Help! Excel muteert niet.

19-04-2018 17:17 34 berichten
Hallo,
Ik ben bezig met het kasboek, en als ik de inkomsten en uitgaven in kolom D invoer, blijft het kasbedrag in kolom F op hetzelfde bedrag staan. Excel reageerde wel heel traag, dus ik denk dat er wel even iets fout is gegaan. Heb ik misschien ergens op geklikt? In ieder geval: weet iemand hoe ik het weer kan herstellen?
Alle reacties Link kopieren
druk eens op F9
...
ankalida schreef:
19-04-2018 17:18
druk eens op F9
Dank, maar werkt niet.
Ook als ik eerdere kasmutaties wijzig of verwijder, verandert er niks aan het eindbedrag. Het lijkt wel of die hele kolom F bevroren is.
Welke formule staat er in die cel?
Lobeliaroze schreef:
19-04-2018 17:28
Ook als ik eerdere kasmutaties wijzig of verwijder, verandert er niks aan het eindbedrag. Het lijkt wel of die hele kolom F bevroren is.
Dat kan zo zijn ja, je kunt cellen locken in Excel. Moet je even kijken of dat zo is.
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 17:29
Welke formule staat er in die cel?
+F50-C51-D51

Zou dat kunnen?
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 17:30
Dat kan zo zijn ja, je kunt cellen locken in Excel. Moet je even kijken of dat zo is.
Hoe controleer en wijzig ik dat?
Lobeliaroze schreef:
19-04-2018 17:30
+F50-C51-D51

Zou dat kunnen?
Er staat geen = teken?
Verder weet ik niet wat je n C51 en D51 hebt staan maar in neem aan inkomsten minus uitgaven, dat dat kolom F moet zijn?

Wat staat er in F50 voor waarde? is dat ook een som? en dan de totalen onderaan ofzo?
Lobeliaroze schreef:
19-04-2018 17:30
+F50-C51-D51

Zou dat kunnen?

Volgens mij beginnen formules altijd met een =teken. Wat voor soort bedragen staan er in F50, C51 en D51?
Het klopt. Er staat een = voor. Ik denk dat de formule gewoon klopt. Het lijkt er wel op in ieder geval. Er zit dus een soort lock op.
Tr0tter schreef:
19-04-2018 17:34
Volgens mij beginnen formules altijd met een =teken. Wat voor soort bedragen staan er in F50, C51 en D51?
De getallen zijn de regels, D is inkoop/verkoop, C is btw.

Deze had ik geschreven. En F is het totaal na die regel.
anoniem_366913 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 18:21
10.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Staat het blad soms op alleen lezen? Soms kun je dan cellen wijzigen maar dat wordt niet doorgerekend en kun je niet opslaan.
Soldanella schreef:
19-04-2018 17:42
Staat het blad soms op alleen lezen? Soms kun je dan cellen wijzigen maar dat wordt niet doorgerekend en kun je niet opslaan.
Dat zie ik nergens staan. Hoe controleer ik dat?
Jee wat is dit frustrerend zeg. Ben er nu al anderhalf uur mee bezig. Ik heb op een gegeven moment wel per ongeluk een regel overgeslagen en iets ingevoerd. Toen kreeg ik zo'n hekje met REF (??) ofzo in kolom F. Ik denk dat hij toen geblokkeerd is.

Wel erg aardig dat jullie me proberen te helpen.
anoniem_366913 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 17:49
9.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je hem eens Opslaat Als
En dan een andere naam gebruiken.

Wat gebeurt er dan?
het is echt heel lastig zonder de betreffende sheet.

Je krijgt dat hekje met ref om dat je een ongeldige waarde hebt ingevoerd (wellicht niet numeriek maar tekst).

Je kunt checken bij Info of het document staat op alleen lezen.
Soldanella schreef:
19-04-2018 17:49
Als je hem eens Opslaat Als
En dan een andere naam gebruiken.

Wat gebeurt er dan?
Dankjewel, maar helaas gebeurt er dan ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Kun je dan het oorspronkelijke document openen en doet hij het dan weer goed?
Als ik gedoe heb met excel googel ik altijd maar de support site van office. Als je daar nou eens zoekt naar "hoe cel excel unlocken" dan krijg je wellicht iets wat je kunt proberen?
Soldanella schreef:
19-04-2018 17:53
Kun je dan het oorspronkelijke document openen en doet hij het dan weer goed?
Dit had ik al geprobeerd, maar helaas werkte dit ook niet.
Het zou helpen als je even uit de doeken deed welke cellen welke gegevens bevat.
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 18:16
Het zou helpen als je even uit de doeken deed welke cellen welke gegevens bevat.
Heb ik dat niet goed uitgelegd? Hoe moet ik het omschrijven?
Lobeliaroze schreef:
19-04-2018 18:19
Heb ik dat niet goed uitgelegd? Hoe moet ik het omschrijven?
Hoeveel cellen zijn er, welke positie, wat reken je uit en dergelijke. Dus positie dingen als C2 t/m C5 en reken je in F kolom enkel de verschillen uit? Of wat er nog in kas is of zo. Ik werk nooit met kasboeken he.
Er zijn vier kolommen (naast datum en omschrijving) en regels zoveel als er kasmutaties zijn.
C= btw
D= Verkoop/inkoop excl. btw
F= eindbedrag na de mutatie op die regel

Maar het lijkt er dus op dat-ie ergens geblokkeerd is. Het lijkt alsof met één druk op de knop alles weer in orde zou kunnen zijn :@

Maar nogmaals hartelijk dank hoor iedereen! Heel vriendelijk dat jullie mee willen denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven