SMS'en op Huawei p smart

11-03-2018 21:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. Eerst Samsung, nu Huawei.

Bijna alles heb ik tot nu toe over kunnen zetten, foto's en WhatsApp e.d., maar.... Waar is de afdeling SMS ?? Ik kan er geen icoontje voor vinden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb hem ook. Bij mij is er gewoon een applicatie berichten waarin al mijn oude sms'jes staan en van waaruit ik sms'jes kan versturen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik krijg hem door.
Het eerste sms'je kwam van WhatsApp, daardoor herkende ik het niet als een SMS.

Bedankt voor het woordje "berichten", dat maakte duidelijk waar ik moest zijn. Het ziet er allemaal net iets anders uit.

Mijn oude sms''jes zijn nog niet terug komen wandelen, maar dat maakt op zich niet uit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Alle WhatsApp jes zijn er ook, maar met telefoonnummer en zonder namen. #wateengedoe #gaatvastnogwellukken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heb jij al een hoesje gekocht? En waar? De telefoonwinkel had alleen een saaie, doorzichtige bumper.

Voorlopig woont de telefoon dus in een vrolijke sok.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
11-03-2018 21:33
Alle WhatsApp jes zijn er ook, maar met telefoonnummer en zonder namen. #wateengedoe #gaatvastnogwellukken.
Heb je je contacten kunnen importeren/kopiëren vanaf je oude telefoon? Dat zou al veel moeten schelen :)
Alle reacties Link kopieren
Op Ebay kan je genoeg leuke hoesjes vinden voor de huawei telefoons, wel even uitkijken dat je er eentje voor het goede model besteld.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je contacten voortaan gekoppeld staan aan je google account. Dan komen ze voortaan vanzelf in een nieuwe telefoon als je je account toevoegd.
Alle reacties Link kopieren
Bij Huawei kun je via Phone Clone in een klap alles van je oude telefoon naar je Huawei zetten. Merk van je oude telefoon maakt daarbij niet uit.

Leuke hoesjes kun je voor weinig vinden op AliExpress.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk dat stapje eerst "even" overgeslagen. Een minuut later realiseerde ik me dat de telefoonwinkel vast wel WiFi had, vanaf toen wat meer dingen laten uitvoeren.

Ik probeer die stap terug te vinden, maar dat lukt nog niet echt.

Morgen ga ik sowieso even terug, ik wil een nieuw opslagkaartje er in zetten, en ik krijg het vakje niet opengefriemeld met het "hulpstuk". Een Youtube-filmpje heb ik al bekeken hiervoor, maar ik zal wel iets verkeerd doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Instellingen, geavanceerde instellingen, gegevensoverdracht en dan Phone Clone.
Snoesje666 schreef:
11-03-2018 21:49
Waarschijnlijk dat stapje eerst "even" overgeslagen. Een minuut later realiseerde ik me dat de telefoonwinkel vast wel WiFi had, vanaf toen wat meer dingen laten uitvoeren.

Ik probeer die stap terug te vinden, maar dat lukt nog niet echt.

Morgen ga ik sowieso even terug, ik wil een nieuw opslagkaartje er in zetten, en ik krijg het vakje niet opengefriemeld met het "hulpstuk". Een Youtube-filmpje heb ik al bekeken hiervoor, maar ik zal wel iets verkeerd doen.
Ik had hetzelfde probleem met het hulpstuk, maar na een paar keer toch gelukt. Ik drukte te zacht :facepalm:
Voor een hoesje heb ik bij bol een bookcase cover gekocht voor een tientje. Ideaal :) (blauw, want telefoon is ook blauw)
Alle reacties Link kopieren
Phone Clone heeft nu alles overgezet, behalve mijn contacten.......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Staan je contacten op je SD-kaart? Anders kan je ze zo overzetten? Als je de SD-kaart in je nieuwe telefoon stopt?
Alle reacties Link kopieren
Waar vind ik Google Contacts? Ik heb even in Google+ gekeken (doe ik niets mee) maar ik zie het niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Okee, hij zegt nu aan het synchroniseren te zijn. Af en toe stopt hij even, na een tijdje kan ik op "nu synchr" drukken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van alles overgezet, maar geen contacten.

Ik heb mijn oude SD-kaart er in, en een nieuwe nano-simkaart, met behoud van mijn oude prepaid telefoonnummer.

De SD-kaart s bijna vol, en wordt dus komende week vervangen door een nieuwe.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe telefoon. Ik heb mijn foto's zowel op SD-kaart als in de cloud. Die SD-kaarten zijn voor de erfenis, ooit.

Of voor als ineens het internet niet meer mag bestaan van de een of andere organisatie die denkt over ons te moeten regeren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Good old Bluetooth heeft het voor elkaar gekregen! Bedankt voor de geestelijke support en slaap lekker, iedereen.
:zzz:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven