Aanbieding alles-in-1 maar lage internetsnelheid. Doen?

08-06-2018 17:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aanbieding gezien voor een alles-in-1 pakket (tv, internet, vaste telefoon) die mij het eerste jaar bijna 50 euro per maand kan schelen. Na een half jaar betaal ik bijna 30 euro minder dan mijn huidige abonnement. Dat vind ik nogal de moeite.

Maar ...

Met mijn huidige abonnement heb ik 200 Mbit downloadsnelheid en 20 Mbit uploadsnelheid. De provider van de aanbieding kan me niet meer bieden dan 50 Mbit/5Mbit. Nu heb ik geen hol verstand van die dingen, maar ik zie ook wel dat dat verschil enorm is. Maar merk je daar nu veel van in de praktijk? Is 200/20 wellicht extreem hoog en heb je helemaal niet zoveel nodig? Is 50/5 eigenlijk zát? Want dan is het het overwegen waard. Kortom: Ik kan wel advies gebruiken.

Ik woon alleen en heb alleen een tv, laptop, een vaste telefoon en een smartphone. Die tv is een analoge beeldbuis.
Ik vind hier dingen van.
Zou voor 'n glasvezel abonnement gaan. Geen idee wat de snelheid is (XS4all) , maar ik vind dat ik er op vooruit ben gegaan toen ik van kabel naar glasvezel over ging.
Als je nooit films oid download, zou je het kunnen overwegen.
Voor gewoon doorsnee internet opzoekdingetjes en forummen etc moet het snel genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor wat jij maar gebruikt is 50 echt ruim voldoende.
Je kunt op je beeldbuis geen hd ontvangen..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2018 17:37
Zou voor 'n glasvezel abonnement gaan. Geen idee wat de snelheid is (XS4all) , maar ik vind dat ik er op vooruit ben gegaan toen ik van kabel naar glasvezel over ging.
Glasvezel ligt niet overal....
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen bent, is dat prima
Alle reacties Link kopieren
Hoopgevende berichten, bedankt!

Ik vind het wel spannend want ik kan pas na een jaar opzeggen, en als het dan te traag blijkt te zijn...
Ik heb nu een kastje die met een scartkabel op mijn tv is aangesloten. In dat kastje zit een soort usb-stick waardoor ik toch tv kan kijken. Dus ik moet nog even goed uitzoeken of de nieuwe provider ook zo'n kastje heeft.

Bedankt voor de adviezen zo ver :-).
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan toch wel tv kijken en forummen tegelijkertijd hé? Want niet meer kunnen trashen is geen optie.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
08-06-2018 17:56
Ik kan toch wel tv kijken en forummen tegelijkertijd hé? Want niet meer kunnen trashen is geen optie.
Dat kan zelfs met 30 ;-)
Sabeltandcavia schreef:
08-06-2018 17:56
Ik kan toch wel tv kijken en forummen tegelijkertijd hé? Want niet meer kunnen trashen is geen optie.
je kijkt toch gewoon via de kabel dan en niet via het internet?
Alle reacties Link kopieren
Oja! :$ Kijk, zoveel verstand heb ik er nu van.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Daar merk je niks van. 50Mbit is meer dan voldoende voor meerdere TV's, computers en andere apparaten. Minder dan 10 Mbit kan een probleem worden. Dus ik zou het doen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-06-2018 18:00
je kijkt toch gewoon via de kabel dan en niet via het internet?
Niet als je Alles-in-1 hebt, dan gaat de TV ook via internet. Via de kabel zou betekenen dat je dan nog een los abonnement hebt (bij een andere provider waarschijnlijk) voor analoge TV.
Zou vooral de reviews van de aanbieder checken. Hebben ze vaak storing etc, want als je storing op internet hebt heb je ook geen tv.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst even terdege uitzoeken of jouw analoge TV overweg kan met het digitale signaal dat je straks krijgt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2018 18:15
Zou vooral de reviews van de aanbieder checken. Hebben ze vaak storing etc, want als je storing op internet hebt heb je ook geen tv.
En ook vooral of de modem bevalt qua wifi. Er zit nog best verschil in tussen verschillende merken modems. Een provider heeft een contract met een fabrikant en kan vaak maar 1 of 2 soorten leveren. Bevallen die niet, heb je gewoon pech. Dus even op hun website kijken welke je zou krijgen en even op merk en typenummer googlen.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips! Bedankt!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
En of de wifi in je tuin of op je balkon werkt.
redbulletje schreef:
08-06-2018 17:37
Zou voor 'n glasvezel abonnement gaan. Geen idee wat de snelheid is (XS4all) , maar ik vind dat ik er op vooruit ben gegaan toen ik van kabel naar glasvezel over ging.
Hier ook glasvezel maar helaas heel vaak storing (vodafone) en traag internet.
Bereik op de eerste verdieping en zolder is slecht. Vodafone heeft een wifi versterker geplaatst op de eerste verdieping maar het verbeterd niet.
Misschien moeten we toch eens xs4all gaan proberen. ;-)
damesbril schreef:
09-06-2018 07:31
Hier ook glasvezel maar helaas heel vaak storing (vodafone) en traag internet.
Bereik op de eerste verdieping en zolder is slecht. Vodafone heeft een wifi versterker geplaatst op de eerste verdieping maar het verbeterd niet.
Misschien moeten we toch eens xs4all gaan proberen. ;-)
Ha, wie weet! Ik kan in elk geval in m'n tuin netflixen op m'n wifi.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook glasvezel. Af en toe storing, maar dat ligt blijkbaar aan een server, ergens in het land. Altijd maar kortdurend. En i.t.t. mijn vorige reguliere internet kan ik nu in een straal van 50 meter rond het huis op de wifi. Heel prettig om achter in de tuin ook te kunnen internetten, vanaf m'n ligbedje. :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven