Telefoon/iphone kenners. Welke moet ik nemen?

07-06-2018 08:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iphone 5 se, heb me laten vertellen dat hij dezelfde mogelijkheden en snelheid heeft als een iphone 6. De behuizing is alleen anders. Ik heb hiervoor gekozen omdat deze kleiner was. Deze ligt voor mij lekkerder in de hand. Partner heeft een 6 en die vond ik zo groot.
Enfin, de camera van telefoon is kapot, repareren gaat veel kosten. Ik kan mijn abonnement verlengen met of zonder telefoon. Ik wil graag een nieuwe ivm de kapotte camera.

Ik heb altijd het idee dat die verkopers je de nieuwste en duurste willen aansmeren. Ik heb er zelf ook weinig verstand van en ben snel over te halen. Ik kreeg eerst altijd de afdankertjes van partner. De 5se heb ik zelf uitgekozen.

Kies ik weer voor 5se, die me eigenlijk prima bevalt? Of ga ik voor een 7 of hoger? Is dat per se beter? Ik verwacht er weer in ieder geval 2 jaar mee te doen.
Ik maak graag fotos op telefoon en internet er veel op.
Wie heeft tips? Ik ben wel gehecht aan iphone omdat ik die ken. Ouders hebben samsung maar ik vind de kwaliteit van hun fotos minder mooi eerlijk gezegd. ( en onhandig maar dat is wellicht omdat ik het niet gewend ben). Overigens vind ik het qua snoertjes/opladers etc fijn om dezelfde te hebben als partner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de SE om dezelfde reden als jij. Deze staat gelijk aan de 6S alleen in het model van de 5. De latere modellen vind ik persoonlijk te groot, maar mocht ik om een of andere reden een nieuwe nodig hebben dan zou ik de 7 of 8 nemen. Het is allemaal net iets beter dan de SE maar je zit niet meteen aan het nieuwste model vast. De SE kan je nog wel een keer opnieuw nemen, die kan nog zeker 2 jaar mee voordat de apps niet meer werken. Als jij die liever hebt dan zou ik dat gewoon doen. Jouw keus, heeft de verkoper maar te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
De 5se bestaat niet. Je hebt een 5s of een se. Van die laatste komt dit najaar waarschijnlijk een nieuwe versie uit, maar dat duurt je waarschijnlijk te lang. Ik zou in jouw plaats denk ik gewoon weer een SE kopen. Hij is zoveel goedkoper dan de 8 en je vindt het formaat prettig.

Bowgirl, de 8 is, samen met de x, juist wel de allernieuwste.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
07-06-2018 09:09
Ik heb zelf de SE om dezelfde reden als jij. Deze staat gelijk aan de 6S alleen in het model van de 5. De latere modellen vind ik persoonlijk te groot, maar mocht ik om een of andere reden een nieuwe nodig hebben dan zou ik de 7 of 8 nemen. Het is allemaal net iets beter dan de SE maar je zit niet meteen aan het nieuwste model vast. De SE kan je nog wel een keer opnieuw nemen, die kan nog zeker 2 jaar mee voordat de apps niet meer werken. Als jij die liever hebt dan zou ik dat gewoon doen. Jouw keus, heeft de verkoper maar te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
07-06-2018 09:16
De 5se bestaat niet. Je hebt een 5s of een se. Van die laatste komt dit najaar waarschijnlijk een nieuwe versie uit, maar dat duurt je waarschijnlijk te lang. Ik zou in jouw plaats denk ik gewoon weer een SE kopen. Hij is zoveel goedkoper dan de 8 en je vindt het formaat prettig.

Bowgirl, de 8 is, samen met de x, juist wel de allernieuwste.
Oh haha dat bedoel ik inderdaad.
Die nieuwen hebben wel betere cameras zie ik.... mn voor het vergroten en afdrukken van fotos wel fijn.
Ik maak betere fotos met de mobiel dan mn camera namelijk. Die heb ik ook altijd bij en sneller gepakt.
Zonde dat je de keuze van je telefoon af laat hangen van de camera, als je een camera hebt. Telefoons maken nog steeds de slechtste foto's, simpelweg omdat het telefoons zijn en geen camera's.

Ontopic, ik zou gaan voor een iPhone 7 of hoger, die worden nog voldoende ondersteunt door Apple.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een iPhone 7 of hoger gaan. Of wachten tot de nieuwe iPhones worden aangekondigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best wat meer betalen maar niet de hoofdprijs, dus de allernieuwste hoeft van mij eigenlijk niet.
Een 7 zou dan een goede optie zijn. Ik zou het nl wel zonde vinden als ik nu een iphone se koop en die straks niet meer voldoet. Ik hoop eigenlijk ook dat ik er langer mee kan doen. Reden dat ik nu een nieuwe wil is vanwege de camera maar als die het nog deed had ik sim only gedaan.
Maar die se is natuurlijk al ouder en over een paar jaar nog ouder....

Ik ben ook vrij ongeduldig en vind het vervelend als een telefoon sloom is. Nu merk ik daar overigens nog niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een 7 gaan (of hoger, maar die zijn nog een stuk duurder). Maar als je het formaat het allerbelangrijkste vindt, dan zou ik weer een SE nemen. Ik vind het grotere scherm juist veel fijner (heb een 7 en niet heel grote handen of zo).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt eerder een se kopen dan een 7. Het prijsverschil is best groot, en de 7 is inmiddels ook al een beetje een oudje aan het worden. Het is maar de vraag of die zoveel langer ondersteund wordt dan de se dat het het prijsverschil waard is.

Welke telefoon je ook kiest, ik zou even uitrekenen of een losse telefoon met Sim only abonnement niet goedkoper is dan abonnement plus telefoon. Voor mij was dat afgelopen najaar wel zo. (Met een 8)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naast mijn 8 ook een se (werktelefoon) en ik merk eigenlijk opvallend weinig verschillen in het dagelijks gebruik, behalve dan dus in het formaat. De se houdt fijner vast, maar een groot scherm is soms ook wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
07-06-2018 09:38
Ik zou echt eerder een se kopen dan een 7. Het prijsverschil is best groot, en de 7 is inmiddels ook al een beetje een oudje aan het worden. Het is maar de vraag of die zoveel langer ondersteund wordt dan de se dat het het prijsverschil waard is.

Welke telefoon je ook kiest, ik zou even uitrekenen of een losse telefoon met Sim only abonnement niet goedkoper is dan abonnement plus telefoon. Voor mij was dat afgelopen najaar wel zo. (Met een 8)
Ik zal dat eens navragen maar ik denk dat ze dan zeggen dat ik daarom juist de allerduurste moet nemen ;).

Ik ga ook even uitrekenen wat voordeliger is. Dank voor de tip
Als de prijs je argument is, kun je ook nog kiezen voor een refurbished, dat scheelt ook aanzienlijk in de aanschafprijs.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-06-2018 09:47
Als de prijs je argument is, kun je ook nog kiezen voor een refurbished, dat scheelt ook aanzienlijk in de aanschafprijs.
Ik hoorde laatst dat dat toch niet zo betrouwbaar was...
Bloemetjefresia schreef:
07-06-2018 09:50
Ik hoorde laatst dat dat toch niet zo betrouwbaar was...
Het is hartstikke betrouwbaar zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
07-06-2018 09:50
Ik hoorde laatst dat dat toch niet zo betrouwbaar was...
Inderdaad. En het schijnt ook niet zoveel in prijs uit te maken
Alle reacties Link kopieren
Dit bedoel je denk ik, TO:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... flinke-gok
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
07-06-2018 10:46
Dit bedoel je denk ik, TO:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... flinke-gok
Ja dit ja.

Ik ben naar een paar winkels geweest en verschillende mensen gesproken. Uiteindelijk voor de 7 gegaan. Het is even wennen weer hoe hij in de hand ligt maargoed. Deze kan hopelijk nog een tijd mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven