Android gebruikt in 1 klap 1,25gb data, hoe kan dat??

20-06-2018 06:41 17 berichten
Gisteren kreeg ik een waarschuwing van Simpel, dat ik 50 euro buiten mijn databundel had gebruikt. Schrikken natuurlijk, want ik had niet veel gebeld en nauwelijks buiten wifi om internet gebruikt.
In mijn telefoon bij gebruik gecontroleerd waar die data aan is gebruikt en het bleek Android te zijn die in 1 klap 1,25 gb had gebruikt. Maar ik snap niet waar dat aan kan liggen, ik heb wel buiten mijn wifi om 2 mailtjes gestuurd, maar gelijk outlook ook weer afgesloten, zoals ik altijd doe. Veel later dan het aangegeven tijdstip heb ik wel een update gedaan, maar toen had ik gewoon wifi want ik was toen thuis. Ik zorg als ik buiten de deur ben ook altijd dat ik geen apps open heb staan.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Misschien dat je wifi net storing had tijdens de update?
Alle reacties Link kopieren
Je kan op je telefoon toch zien waar je je data aan hebt verbruikt en hoe laat? Zet anders in je account verbruik buiten je bundel uit of met een max aan kosten. Heb ik gedaan bij mijn dochter, zij kan geen kosten maken buiten haar bundel. ideaal.
Online backup foto's of telefoon?
zzonnetje schreef:
20-06-2018 07:01
Je kan op je telefoon toch zien waar je je data aan hebt verbruikt en hoe laat? Zet anders in je account verbruik buiten je bundel uit of met een max aan kosten. Heb ik gedaan bij mijn dochter, zij kan geen kosten maken buiten haar bundel. ideaal.
Het enige wat ik kan zien is dat Android dit heeft gebruikt, verder niets.

Ik heb inmiddels inderdaad een plafond ingesteld voor kosten buiten de bundel.
Izzy_ schreef:
20-06-2018 07:01
Online backup foto's of telefoon?
Dat denk ik niet, ik heb niet zoveel foto's erop staan. En heb ook niets gezien van een backup ofzo.
Ik denk dat tijdens de update hij toch op data heeft gezeten ipv op wifi. Balen zeg...

En voortaan instellen dat je een waarschuwing krijgt vlak vóórdat je over je bundel heengaat.
appeltjesgroen schreef:
20-06-2018 07:28
Ik denk dat tijdens de update hij toch op data heeft gezeten ipv op wifi. Balen zeg...

En voortaan instellen dat je een waarschuwing krijgt vlak vóórdat je over je bundel heengaat.
Ja, dat zou inderdaad balen zijn, want ik heb mijn updates niet automatisch staan, express niet, zodat ik ze altijd thuis kan uitvoeren, Gelukkig heeft mijn provider een coulance regeling en hoef ik maar een paar euro te betalen ipv 50 euro.
Alle reacties Link kopieren
De helderheid van het beeldscherm kan hem in een halfuur leegtrekken.

Oh nee, nou heb ik het over de accu.
retrostar wijzigde dit bericht op 20-06-2018 08:17
21.59% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem ook zo instellen dan hij geen apps gaat updaten en data gaat verzenden als hij geen wifi-bereik heeft.

Mogelijk heb je ook een nieuwe app geïnstalleerd die heel veel activiteiten heeft, overal bijkan en de hele inhoud van je phone elke paar minuten naar zijn baas stuurt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je bijv de app onavo count gebruikt of je en vergelijkbare app kun je precies zien welke apps de boosdoeners zijn. Ik heb het ook een aantal keer gehad. Niet leuk...
Alle reacties Link kopieren
Op mijn android kan ik instellen dat hij bij een bepaald verbruik per dag of een verbruik per maand uit gaat. Daarna kun je hem wel weer handmatig aanzetten. Dit doe ik bij instellingen-draadloos en netwerken-mobiele data-instellingen. Het heet verbruiksherinneringen. Misschien dat jij ook wel zoiets hebt.
Bedankt voor de reacties nog, ik ga ook eens kijken naar mijn instellingen, zoals idd apps updaten koppelen aan wifi, uitzetten bij een bepaald gebruik per dag.

Onavo count ga ik eens bekijken!
In mijn Androidtelefoon kan ik onder instellingen en dataverbruik zien welke app hoeveel heeft verbruikt sinds de maand is ingegaan. Kun je het daar nakijken?

Bij mij bleek ooit de krant-app een boosdoener te zijn, die begon met downloaden waar WIFI was, maar ging door op 4G zodra ik buiten bereik kwam - en dat downloaden duurde altijd even. Dus dat slurpte data.
BO2punt0 schreef:
20-06-2018 15:16
In mijn Androidtelefoon kan ik onder instellingen en dataverbruik zien welke app hoeveel heeft verbruikt sinds de maand is ingegaan. Kun je het daar nakijken?

Bij mij bleek ooit de krant-app een boosdoener te zijn, die begon met downloaden waar WIFI was, maar ging door op 4G zodra ik buiten bereik kwam - en dat downloaden duurde altijd even. Dus dat slurpte data.
Ja, dat is dus Androis os.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
20-06-2018 06:41
Gisteren kreeg ik een waarschuwing van Simpel, dat ik 50 euro buiten mijn databundel had gebruikt. Schrikken natuurlijk, want ik had niet veel gebeld en nauwelijks buiten wifi om internet gebruikt.
In mijn telefoon bij gebruik gecontroleerd waar die data aan is gebruikt en het bleek Android te zijn die in 1 klap 1,25 gb had gebruikt. Maar ik snap niet waar dat aan kan liggen, ik heb wel buiten mijn wifi om 2 mailtjes gestuurd, maar gelijk outlook ook weer afgesloten, zoals ik altijd doe. Veel later dan het aangegeven tijdstip heb ik wel een update gedaan, maar toen had ik gewoon wifi want ik was toen thuis. Ik zorg als ik buiten de deur ben ook altijd dat ik geen apps open heb staan.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Misschien dat dit artikel van Computer Totaal genaamd: Je databundel verbuik beheersen en plotseling hoogverbruik zonder jouw medeweten vermijden. je op weg helpt zaken te beheersen/voorkomen.
Per ongeluk op je Youtube app geklikt en die is een uurtje gaan afspelen in je tas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven