Gear fit 2 blijft niet verbonden met mijn Huawei P20pro

17-06-2018 10:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Gear Fit 2 pro is mij al een aantal jaren heilig! Ik sta er mee op, en ga er mee naar bed. Chique feestje of niet, ik draag 'm.
Echter, sinds ik de Huawei P20pro heb, is mijn watch eigenlijk niks meer waard.
Ondanks dat beide met Android werken, is de verbinding waardeloos. Automatisch verbinden doet ie niet met de Huawei, en als ik het handmatig doe wel, maar na een paar minuten valt de verbinding weer uit tussen mijn Samsung watch en Huawei mobiel. Na de handmatige verbinding synchroniseert ie wel, dat is fijn, maar als de verbinding wegvalt natuurlijk niet meer. Hierdoor kan ik geen appjes meer lezen vanaf mijn watch en inkomende oproepen zien en beantwoorden. En dit vond ik nou juist zo fijn!

Ik heb de apps die bij de watch horen allemaal op de telefoon staan, ik heb de boel gereset (meerdere malen), maar het helpt allemaal niet.
Contact met Samsung heeft ook niks opgeleverd, evenals grote vriend Google.

Is er iemand die mij kan helpen dit euvel op te lossen? Of is er iemand die ook de Huawei P20pro heeft en ook een watch heeft die wel probleemloos werkt met deze telefoon? Want dan overweeg ik mijn geliefde watch te verkopen en een watch te kopen die wél probleemloos werkt...
Je kunt het meisje wel uit de stad halen, maar de stad niet uit het meisje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soortgelijk probleem met de Fitbit Charge 2.
De oorzaak lijkt bij bluetooth van Huawei te liggen (ik heb een mate 10 light). Volgens Fitbit dan.
Nou ben ik geen fan van de binnenkomende berichten dus die mis ik niet echt eerlijk gezegd.
Hier valt de verbinding om de paar dagen weg. Bt uit en aan zetten verhelpt dat.
Aangezien hij in het begin vaker wegviel en een heleboel Fitbit gebruikers niet eens verbinding kunnen krijgen tel ik mijn zegeningen maar.
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
17-06-2018 11:37
Ik heb een soortgelijk probleem met de Fitbit Charge 2.
De oorzaak lijkt bij bluetooth van Huawei te liggen (ik heb een mate 10 light). Volgens Fitbit dan.
Nou ben ik geen fan van de binnenkomende berichten dus die mis ik niet echt eerlijk gezegd.
Hier valt de verbinding om de paar dagen weg. Bt uit en aan zetten verhelpt dat.
Aangezien hij in het begin vaker wegviel en een heleboel Fitbit gebruikers niet eens verbinding kunnen krijgen tel ik mijn zegeningen maar.
Hmmm... Dat het aan de Bluetooth verbinding ligt, lijkt me in mijn geval sterk, aangezien ik een speaker in huis heb staan waarop ik via Bluetooth vanaf mijn mobiel probleemloos uren muziek afspeel. Ook de sportoordoppen die op Bluetooth werken, doen het goed met mijn mobiel.
Je kunt het meisje wel uit de stad halen, maar de stad niet uit het meisje.
Alle reacties Link kopieren
Rapunzel-1987 schreef:
17-06-2018 12:40
Hmmm... Dat het aan de Bluetooth verbinding ligt, lijkt me in mijn geval sterk, aangezien ik een speaker in huis heb staan waarop ik via Bluetooth vanaf mijn mobiel probleemloos uren muziek afspeel. Ook de sportoordoppen die op Bluetooth werken, doen het goed met mijn mobiel.
Ja bij mij ook, maar er kan er volgens mij bij bt maar 1 soort apparaat tegelijk verbinding hebben. Dus als jij radio via je telefoon luistert is je gear waarschijnlijk zijn verbindng kwjt.
De vraag is hoe makkelijk hij het weer oppikt.

De bluetooth van Huawei lijkt een prioriteitsconflict oid ermee te hebben.
Ik lees het bij meerdere trackers.
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
18-06-2018 12:41
Ja bij mij ook, maar er kan er volgens mij bij bt maar 1 soort apparaat tegelijk verbinding hebben. Dus als jij radio via je telefoon luistert is je gear waarschijnlijk zijn verbindng kwjt.
De vraag is hoe makkelijk hij het weer oppikt.

De bluetooth van Huawei lijkt een prioriteitsconflict oid ermee te hebben.
Ik lees het bij meerdere trackers.
Fitbit geeft ook aan op zijn site niet compatibel te zijn met Huawei. Hoewel de mijne het gewoon doet op mijn P10, maar ik lees en hoor van heel veel mensen dat ze problemen hebben.

Ik kan me voorstellen dat het met Samsung gear ook zoiets is.
Geen enkel sporthorloge werkt goed met telefoons die zijn gemaakt voor de Chinese markt. Omdat er een chip in zit voor bluetooth die niet compatible is met de sporthorloges. Ook bv de goedkopere Samsungs niet. Ik heb zelf een Garmin en heb dit gehoord van de klantenservice van Garmin. Het ligt dus niet aan je horloge, maar aan je telefoon. Duurdere Samsungs doen het wel met sporthorloges en bv Iphone ook. Ik heb een LG, daar moet ik ook een duurdere serie van hebben als ik mijn telefoon ga vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven