Gesprek op marktplaats in bestand zetten mogelijk?

11-04-2018 22:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jahoor.... ik ben erin getrapt.
Opgelicht op marktplaats. Wel op een zeer opmerkelijke wijze, ze blijven namelijk met me in gesprek.

Even heel kort samengevat: een overeenkomst gesloten met aanbieder. Ik heb het afgesproken bedrag meteen betaald. Aanbieder weigert nu te leveren als ik niet nog meer geld betaal. Ze pretenderen een bedrijf te zijn uit Oss.
Uiteraard ga ik niet nog meer betalen en heb ik melding gemaakt bij marktplaats.

Inmiddels worden ze zelfs persoonlijk in het gesprek en beledigend.

Mijn vraag: ik zal dit gesprek door moeten sturen aan marktplaats (en eventueel politie bij aangifte). Ik zit nu als een malle printscreens te maken in de app, maar kan ik een gesprek via marktplaats op een of andere manier in één bestand krijgen?

Ik hoop het zo....
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Printscreens maken
Internagelaktisch
Ik zou even inloggen op de website, in plaats van in de app, en op je pc screenshots maken. Dan heb je een stuk meer berichten tegelijk te pakken :).
Alle reacties Link kopieren
Als ik op mijn telefoon een marktplaats gesprek open (via de website, google chrome) kan ik op een (het laatste) bericht gaan staan, vinger er op houden, kiezen voor 'alles selecteren' (vierkantje met stipjes er om) en dan opslaan. Dan pakt hij het hele gesprek (dus ook wat niet in beeld is). Ik hen geen tekstverwerker op mijn telefoon dus kan niet checken hoe het er dan bij plakken uit ziet...
Zet even aan dat er een kopie van je gesprekken naar je e-mail gaat (voor nieuw inkomende berichten). Zit bij je instellingen.

En als je op de computer inlogt, zie je daar bij je berichten ook de hele conversatie.

Ik weet niet of de politie daar verder veel mee kan alleen.
Alle reacties Link kopieren
o oh zo vervelend!! ik heb het zelf ook mee gemaakt,,, En helaas zitten er dagelijks honderden oplichters op marktplaats, Alle gegeven bewaren ( naam telefoonnummmer enz. ),
Maar in de meeste gevallen wonen ze helemaal niet waar ze zeggen te wonen!!, En hoeveel dagen zijn ze actief?, Achteraf gezien zag ik dat ze maar 1 dag actief waren toen haddem de alarmbellen al af moeten gaan..

Succes en ik hoop dat de politie ze terug kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de tips!!

Dat geld zal ik niet terugzien en de politie kan er waarschijnlijk niet veel mee inderdaad. Maar misschien is dit niet de eerste melding van desbetreffende persoon.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
chillzone schreef:
11-04-2018 23:14
o oh zo vervelend!! ik heb het zelf ook mee gemaakt,,, En helaas zitten er dagelijks honderden oplichters op marktplaats, Alle gegeven bewaren ( naam telefoonnummmer enz. ),
Maar in de meeste gevallen wonen ze helemaal niet waar ze zeggen te wonen!!, En hoeveel dagen zijn ze actief?, Achteraf gezien zag ik dat ze maar 1 dag actief waren toen haddem de alarmbellen al af moeten gaan..

Succes en ik hoop dat de politie ze terug kan vinden.
2,5 jaar actief. En meerdere advertenties online.

De enige "hoop" die ik nu nog heb is dat ze uit zichzelf in gesprek blijven met me. Ook nadat heel duidelijk is dat ik niet meer geld ga betalen.
Misschien is het echt een heeeeel asociale werknemer, die vanaf morgen geen baan meer heeft.

Maar nee, het zal wel een gevalletje mensen pesten/ uitlachen zijn.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg als kersje op de taart ook nog een bericht terug :facepalm: dat het mijn eigen schuld was dat ik nu niks geleverd kreeg ik moest namelijk nog 25 euro bijbetalen, ( was natuurlijk niet eens waar ).

Heb je al mensen gesproken die ook met dit bedrijf zaken heeft gedaan.?
Alle reacties Link kopieren
chillzone schreef:
11-04-2018 23:32
Ik kreeg als kersje op de taart ook nog een bericht terug :facepalm: dat het mijn eigen schuld was dat ik nu niks geleverd kreeg ik moest namelijk nog 25 euro bijbetalen, ( was natuurlijk niet eens waar ).

Heb je al mensen gesproken die ook met dit bedrijf zaken heeft gedaan.?
Echt zo zuur....

Ik heb verder niemand gesproken over dit "bedrijf". Ik krijg het ook niet gegoogled (ja bedrijf met zelfde naam, maar een ander vermeld bankrekeningnummer en telefoonnummer. En na bellen blijken zij het echt niet te zijn. Handelen ook in heel ander segment.)

Ik krijg ook geen persoonsnaam of website van "bedrijf" bij ze losgepeuterd. Wel een mobiel nummer, dat heb ik na een uurtje wachten anoniem gebeld in de hoop dat ze met naam opnemen, maar dat nummer wordt niet beantwoord.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
11-04-2018 22:36
Als ik op mijn telefoon een marktplaats gesprek open (via de website, google chrome) kan ik op een (het laatste) bericht gaan staan, vinger er op houden, kiezen voor 'alles selecteren' (vierkantje met stipjes er om) en dan opslaan. Dan pakt hij het hele gesprek (dus ook wat niet in beeld is). Ik hen geen tekstverwerker op mijn telefoon dus kan niet checken hoe het er dan bij plakken uit ziet...
Op deze manier is het gelukt! Ik heb het gesprek vervolgens in een email geplakt en naar mezelf gemaild.

Bedankt!

(Reactie van mp: aangifte doen. Ik kan pas aangifte doen als ik vijf dagen na de beloofde verzenddatum nog niks ontvangen heb, dus nog even wachten. Ze zeiden vanavond zelf niet te gaan leveren en later ineens weer wel. We zullen zien, maar ze spreken zichzelf constant tegen en noemen tegen een andere potentiële klant een andere -niet te googlen- naam. Dus ik geloof er niet meer in.)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven