verkeerd nummer crisisdienst

12-05-2018 11:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste paar dagen een aantal keer gebeld door nummers die ik niet ken, een groot deel van deze telefoontjes kwam in de nacht of de vroege ochtend. Ik zet mijn telefoon vaak uit of heb hem niet bij me dus het waren meestal gemiste oproepen.
Ik heb twee verschillende personen aan de lijn gehad die redelijk onduidelijk waren en die heb ik uitgelegd dat ze het verkeerde nummer hadden waarna ik heb opgehangen. Vanochtend heb ik weer iemand aan de lijn gehad. Deze persoon was opzoek naar man van een crisisdienst van jeugdzorg ergens in het land. Toen hij door had dat ik niet de persoon was waar hij naar opzoek was heb ik opgehangen. Dit verklaard waar deze telefoontjes vandaan komen.

Wat moet ik hier nu mee? Blijkbaar is er iemand die per ongeluk meerdere mijn nummer heeft gegeven aan mensen in plaats van zijn eigen nummer. Ik vind het vervelend dat mensen opzoek zijn naar spoedeisende hulp en dat ze dan het verkeerde nummer hebben. Ook voor mezelf vind ik dit vervelend en wil eigenlijk dat deze telefoontjes stoppen.

Kan er iemand mee denken? Is er een plek waar ik dit zou kunnen melden?
Alle reacties Link kopieren
Dan nog hebben mensen dat nummer. Ik zou van nummer wisselen
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet zo moeilijk. Vraag de mensen die bellen naar wie ze precies op zoek zijn. En zoek die persoon even op.
Misschien ook even je nummer op Google opzoeken. Misschien heeft een blog oid ergens een verkeerd nummer geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een nieuw nummer? Ik kan me voorstellen dat nummers die ooit van bedrijven of instanties zijn geweest nog vrij lang door cliënten gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een duidelijke voicemail ingesproken? Mocht dit lang aanhouden dan zou ik van nummer wisselen.
Heel irritant als mensen een verkeerd nummer doorgeven wat die van jou blijkt te zijn. Laatst werd ik ook steeds gebeld door iemand die op zoek was naar werk en dat ze reageerden op een vacature ofzo. Uitgelegd dat men een verkeerd nummer heeft en ik haar niet aan werk kon helpen. Dan denk je dat je duidelijk genoeg bent maar die muts bleef dus bellen. Heb het nummer maar geblokkeerd en toen was het dus een tijd rustig totdat ik gister een melding op mijn mobiel kreeg dat een geblokkeerd nummer mij had proberen te bellen. Heb maar 1 nummer geblokkeerd dus hoe dom kun je zijn dat je blijft bellen?!
Alle reacties Link kopieren
Als er nog iemand belt, dan vraag je waar hij/zij dat nummer vandaan heeft. Misschien staat het gewoon 1x ergens fout.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nummer gegoogled en het staat niet op een website. Ik heb dit nummer ook al jaren dus het is niet zo dat ze bellen omdat dit nummer ooit nog van iemand anders was.

Voicemail is een goed idee. Ik had geen voicemail aanstaan maar die heb ik nu ingesproken en ingeschakeld. De volgende keer dan ik iemand aan de lijn krijg zal ik ook proberen te achterhalen wie ze nu proberen te bellen en hoe ze aan mijn nummer komen.

Als het niet ophoudt ben ik inderdaad bang dat ik het beste een ander nummer kan nemen. Dat wil ik liever niet, maar dit is ook vervelend.
jo12345 schreef:
12-05-2018 11:56
Lijkt me niet zo moeilijk. Vraag de mensen die bellen naar wie ze precies op zoek zijn. En zoek die persoon even op.
Haha, ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad vragen welke instelling ze proberen te bereiken. Kans is groot dat ze niet jouw directe nummer hebben, maar dat de instelling het algemene crisisnummer verkeerd doorgeschakeld heeft staan. (Degene die nu crisisdienst heeft zal wel denken...lekker rustig weekje).
maxi14 schreef:
12-05-2018 12:39
Inderdaad vragen welke instelling ze proberen te bereiken. Kans is groot dat ze niet jouw directe nummer hebben, maar dat de instelling het algemene crisisnummer verkeerd doorgeschakeld heeft staan. (Degene die nu crisisdienst heeft zal wel denken...lekker rustig weekje).
Dat kan ook nog. Lijkt me logischer ook qua tijdstippen die je noemt.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
12-05-2018 11:56
Lijkt me niet zo moeilijk. Vraag de mensen die bellen naar wie ze precies op zoek zijn. En zoek die persoon even op.
Tuurlijk, begin je eigen telefooncentrale.
koko67 schreef:
12-05-2018 12:58
Tuurlijk, begin je eigen telefooncentrale.
Midden in de nacht. :-D
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
12-05-2018 12:58
Tuurlijk, begin je eigen telefooncentrale.
Het is wel de eenvoudigste manier om het snel op te lossen. Uiteraard niet als informatiedienst voor de bellers, maar wel om de organisatie die kennelijk het verkeerde nummer gebruikt snel op de hoogte te brengen. Daar is uiteindelijk iedereen bij gebaat.
Alle reacties Link kopieren
maxi14 schreef:
12-05-2018 12:39
Inderdaad vragen welke instelling ze proberen te bereiken. Kans is groot dat ze niet jouw directe nummer hebben, maar dat de instelling het algemene crisisnummer verkeerd doorgeschakeld heeft staan. (Degene die nu crisisdienst heeft zal wel denken...lekker rustig weekje).
Hier had ik helemaal nog niet aan gedacht.
Het zou fijn zijn als dit het is, want dan is het hopelijk snel opgelost.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
12-05-2018 12:58
Tuurlijk, begin je eigen telefooncentrale.
Als student heb ik serieus aan vrienden gevraagd of iemand een busje kon regelen - ik had een prachtig nieuw nummer (mooie herhaling van getallen) en kreeg voortdurend mensen aan de lijn die wilden verhuizen :P
Vragen aan de volgende die belt inderdaad. En dit gaat pas sinds de laatste dagen mis, dus blijkbaar is er ergens iets veranderd. Heb je vast ook wel binnen een week of paar weken opgelost dan.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet vragen wie ze bellen willen (ja, als tweede vraag misschien), je moet vragen hoe ze aan dit nummer komen! Stel dat het bijv. verkeerd in een folder staat of op een website. Daar moet je zijn om het te laten aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
12-05-2018 15:19
Je moet niet vragen wie ze bellen willen (ja, als tweede vraag misschien), je moet vragen hoe ze aan dit nummer komen! Stel dat het bijv. verkeerd in een folder staat of op een website. Daar moet je zijn om het te laten aanpassen.
Je zou eerst moeten vragen welk nummer ze proberen te bereiken, want zoals ik al noemde, hoeft dat niet per se TO's nummer te zijn omdat er sprake kan zijn van een doorgeschakeld nummer.
Alle reacties Link kopieren
In een ver verleden wilde ik gaan solliciteren als leerling verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis, dus ik zocht in het telefoonboek (dat bestond toen nog!) het nummer op. Ik kreeg iemand aan de lijn die het nummer van deze instelling had gekregen nadat die was overgestapt naar een nieuwe centrale en daarmee een nieuw nummer. Blijkbaar gebeurde dit verkeerd bellen, want ik kreeg gelijk het nieuwe nummer, vergezeld van een sterkte-wens. Ik vond het heel aardig van deze meneer, want hij zal best een paar flink verwarde mensen aan de lijn hebben gehad.
TO, sterkte! Ik hoop dat de voicemail afdoende helpt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond nog iemand aan de lijn gekregen. Zij heeft me kunnen vertellen wie ze wilde bereiken en voor welke instelling. Helaas draaide ze geen algemeen nummer maar echt mijn nummer. Haar collega is blijkbaar recent van nummer gewisseld en dit was het nieuwe nummer dat ze heeft gekregen.

Ze was heel behulpzaam en zou hier intern achteraan gaan. Nu ik weet om welke instelling het gaat ga ik zelf ook even bellen als ze straks open zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven