Eigen website bouwen?

14-05-2018 14:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag voor mijn eigen bedrijfje een website starten.
Het is geen online webshop ofzo, het is puur een website om te laten zien wie ik ben en wat het bedrijf doet.
Af en toe zal ik wat fotos uploaden van de 'projecten' waar ik in elk jaar mee bezig ben.
Dus de pagina moet wat tabbladen krijgen etc.
Verder vind ik het belangrijk dat de website gewoon www.naambedrijf.nl wordt, en niet iets waarbij ik nog aan een domeinnaam vastzit ofzo (www.bedrijf.start.nl ofzoiets)
Is dit iets wat ik zelf kan? Of zeggen jullie, laat het door iemand doen? En hebben jullie anders tips voor een duidelijke site waar ik mijn eigen site kan bouwen? Het moet er gewoon mooi uitzien (mooie bedrijfsnaam met logo boven elk tabblad en geen comic sans praktijken).
Ik ben niet helemaal digibeet, en ik vind het wel erg leuk om te doen. Maar ik heb er niet veel verstand van en door de hits op google word ik niet veel wijzer.
Wie heeft tips? :)
-
Als je er zelf niet uit komt kun je beter een prof inschakelen.
Als je het zelf wil proberen, ga dan aan de slag met Wordpress en registreer een domeinnnaam daar waar je je site ook kunt hosten. Hostnet bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wordpress inderdaad, met de gratis lay-outs kun je al prima maken wat jij zoekt. Spreekt ook voor zich en is heel makkelijk te updaten.
Voor de domeinnaam moet je inderdaad een host zoeken, hier betaal je dan een klein bedrag per maand of jaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf zweren bij de ouderwetse HTM Het werkt het simpelst en laad het snelst, vooral handig met het internetten onderweg.
Google op html les, download een wysiwyg-editor programma als kompozer of expression. De naam moet je dus wel aanvragen en kijken of deze nog vrij is . .nl is trouwens ook een domeinnaam :D
nina1966 schreef:
14-05-2018 15:07
Ik blijf zweren bij de ouderwetse HTM Het werkt het simpelst en laad het snelst, vooral handig met het internetten onderweg.
Google op html les, download een wysiwyg-editor programma als kompozer of expression. De naam moet je dus wel aanvragen en kijken of deze nog vrij is . .nl is trouwens ook een domeinnaam :D
Alle websites worden gebouwd op basis van HTML ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha oke ik hoor al dingen die ik eens even uit moet zoeken.
Ik dacht dat ik bij Wordpress ook kon hosten? (voor 4 euro per maand)
Kan ik met Wordpress lay outs wel zelf mijn fotos bovenaan de pagina zetten?
-
Phloxx schreef:
14-05-2018 15:23
Haha oke ik hoor al dingen die ik eens even uit moet zoeken.
Ik dacht dat ik bij Wordpress ook kon hosten? (voor 4 euro per maand)
Kan ik met Wordpress lay outs wel zelf mijn fotos bovenaan de pagina zetten?
Je registreert een domeinnaam, regelt de hosting. Download wordpress, kiest een thema en installeert dat en kan vervolgens aan de slag met de opmaak en de content. Hoe simpeler het thema, hoe beperkter de mogelijkheden om te customizen.
Phloxx schreef:
14-05-2018 15:23
Haha oke ik hoor al dingen die ik eens even uit moet zoeken.
Ik dacht dat ik bij Wordpress ook kon hosten? (voor 4 euro per maand)
Kan ik met Wordpress lay outs wel zelf mijn fotos bovenaan de pagina zetten?
Niet bij WordPress zelf hosten, dus geen wordpress.com > je krijgt dan namelijk geen eigen domeinnaam en ook ben je beperkt in de mogelijkheden.

De software waarmee je een site kan bouwen (in WordPress) heet WordPress en daar hoef je niets voor te betalen.
Ik adviseer een domeinnaam te registreren bij bijv. Antagonist, en daar te gaan voor het basispakket (Slim).
Het installeren van WordPress kan je daar met een paar kliks doen en dan kan je al beginnen.
De stap na het installeren is het kiezen van een thema; hiermee bepaal je de lay-out.
Wat al gezegd is: het thema bepaalt wat je (makkelijk) kan veranderen en wat niet.
Je kan heel veel zelf doen!

Tip voor welke keuze je ook maakt: als je foto's gaat gebruiken (leuke beessies :) ) ; zorg dan dat je afbeeldingen niet teveel kB's hebben. Grote afbeeldingen zorgen voor traag laden van pagina.
Alle reacties Link kopieren
Geen aandelen, maar ik raad one.com aan.
Daar een domijn-naam aanvragen.
Zij hebben een 1-click-install van wordpress, dus geen gedoe met zipfiles, uploaden, uitpakken enzovoort. Gewoon 1 klik en klaar om te wordpressen.

Daarna kun je een wordpress 'theme' kiezen en dat naar hartelust aanpassen met je eigen foto's, tabbladen, tekst, knoppen enzovoort.

Alternatief is pivotx uploaden naar je domein en daar uitpakken/aanpassen (versimpelde versie van wordpress).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een domein bij One.com en hun Wordpress installatie gebruikt.
Daarna een template uitzoeken, content vullen en vooral veel prutsen.
Ben er zelf helemaal uitgekomen. Vast niet de beste website ever, maar hij doet wat hij moet doen, online laten zien welke diensten ik aanbied.
Ik heb mijn website gemaakt bij Wix, daar zit dan gelijk hosting en een domeinnaam bij. Wel bij de betaalde versie, maar toen ik wat gekeken had op de website van Wix kreeg ik gelijk een aanbod voor 50% korting.
Het werkt heel eenvoudig om daar een website te maken, is niet duur en ziet er goed uit.
Ik heb mijn website gemaakt via Jimdo en daar een domein bij gekocht. Hosting gaat ook via Jimdo. Ziet er super professioneel uit en je hoeft er zelf geen programmeerkennis voor te hebben.
Ja, dit kan je zelf. Maar als je je eigen bedrijf serieus neemt, kun je het beter door een professional laten doen. Niet omdat het technisch moeilijk is, maar omdat een pro je kan adviseren over hoe je zorgt dat mensen je ook vinden, lezen en vervolgens contact met je opnemen. En omdat het tijd kost, die jij beter kunt besteden aan je klanten.

En verder kan ik ook Antagonist aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2019 15:50
Reden: spam
97.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven