Over naar een nieuwe MacBook - Tips?

28-05-2018 16:15 11 berichten
Ik stap deze week over van een oude naar een nieuwe MacBook. Mijn oude is op. Vroeger zou ik tot in de puntjes uitzoeken hoe ik het efficiëntste over kan stappen maar tegenwoordig heb ik een slaapgebrek en zijn er hier vast mensen die beter bij de pinken zijn.

Dus wat moet ik niet vergeten of wat is er handig met het overgaan van je oude naar nieuwe laptop? Of transporteert Apple al je foto's etc automatisch naar een nieuwe MacBook?

Bedankt alvast voor het meedenken :)
Alle reacties Link kopieren
https://support.apple.com/nl-nl/HT204350
Alle reacties Link kopieren
Heb je je icloud niet aanstaan dan? Dan gaan alle bestanden automatisch over naar je nieuwe Mac. Hangt er wel vanaf hoeveel erop staat want de gratis icloud is ik meen slechts 5 MB.

Ik had altijd dure MacBook Pro's van het werk, maar heb nu gewoon een MacBook Air... Het hangt er echt allemaal vanaf wat je wil doen met je computer. Voor mij volstaat de goedkoopste Apple. Tuurlijk willen ze je altijd een duurdere aansmeren, maar ik kom niks tekort met mijn MacBook Air. Er komt een nieuwe uit in 2018 dus misschien nog even wachten. Stel je hogere eisen? Dan moet je meer uitgeven :-) Maar 2300 of 929 vind ik nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zelfs nog makkelijker dan iCloud voor je bestanden, ik geloof dat je zelfs een letterlijke kopie van je Macbook op je nieuwe kan zetten, net als met je iPhone.

Ik heb het even opgezocht en het blijkt nog makkelijker dan ik zelf dacht :P Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT204350
Alle reacties Link kopieren
hello-world schreef:
28-05-2018 18:07
Het kan zelfs nog makkelijker dan iCloud voor je bestanden, ik geloof dat je zelfs een letterlijke kopie van je Macbook op je nieuwe kan zetten, net als met je iPhone.

Ik heb het even opgezocht en het blijkt nog makkelijker dan ik zelf dacht :P Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT204350
Die had ik ook al geplaatst :proud: Maar TO reageert niet meer. Misschien aan het klooien met d'r nieuwe Mac ;-D
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
28-05-2018 18:10
Die had ik ook al geplaatst :proud: Maar TO reageert niet meer. Misschien aan het klooien met d'r nieuwe Mac ;-D
Ha oeps, ik ben lekker aan het opletten. :facepalm: het zal de warmte wel zijn...
Alle reacties Link kopieren
ohboy schreef:
28-05-2018 16:57
Heb je je icloud niet aanstaan dan? Dan gaan alle bestanden automatisch over naar je nieuwe Mac. Hangt er wel vanaf hoeveel erop staat want de gratis icloud is ik meen slechts 5 MB.

Ik had altijd dure MacBook Pro's van het werk, maar heb nu gewoon een MacBook Air... Het hangt er echt allemaal vanaf wat je wil doen met je computer. Voor mij volstaat de goedkoopste Apple. Tuurlijk willen ze je altijd een duurdere aansmeren, maar ik kom niks tekort met mijn MacBook Air. Er komt een nieuwe uit in 2018 dus misschien nog even wachten. Stel je hogere eisen? Dan moet je meer uitgeven :-) Maar 2300 of 929 vind ik nogal een verschil.



En voor rond de 400 euro heb je een windows laptop die ook alles kan.

Waarom dan Apple kopen? Behalve voor het imago of de diefstalgevoeligheid status?
KyloRen schreef:
28-05-2018 18:10
Die had ik ook al geplaatst :proud: Maar TO reageert niet meer. Misschien aan het klooien met d'r nieuwe Mac ;-D

Haha bedankt voor je link :) ik wist niet dat het zo makkelijk was.

Ik was nog niet aan het klooien met mijn nieuwe Mac maar ik had via wat links info gevonden over dat er binnenkort een nieuwe Mac uit kan komen. Ook twijfel ik nu of ik misschien een iPad Pro aanschaf. Misschien past die beter bij mijn wensen.
quattro35 schreef:
28-05-2018 22:07



En voor rond de 400 euro heb je een windows laptop die ook alles kan.

Waarom dan Apple kopen? Behalve voor het imago of de diefstalgevoeligheid status?

Nou €400... ik denk niet dat er een vergelijkbare Windhoos is die hetzelfde kan als een MacBook voor €400 :)

Maar ik vind Apple mooier. En net als bij mooiere schoenen of sieraden voldoet de H&M ook. Maar ik vind H&M niet mooi voor schoenen of sieraden.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
29-05-2018 08:15
Nou €400... ik denk niet dat er een vergelijkbare Windhoos is die hetzelfde kan als een MacBook voor €400 :)

Maar ik vind Apple mooier. En net als bij mooiere schoenen of sieraden voldoet de H&M ook. Maar ik vind H&M niet mooi voor schoenen of sieraden.
Ja, mijn computer moet wel matchen met mijn huis, interieur, tuin etc :-) Ik hou niet van geldverspilling, maar als ik iets koop dan moet het wel goed en mooi zijn en ik doe er dan ook het liefst zo lang mogelijk mee. Of het nu een computer is, tuinstoel, keukenmes of horloge. Emotie dus en dat is mijn keuze.
Ik heb een Apple topic geopend :) digi/kleppen-over-apple/list_messages/411591

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven