Facebook-vraag : mijn zichtbaarheid als vriend ?

16-05-2018 14:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit Facebook gewild, maar begin nu toch te overwegen om een account aan te maken :proud: Al is het alleen maar om concertkaartjes te kunnen kopen/verkopen via ticketswap, waarbij een fb account verplicht is. Ik loop wel vaker tegen iets aan waarbij facebook toch wel handig zou zijn. Ik ben van plan om alles op prive te zetten. Maar ik zit nu nog met deze vraag: Kun je zelf voorkomen dat je te zien bent in de vriendenlijst van anderen, als zij die openbaar hebben staan. Kun je dat ergens instellen, net als dat je niet getagt wil worden?
.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan, bij al je berichten instellingen heb je de keuze met wie je ''alles'' wilt delen.

Alles instellen op Alleen ik. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Links de "Plaatsen" knop zit een knop waarbij je de privacy kunt instellen bij de te plaatsen bericht.

Deze instelling wordt onthouden bij alle volgende berichten, totdat je een andere instelling kiest; dan wordt die onthouden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
TO heeft het er over dat ze niet bij iemand anders gezien wil worden in de vriendenlijst, niet over het delen van posts.

Ik wil zelf ook niet gezien worden bij anderen, maar als je gezamenlijke vrienden hebt kom je volgens mij toch naar voren. Of ik heb nog niet uitgevogeld hoe je dit helemaal kunt dichttimmeren.

Het beste is om een FB account aan te maken zodat jij je ding kan doen, maar geen vrienden toe te voegen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een Facebookpagina (profielfoto, omslagfoto) altijd zichtbaar. De persoon kan er echter voor kiezen dat zijn/haar berichten niet zichtbaar zijn voor wie dan ook.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om de posts, het gaat om het zichtbaar zijn op andermans vriendenlijst.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-05-2018 15:25
Het gaat niet om de posts, het gaat om het zichtbaar zijn op andermans vriendenlijst.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Bij nader inzien denk ik dat dat niet valt te omzeilen......
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-05-2018 15:25
Het gaat niet om de posts, het gaat om het zichtbaar zijn op andermans vriendenlijst.
Ja, daar gaat het inderdaad om.
.
impala schreef:
16-05-2018 15:49
Ja, daar gaat het inderdaad om.
In dat geval, nee, dat kan niet. De ander bepaald of zijn/haar vrienden wel of niet zichtbaar zijn.
Ik plaats mijn vraag hier omdat het met Privacy te maken heeft.
Facebook wordt ook vereist (min of meer) om gaan te communiceren met bepaalde bedrijven. Om het kort te houden.

Vraag over outlook, maar dan in HOTMAIL gebruikt.
Hoe kan ik mail verwijderen ZONDER dat deze automatisch wordt geopend?
Door een wijziging in de voorwaarden en instellingen.
  • Kan ik niet meer kiezen voor onzichtbaar en dus niet beschikbaar van mijn account.
  • Ik kan ook niet meer naar map ongewenst verplaatsen zonder een mail te openen.
  • Voor verwijderen geldt hetzelfde als voor verplaatsen.
Weet iemand of dit via een simpele instelling is aan te passen?
Om het kort te houden. Ik beperk me even tot dit.
Alle reacties Link kopieren
Dat Facebook is toch bizar hoor. Ik heb nu een account met een nepnaam en nul vrienden. Nu heb ik via de pb functie van facebook wat gechat met een oude kennis, zonder fb vriend te worden. Maar nu krijg ik opeens vriendschapsverzoeken van mensen die hij als vriend heeft en die ik idd ook ken. Hoe de fuck kan dat? Mijn nepnaam is niet te herleiden naar mijn echte naam.
.
Ja, dat is dus ook de reden dat ik liever niet op facebook zit.
Ze zijn nogal negatief in het nieuws geweest vanwege de schending van de privacy.
Aan de voorkant is het VRIENDelijk, maar aan de achterkant is het gewoon een fabriek die gegevens verzameld en ze verkoopt.
Even zoeken op programma's zoals Kassa, Radar, TV Vandaag en nog meer.
Op Internet staat waarschijnlijk nog wel meer. Ik had wel een account, maar meteen weer verwijderd na alleen maar rare berichten.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-06-2018 20:55
Dat Facebook is toch bizar hoor. Ik heb nu een account met een nepnaam en nul vrienden. Nu heb ik via de pb functie van facebook wat gechat met een oude kennis, zonder fb vriend te worden. Maar nu krijg ik opeens vriendschapsverzoeken van mensen die hij als vriend heeft en die ik idd ook ken. Hoe de fuck kan dat? Mijn nepnaam is niet te herleiden naar mijn echte naam.
Zijn het niet vriendschapssuggesties? Dat is wat anders dan echte verzoeken. Ik krijg ook wildvreemden als suggestie omdat je toevalig op iemand zijn pagina terecht bent gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Nee het waren echte verzoeken. Ik krijg nu meldingen dat ze nog steeds op antwoord wachten :)
Ik laat dat fb verder maar voor wat het is.
.
impala schreef:
17-06-2018 20:05
Nee het waren echte verzoeken. Ik krijg nu meldingen dat ze nog steeds op antwoord wachten :)
Ik laat dat fb verder maar voor wat het is.
Klopt, het is niet zo waterdicht als je denkt.
Ik heb Facebook om dezelfde redenen als jou + contact houden met een paar vrienden die ver weg wonen vooral sinds ze kinderen hebben, toch leuk om dat een beetje te volgen. Alles staat bij iedereen zo privé mogelijk en toch zie je gezamenlijke vrienden wel.

Als je dan naar de pagina gaat van een gezamenlijke vriend kan het best dat je daar iemand tegenkomt die niets met jou te maken wil hebben of andersom; die kan je dan (als ze niet zo op hun privacy gesteld zijn) toch zien.
Als ze alles instellen op 'vrienden van vrienden' bij de vraag wie mag zien wat je plaatst kan je alles van ze volgen..

Bij mij kom je niet verder dan de omslag; ik plaats zelden iets op mijn tijdlijn en bedenk bij alles: zou mijn grootste vijand, de buurman of wie dan ook dit mogen zien? Alleen als dat echt zo is plaats ik het, anders niet.
Gelukkig nieuwjaar met een leuke kaart erbij kan wel wat mij betreft maar verder...

Moet zeggen dat ik een keer heb zitten loeren bij iemand die ik niet zo aardig vind en ik kon alles direct lezen. Alles stond openbaar, dat wel.
De keer daarop kreeg ik ook allemaal vrienden van hem 'aangeboden' en hij andersom mijn vrienden.
Ik kreeg dan ook een berichtje van hem: waarom zit jij op mijn pagina te loeren?
Dat had hij op kunnen maken uit de vrienden die hij opeens voorgesteld kreeg: dat moest uit mijn hoek komen :) (ik heb het toegegeven en de tip om eens na te denken over privacy op FB hahaha)

Ik heette daar ook anders maar van een ander hoorde ik dat je zelfs als je als vrouw een mannennaam kiest en aankruist een man van 90 te zijn je in no-time 'gevonden' bent adh van je e-mailadres of tel.nr.
Je moet een adres opgeven dacht ik. Gebruik het zelden maar ik kreeg al voor dat hele privacy gedoe de zenuwen van het feit dat er ondanks dat ik mezelf 100 jaar oud had gemaakt en een valse naam gebruikte toch al snel merkte dat 'ze' precies wisten wie ik was.
En ik heb niks ingevuld, alleen het hoognodige om een account aan te kunnen maken.

Heb ook geen instagram of andere social media. Ook gebruik ik soms de messenger van FB en dat is ook drama volgens mij; als ik zeg ik heb kouwe handen heb ik 5 minuten later reclame voor handschoenen bij wijze van.
Ik zou het ook weg willen doen maar snap ook dat die vrienden van me best iedereen op de hoogte willen houden hoe het met ze is in Verweggistan maar geen zin hebben om iedereen apart te mailen met foto's erbij.
Die halen ze er trouwens vrij snel weer vanaf: als je de foto zelf wil hebben moet je hem kopiëren naar je map foto's op je laptop of telefoon.

Dat is handig voor mij maar betekent ook dat je dus iedere foto die je voor je neus krijgt kan pikken.
Om een profiel op Tinder aan te maken ;)
Daarom plaats ik geen foto's of heel eventjes, toen ik mijn hond net had bv, even showen.

Als je niks plaatst en alleen gesprekjes voert via de Messenger op het niveau van: hoi alles goed? mwoah mijn winterteen speelt weer op blabla dan kan er volgens mij niet zo heel veel misgaan. En het kan handig zijn zolang je maar bedenkt dat je geen privacy hebt. Of het beetje dát je hebt is mooi meegenomen maar reken erop dat er 50 man over je schouder meeleest en evt. foto's overal op kunnen duiken.

Zwaar irritant trouwens dat je soms bijna gedwongen wordt om een account aan te maken, nou ja voor die vrienden kies ik zelf maar verder laat ik het vaak zitten als ergens staat: log in met je FB-account. Dan niet hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven