Harry Potter Hogwarts Mystery

05-05-2018 14:41 79 berichten
Begin deze week kwam dit spel uit voor Android en iOS. Als Harry Potter fan moest ik dat spel natuurlijk uitproberen en tot nu toe vind ik het erg leuk. Alleen jammer dat je soms zo lang moet wachten tot je verder kunt en ik weiger om echt geld uit te geven.

Afbeelding

Wie speelt het ook? Wat zijn jouw frustraties? Heb je wellicht tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen, ben volgens mij nog bij de tutorial haha. Ga vanavond weer even verder.
"After all this time?" "Always."
Vind het verhaal leuk maar, net als heel veel spelers, de energy en hoe snel het opgaat en hoe lang aanvullen duurt erg frustrerend.

De versie van Niantic die in november uitkomt lijkt me wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg onlangs 100 diamantjes cadeau. Na een update.

Mijn tip (ik zit inmiddels in jaar 2): doe altijd zo snel mogelijk de vlieglessen, die geven je een extra energie erbij en zorgen daardoor meteen voor een refill van de energie.

Verder: kies bij de beloning altijd voor diamantje of energie als je kunt kiezen. Scheelt 'sparen'.

En in de kelder wil wel eens een huiself slapen. Maak die wakker voor een extra energie. Op het terrein kun je een stok naar Muil/Fang gooien (tik op de stok), dan krijg je ook een extra energie.
refill van energie krijg je als je een level up gaat.

In een aantal schilderijen zit ook verborgen energie.
En naast de great hall bij het vuur en de "bewakers" aan de muur (hoe noem je die dingen).
Ik vind het zo teleurstellend. Echt jammer, want ik ben een groot fan van HP
ik vond er niks aan en de personages irritant
Celaena_Aelin schreef:
05-05-2018 15:03
Ik kreeg onlangs 100 diamantjes cadeau. Na een update.

Mijn tip (ik zit inmiddels in jaar 2): doe altijd zo snel mogelijk de vlieglessen, die geven je een extra energie erbij en zorgen daardoor meteen voor een refill van de energie.

Verder: kies bij de beloning altijd voor diamantje of energie als je kunt kiezen. Scheelt 'sparen'.

En in de kelder wil wel eens een huiself slapen. Maak die wakker voor een extra energie. Op het terrein kun je een stok naar Muil/Fang gooien (tik op de stok), dan krijg je ook een extra energie.
Bedankt. Dat je het beste altijd voor diamantjes of energie kunt gaan was ik al achter maar ik heb een keer per ongeluk 55 diamantjes uitgegeven. Ik had het verkeerd gelezen en dacht dat ik ze kreeg.. nee ik moest betalen. Baalde wel even. Ga als ik klaar ben bij Snape meteen weer even terug naar de vlieglessen.
Eloise_Xennakiss schreef:
05-05-2018 15:03

De versie van Niantic die in november uitkomt lijkt me wel erg leuk.
Ja, komt die pas in november? Ik meende ergens juli gelezen hebben.
Die van Niantic wordt toch een soort van Pokemon Go maar dan met Harry Potter?
closednote schreef:
05-05-2018 15:42
Die van Niantic wordt toch een soort van Pokemon Go maar dan met Harry Potter?
Dat is hier in huis wel de verwachting ja, maar ik heb er nog niet veel over kunnen vinden.
Oooooo wat leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik speel ook.
Ik vind het leuk maar als ik het vergelijk met andere spelletjes met energie duurt het wel heel lang voor je verder kan.
ik ben net begonnen aan jaar 2.
Ik las iets over dat het lang duurde voor de energy weer aangevuld was..
Bij Candy crush destijds loste ik dit op door de tijd van mijn telefoon vooruit te zetten, de app opnieuw te openen (app denkt dat er tijd verstreken is en zal de energy/levens aangevuld hebben..) en daarna de tijd weer terug te zetten.
ducktape schreef:
05-05-2018 17:28
Ik las iets over dat het lang duurde voor de energy weer aangevuld was..
Bij Candy crush destijds loste ik dit op door de tijd van mijn telefoon vooruit te zetten, de app opnieuw te openen (app denkt dat er tijd verstreken is en zal de energy/levens aangevuld hebben..) en daarna de tijd weer terug te zetten.
Thanks voor deze life-hack. Ik weet niet of het met dit spel werkt, maar voor candy crush ga ik 't proberen.
ducktape schreef:
05-05-2018 17:28
Ik las iets over dat het lang duurde voor de energy weer aangevuld was..
Bij Candy crush destijds loste ik dit op door de tijd van mijn telefoon vooruit te zetten, de app opnieuw te openen (app denkt dat er tijd verstreken is en zal de energy/levens aangevuld hebben..) en daarna de tijd weer terug te zetten.
Net getest, lijkt niet te werken voor dit spel.
PowerCube schreef:
05-05-2018 15:39
Ja, komt die pas in november? Ik meende ergens juli gelezen hebben.
ik dacht ergens 18 november gelezen te hebben. Juli zou beter zijn voor een buiten spel.
Alle reacties Link kopieren
Ook begonnen vandaag, op zich een leuk spel. Maar erg irritant dat je energie zo snel op is.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Begonnen naar aanleiding van dit topic. Wel mooi gemaakt! Ik ben die spelletjes qua tijd wel gewend van andere spellen, dus het is telkens telefoon weer halve dag wegleggen voor je verder kan. Het verhaal vind ik wel boeiend genoeg dat ik wil weten hoe het verder gaat. En leuk dat ze Tops en een Weasly gaat ontmoeten. Het heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar vervolg..
Alle reacties Link kopieren
Welk house zijn jullie?
Ik vraag me af hoe ze dingen opzetten voor andere huizen.
Bijvoorbeeld: Merula doet hard haar best om je punten te laten verliezen maar als je zelf ook Slytherin bent is dat raar, of is zij dan een ander house?
En nog belangrijker: ik ben nu in jaar 2 en moet de Gryffindor common room insneaken omdat dat Ben z’n house is. Maar als je zelf Gryffindor bent, dan kan je er toch gewoon in? Of is Ben dan weer een ander huis?

Welke Slytherin en Gryffindors kunnen mij helpen dit mysterie op te lossen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet aanmelden nu, het spel blijf me doorsturen naar Facebook, en als ik bevestig gaat het niet terug naar het spel maar telkens opnieuw naar Facebook. Iemand anders dat probleem?
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-05-2018 11:32
Welk house zijn jullie?
Ik vraag me af hoe ze dingen opzetten voor andere huizen.
Bijvoorbeeld: Merula doet hard haar best om je punten te laten verliezen maar als je zelf ook Slytherin bent is dat raar, of is zij dan een ander house?
En nog belangrijker: ik ben nu in jaar 2 en moet de Gryffindor common room insneaken omdat dat Ben z’n house is. Maar als je zelf Gryffindor bent, dan kan je er toch gewoon in? Of is Ben dan weer een ander huis?

Welke Slytherin en Gryffindors kunnen mij helpen dit mysterie op te lossen? :proud:
Ik ben Gryffindor en moet de Slytherin common room insneaken, om daar naar aanwijzingen te zoeken of zij iets met de verdwijning te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-05-2018 11:32
Welk house zijn jullie?
Ik vraag me af hoe ze dingen opzetten voor andere huizen.
Bijvoorbeeld: Merula doet hard haar best om je punten te laten verliezen maar als je zelf ook Slytherin bent is dat raar, of is zij dan een ander house?
En nog belangrijker: ik ben nu in jaar 2 en moet de Gryffindor common room insneaken omdat dat Ben z’n house is. Maar als je zelf Gryffindor bent, dan kan je er toch gewoon in? Of is Ben dan weer een ander huis?

Welke Slytherin en Gryffindors kunnen mij helpen dit mysterie op te lossen? :proud:
Dat vraag ik mij ook af!
Ikzelf zit in huffelpuf maar vroeg mij ook af hoe dat bij andere huizen gaat. Ravenclauw en huffelpuf zullen hetzelfde zijn maar de andere?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
klop schreef:
06-05-2018 11:36
Ik ben Gryffindor en moet de Slytherin common room insneaken, om daar naar aanwijzingen te zoeken of zij iets met de verdwijning te maken hebben.
Ah oké, wat grappig. Moest jij wel ook die quill zoeken in je eigen common room?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-05-2018 11:36
Dat vraag ik mij ook af!
Ikzelf zit in huffelpuf maar vroeg mij ook af hoe dat bij andere huizen gaat. Ravenclauw en huffelpuf zullen hetzelfde zijn maar de andere?
Ik ben inderdaad Ravenclaw.
Misschien dat er bij andere opdrachten weer 1 van ons is die afwijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven