Open Office werkt niet meer op Mac

28-05-2018 10:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hullep! Ik werk altijd met Open Office, dat standaard op mijn Macbook staat. Tot een paar weken geleden in ieder geval. Nu probeerde ik een document te openen, maar hij crashte. Kon alleen een rapport versturen naar Apple. Enig geGoogel leerde me dat ik een update moest downloaden. Gedaan, maar nog steeds niks?!

Nog meer gegoogeld en nou lijk ik ergens te vinden dat je tegenwoordig een abonnement moet nemen?!

Heeft iemand door wat er aan de hand is en hoe ik in Open Office kan blijven werken? Alvast bedankt!
Such fun!1
Ik heb geen open office op mijn macbook. ik gebruik het officepakket van Microsoft.

Staat er nog een software-update open?
Is er in die twee weken iets veranderd aan je Mac? Heb je bijvoorbeeld een update gedaan van het OS of iets anders gewijzigd?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, ik ben al lang geleden overgestapt op Libre Office. Zelfde principe van open source software en het werkt bij mij in ieder geval uitstekend. Dat zou je ook kunnen overwegen als het niet lukt om Open Office weer aan de praat te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-05-2018 10:39
Is er in die twee weken iets veranderd aan je Mac? Heb je bijvoorbeeld een update gedaan van het OS of iets anders gewijzigd?

Nee, ik heb niets veranderd. Heb dus wel net de update geïnstalleerd, 4.1.5, maar ook die werkt niet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hoenuverder75 schreef:
28-05-2018 10:44
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, ik ben al lang geleden overgestapt op Libre Office. Zelfde principe van open source software en het werkt bij mij in ieder geval uitstekend. Dat zou je ook kunnen overwegen als het niet lukt om Open Office weer aan de praat te krijgen.

Thx voor de tip. Als ik dit niet meer aan de praat krijg, moet ik idd iets anders zoeken. Open Office zit gewoon standaard op m'n laptop, vandaar dat ik deze gebruik.

Wilde vanochtend lekker gaan werken, komt er niks van terecht :(
Such fun!1
MarindaH schreef:
28-05-2018 10:50
Thx voor de tip. Als ik dit niet meer aan de praat krijg, moet ik idd iets anders zoeken. Open Office zit gewoon standaard op m'n laptop, vandaar dat ik deze gebruik.

Wilde vanochtend lekker gaan werken, komt er niks van terecht :(
Wat voor macbook heb je?
In plaats van de update even een nieuwe installatie doen? (dus eerst de oude verwijderen, dan even herstarten en de nieuwe installeren)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-05-2018 10:58
In plaats van de update even een nieuwe installatie doen? (dus eerst de oude verwijderen, dan even herstarten en de nieuwe installeren)

Ben ik dan al m'n documenten kwijt of blijven die bestaan? :$
Such fun!1
MarindaH schreef:
28-05-2018 11:00
Ben ik dan al m'n documenten kwijt of blijven die bestaan? :$

Maak voor de zekerheid even een backup.
Alle reacties Link kopieren
Als je een MacBook hebt dan heb je toch gewoon Numbers, pages en Keynote? Dat zit er standaard op. Open Office zit niet standaard op je Mac. Je kan proberen om die documenten te openen met Numbers of pages.
Alle reacties Link kopieren
Op deze Mac zit Open Office, op m'n ouwe had ik Pages en Numbers.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-05-2018 11:01
Maak voor de zekerheid even een backup.

Hm dat moet ik dan later doen, als ik weer thuis ben en bij m'n harde schijf kan. Niet alles staat daar al op geloof ik...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Via de Appstore kan je die downloaden. Daarmee kan je die open Office bestanden ook openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven