Laptop voor oa fotobewerking, films kijken

09-04-2018 15:14 7 berichten
Ik wil binnenkort een Eizo monitor gaan aanschaffen, omdat ik veel foto's bewerk. Mijn oude laptop is bijna aan vervanging toe en ik wil gelijk met de nieuwe monitor een nieuwe laptop kopen.
Maar als ik laptops ga kijken op bijv. kieskeuring zie ik door de jargon bomen het bos niet meer. Snap echt niets van processoren en videokaarten etc.
Ik weet dat de laptop de resolutie van het beeldscherm moet "aankunnen", die resolutie is 2560x1440.
Verder wil ik een snelle laptop met een groot geheugen, omdat ik er ook veel grote fotobestanden in opsla.

Op kieskeurig kom ik dan uit op laptops die vooral voor gamers zijn bedoeld, lijkt het wel.

Wie heeft tips? Welke laptops zouden in aanmerking kunnen komen?
Kijk naar laptops die minimaal een i5 processor hebben. Ik weet niet welke software je gebruikt, maar programma's als Photoshop en Lightroom vereisen toch wel een snelle processor.
Kijk voor de opslag van foto's naar een cloudbased oplossing of een externe SSD. Dat is veiliger en vertraagt de snelheid van je laptop niet.

Ik vind zelf een desktop veel fijner voor het serieuze foto bewerken, maar voor nood heb ik een MacBook Air, waar ik erg tevreden over ben.
Alle reacties Link kopieren
Zelf gebruik ik, naast pc, een Acer Aspire V (gaat alweer een paar jaar mee) daarvoor en naar volle tevredenheid.
Fijne keus monitor trouwens 😊

Eigenlijk kan je t beste naar een grote computerwinkel, daar uitleggen wat je wil en je laten adviseren. Geen aandelen en geen idee waar je woont maar ik word meestal wel blij van de keuze en service bij informatique
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Dank je Lise. Ik gebruik inderdaad Photoshop en nog zo wat programma's. Maar i5 is dus wel snel genoeg? Het hoeft niet per se i7 te zijn?
Ik zat al te denken om een externe harde schijf te gebruiken als opslag, dus ipv op de laptop. Dat scheelt natuurlijk gelijk een hoop geheugen, omdat ik veel raw files heb.

Ik heb nu een desktop, maar vind die monitor niet fijn, vandaar dat ik een Eizo wil kopen, dat is dan mijn desktop monitor. Mijn laptop wil ik daar dan aan kunnen hangen.
subon schreef:
09-04-2018 15:20
Zelf gebruik ik, naast pc, een Acer Aspire V (gaat alweer een paar jaar mee) daarvoor en naar volle tevredenheid.
Fijne keus monitor trouwens 😊

Eigenlijk kan je t beste naar een grote computerwinkel, daar uitleggen wat je wil en je laten adviseren. Geen aandelen en geen idee waar je woont maar ik word meestal wel blij van de keuze en service bij informatique
Dank je Subon. Informatique ken ik niet, dus daar woon ik niet bij in de buurt :)
Ik ga de acer aspire V even googelen. Ik kwam met mijn zoektocht op kieskeurig ook telkens op Acer Aspire uit.
Head schreef:
09-04-2018 15:22
Dank je Lise. Ik gebruik inderdaad Photoshop en nog zo wat programma's. Maar i5 is dus wel snel genoeg? Het hoeft niet per se i7 te zijn?
Ik zat al te denken om een externe harde schijf te gebruiken als opslag, dus ipv op de laptop. Dat scheelt natuurlijk gelijk een hoop geheugen, omdat ik veel raw files heb.

Ik heb nu een desktop, maar vind die monitor niet fijn, vandaar dat ik een Eizo wil kopen, dat is dan mijn desktop monitor. Mijn laptop wil ik daar dan aan kunnen hangen.
Mijn desktop is wel i7, heb er ook twee monitoren aanhangen. En ook daar gebruik ik de interne SSD alleen voor software, niet voor data-opslag.
Maar i5 is snel genoeg, maar je moet je laptop niet nodeloos vertragen door de interne harddisk vol te zetten met foto's en documenten.
Ik heb voor mijn laptop bewust gekozen voor Apple omdat die over het algemeen langer meegaan dan een Windows laptop, maar of dat ooit bewezen is...
Ik kom telkens weer bij deze uit. Omdat ik ook vaak series etc. kijk op de laptop vind ik een wat groter scherm wel fijn.
Volgens mij moet deze wel goed zijn?

https://www.laptopshop.nl/product/78424 ... -785y.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven