Walibi whatsapp spam

30-05-2018 06:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi goededag, zoals jullie vast weten gaat er een spam rond via whatsapp over gratis tickets van walibi. Ik heb op de link geklikt en werd doorgestuurd naar een site. Heb het via whatsapp met 20 mensen moeten delen. Verder geen gevevens ingevuld. Nu vraag ik me toch af wat er kan gebeuren? Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Je telefoon ontploft in 10...9...8...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/opli ... item/8353/
Alle reacties Link kopieren
Verwittigen iig je vrienden dat ze er niet op in moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg die spam ook al over de Efteling, van meerdere kanten. Heel dom en ergerlijk dat er nog steeds mensen zijn die in dat soort trucjes trappen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -whatsapp/
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
30-05-2018 07:08
Ik kreeg die spam ook al over de Efteling, van meerdere kanten. Heel dom en ergerlijk dat er nog steeds mensen zijn die in dat soort trucjes trappen.
Inderdaad! Nederlanders en gratis he :facepalm:
Trotter schreef:
30-05-2018 07:08
Heel dom en ergerlijk dat er nog steeds mensen zijn die in dat soort trucjes trappen.
Nou inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
30-05-2018 07:08
Heel dom en ergerlijk dat er nog steeds mensen zijn die in dat soort trucjes trappen.
Zeker. Ik kreeg er laatst eentje van een collega, die ging over het bedrijf waar wij werken. Dat anderen er in trappen is al knap stom, maar als medewerker zou je toch helemaal wel beter moeten weten en het moeten herkennen als nepactie. Ik dacht serieus dat haar telefoon gehackt was, ik kon me niet voorstellen dat ze dit zelf doorgestuurd had. Bleek dat zij het ook nog van een andere collega had gekregen. Ik ben diep teleurgesteld in allebei.
Je hebt het moeten delen met 20 mensen? Van wie moest dat? En wat waren de consequenties als je het niet deed?
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
30-05-2018 08:01
En wat waren de consequenties als je het niet deed?

Dat ze niet die vijf gratis toegangskaartjes zou krijgen. Alleen maar hebberigheid dus.
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
30-05-2018 08:01
Je hebt het moeten delen met 20 mensen? Van wie moest dat? En wat waren de consequenties als je het niet deed?
Zo bedoelde ik het allemaal niet. Het ging me niet om de kaartjes. Ik ga namelijk niet eens naar pretparken. Ik kreeg hem doorgestuurd van mijn advocaat. Eigenlijk mijn moeder. Dus heb ik het ook getest maar niet met contacten die erop zouden klikken. De helft waren mijn eigen chatgroepen me moeder zelf me vriend enz. Dus niemand heeft er verder opgeklikt. In plaats van te trollen kan je ook een doodnormaal antwoord geven of gewoon negeren. Jij bent ook niet verplicht te antwoorden. Dat jij er niet in trapt betekent niet anderen er niet kunnen in trappen. Er zijn zat ouderen die dit voor hun kleinkinderen bijvoorbeeld wel zouden winnen.
Alle reacties Link kopieren
xtsvankampen1- schreef:
30-05-2018 09:46
Zo bedoelde ik het allemaal niet. Het ging me niet om de kaartjes. Ik ga namelijk niet eens naar pretparken. Ik kreeg hem doorgestuurd van mijn advocaat. Eigenlijk mijn moeder. Dus heb ik het ook getest maar niet met contacten die erop zouden klikken. De helft waren mijn eigen chatgroepen me moeder zelf me vriend enz. Dus niemand heeft er verder opgeklikt. In plaats van te trollen kan je ook een doodnormaal antwoord geven of gewoon negeren. Jij bent ook niet verplicht te antwoorden. Dat jij er niet in trapt betekent niet anderen er niet kunnen in trappen. Er zijn zat ouderen die dit voor hun kleinkinderen bijvoorbeeld wel zouden winnen.
Dit bericht was voor trotter bedoelt niet voor u. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
xtsvankampen1- schreef:
30-05-2018 09:46
Ik kreeg hem doorgestuurd van mijn advocaat. Eigenlijk mijn moeder.

Eh...was het nou je advocaat of je moeder? Of is je moeder (je) advocaat? En waarom is dat belangrijk om te vermelden? Of is je moeder een van die ouderen die gratis kaartjes voor haar (klein)kinderen wilde krijgen?
Dus heb ik het ook getest maar niet met contacten die erop zouden klikken.


O ja, natuurlijk. En daarom open je er een topic over, omdat je het alleen maar hebt 'getest'. :rolling:
Dat jij er niet in trapt betekent niet anderen er niet kunnen in trappen. Er zijn zat ouderen die dit voor hun kleinkinderen bijvoorbeeld wel zouden winnen.
Goh. Toevallig was niemand van al die mensen die de link naar mij apten een oudere. En jijzelf ook niet. Je baalt gewoon dat je er ingetrapt bent. Dat kan, maar reageer dat dan niet af op anderen, je bent zelf zo stom geweest.
Alle reacties Link kopieren
xtsvankampen1- schreef:
30-05-2018 09:46
Zo bedoelde ik het allemaal niet.

Als het dan blijkbaar toch voor mij bedoeld was: wat bedoelde je allemaal niet zo en hoe bedoelde je het dan wel? Het is me nu niet duidelijk waarop je precies reageert.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
30-05-2018 09:55
Eh...was het nou je advocaat of je moeder? Of is je moeder (je) advocaat? En waarom is dat belangrijk om te vermelden? Of is je moeder een van die ouderen die gratis kaartjes voor haar (klein)kinderen wilde krijgen?

Me moeder heeft hem van haar advocaat .. advocaten lijken me wel betrouwbaar. Ze zei zelf dat ze het heeft “getest”, maar zei verder niks over dat het een spam is blabla. Mijn moeder kreeg hem daarna ook binnen van haar kapster. Ze weet geeneens wat walibi is, Dus heb ik het zelf getest via mijn mobiel.


O ja, natuurlijk. En daarom open je er een topic over, omdat je het alleen maar hebt 'getest'. :rolling:
Ja .. ik zag nergens op internet over de gevolgen. Alleen de gevolgen na het invullen van gegevens, dus wilde ik duidelijkheid.


Goh. Toevallig was niemand van al die mensen die de link naar mij apten een oudere. En jijzelf ook niet. Je baalt gewoon dat je er ingetrapt bent. Dat kan, maar reageer dat dan niet af op anderen, je bent zelf zo stom geweest.
Dat jij niet bent geappt door ouderen betekent niet dat anderen ook niet geappt kunnen worden. In plaats van zo dom te reageren kan je ook op een fatsoenlijke manier reageren. Zo erg is dat niet. Nogmaals ik wilde gewoon duidelijkheid. Er in trappen en testen komen zo wat op het zelfde neer in dit verhaal, omdat ik hoedan ook geklikt heb op de link, in feite ontken ik niks. Ja ik ben er dus in getrapt, maar ik reageer het op niemand af. Je zou alleen verwachten dat mensen even normaal reageren. Je kan ook gewoon zeggen dat je niet weet of er iers gebeurd omdat ik geen gevevens heb ingevuld of helemaal niet reageren. Ga lekker ergens anders lopen trollen. Get a life.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
30-05-2018 09:57
Als het dan blijkbaar toch voor mij bedoeld was: wat bedoelde je allemaal niet zo en hoe bedoelde je het dan wel? Het is me nu niet duidelijk waarop je precies reageert.
Laat maar. Ik wilde duidelijkheid en dat krijg ik hier blijkbaar niet. Ik laat het het erbij zitten. Ik snap niks van dit forum. Btw sorry dat ik boos overkom, maar ik verwachtte gewoon een normaal antwoord. Maar goed ik hoefde het ook niet te testen. Niemand is ergens de dupe van geworden behalve ik dan als dat zo is haha
Alle reacties Link kopieren
xtsvankampen1- schreef:
30-05-2018 10:05
Ga lekker ergens anders lopen trollen.
Beschuldig jij mij nu van trollen? Terwijl je hier zelf een beetje komt chagrijnen om niks?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je eens kijken naar je eigen berichten. Mensen komen hier voor wat “hulp” en het enige wat jij loopt te doen is reageren op topics die je blijkbaar niks aan gaan. Je kraakt mensen alleen maar af. Als je toch niks nuttigs te zeggen heb, zeg dan niks. Je bent niks verplicht ..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook in ben getrapt :-$ Behoorlijk gênant. Normaal gesproken ben ik altijd wel bedacht op hoaxes. Waarom ik denk ik wel in deze trapte: ik kreeg hem doorgestuurd van iemand die normaal gesproken ook wel over dingen nadenkt en er zat (zogenaamde) tijdsdruk op (alleen de eerste 500 mensen krijgen kaartjes) dus ik had niet de tijd genomen om te checken. Nou ja, maar het blijft idd gewoon erg stom. Voor niets gaat de zon op zei m’n moeder vroeger altijd al.
Alle reacties Link kopieren
miepiestreepje schreef:
30-05-2018 10:29
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook in ben getrapt :-$ Behoorlijk gênant. Normaal gesproken ben ik altijd wel bedacht op hoaxes. Waarom ik denk ik wel in deze trapte: ik kreeg hem doorgestuurd van iemand die normaal gesproken ook wel over dingen nadenkt en er zat (zogenaamde) tijdsdruk op (alleen de eerste 500 mensen krijgen kaartjes) dus ik had niet de tijd genomen om te checken. Nou ja, maar het blijft idd gewoon erg stom. Voor niets gaat de zon op zei m’n moeder vroeger altijd al.
Welkom bij de club haha. Maar ik heb geen gegevens ingevuld, jij wel?
Ja ik wel..
Alle reacties Link kopieren
xtsvankampen1- schreef:
30-05-2018 10:28
het enige wat jij loopt te doen is reageren op topics die je blijkbaar niks aan gaan.

Hoezo, 'mij niets aangaan'? Ik ben gisteren ettelijke malen gespamd door van die mensen zoals jij, die blindelings in dit soort trucjes trappen. Daarbij is het een openbaar forum en kan ik gewoon op elk topic reageren wat ik wil. Als je daar niet tegen kunt is een forum misschien niets voor jou.
Ben benieuwd of ik nu enorm gespamd ga worden. Als ze m’n whatsappcontacten maar met rust laten...
Alle reacties Link kopieren
miepiestreepje schreef:
30-05-2018 10:34
Ja ik wel..
Wat heb je daarna gedaan? Heb je al je wachtwoorden veranderd? En via je internetbrowser cookies verwijderd? Blijkbaar kunnen ze dan verder niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven