doet het voor de helft :hyper:
Alle reacties Link kopieren
azrielle schreef:
27-02-2018 14:12
Nu kende hij de glasvezel techniek niet ( hij is geen Nederlander)
Ja, en glasvezel is ook iets typisch Nederlands.... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven