Muziek downloaden

03-07-2018 21:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil dolgraag een kilootje nieuwe muziek op zijn ouderwetse mp3 speler. Hij fietst graag en hij fietst ver en omdat hij ook koek & zopie moet meenemen heeft hij een ienieminie telefoontje waarmee hij in geval van nood kan bellen. De MP3 is klein en plat en doet lekker lang met een opgeladen accu.

Goed. Nieuwe muziek dus. En nee, dat hoeft niet gratis, maar ik zou het allerliefst zien dat ik het kan betalen met een play card ofzo. Ja, zo ver ben ik al, dat ik weet van het bestaan van zo´n card ;-D . Creditcard hebben we ook, maar dan moet je weer gegevens doorgeven, daar word ik niet altijd even blij van. Maar dat kan in principe ook.

Wie vertelt mij welke site ik moet hebben om bestanden (legaal en bij voorkeur veilig) vanaf een site naar een ouderwetse pc naar een net zo ouderwetse MP3 kan sturen??? Of via de smartphone naar de MP3 (eventueel via de ouderwetse pc).

ps Dochter luistert muziek via Spotify, maar denkt dat die muziek niet via de telefoon naar een MP3 kan. Ze weet dat echter niet zeker omdat ze alleen de gratis versie gebruikt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ouderwetse cd's kopen en kopiëren naar MP3?

Die kan je tenminste niet kwijtraken als je pc crasht.
Alle reacties Link kopieren
Digitale copies kopen en downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Ik download het altijd hier:

https://www.iomoio.com/index.html

zoekfunctie werkt best goed, heb er al iets van vier jaar een account, staat nu 11 dollar op oid, en je kunt de eerste 20 seconden van een nr beluisteren, etc etc, site werkt prima vind ik

(Met cc betaald destijds, tegoed is nog steeds niet op)
Alle reacties Link kopieren
(antwoord op Tornasence); Nou, als hij nou twee of drie favoriete zangers had, dan had ik dat wel gedaan. Maar hij heeft zo´n 80 nummers die hij graag wil hebben, dus dat worden dan minimaal 60 cd´s.

Ik wil er best voor betalen, maar dat wordt wel een heel duur geintje...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Neem de betaalde versie van Spotify (10 euro per maand) en zet de nummers die je leuk vindt offline, bijvoorbeeld op de telefoon. Dan kan hij daar naar luisteren als hij aan het fietsen is. Mijn telefoon heeft een ingebouwde FM antenne, dus ik luister vaak naar de radio op de fiets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik download via gemistdownloader. Dat is gratis en veilig en kan grote bestanden van een paar uur aan.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
03-07-2018 21:31
Neem de betaalde versie van Spotify (10 euro per maand) en zet de nummers die je leuk vindt offline, bijvoorbeeld op de telefoon. Dan kan hij daar naar luisteren als hij aan het fietsen is. Mijn telefoon heeft een ingebouwde FM antenne, dus ik luister vaak naar de radio op de fiets.

Hij neemt zijn smartphone niet mee. Die is te groot en te zwaar om ergens tussen je kleding te stoppen en past ook niet in het zadeltasje. In principe heeft hij geen telefoon bij zich, behalve dan een noodfoontje (google eens op gevangenistelefoon). Dat de muziek offline beluistert kan worden weten we, maar het moet echt naar de MP3.

Wat ik dus eigenlijk zoek is een soort spotify waarvan ik zodanig kan downloaden dat ik het bestand ook kan gebruiken op een usb, cd of (uiteraard) mp3. Zoals een boek bij bol.com naar de e-reader kan.
ceylon wijzigde dit bericht op 03-07-2018 21:45
12.78% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Op die gemistdownloader app zit de optie om naar mp3 om te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
03-07-2018 21:29
Ik download het altijd hier:

https://www.iomoio.com/index.html

zoekfunctie werkt best goed, heb er al iets van vier jaar een account, staat nu 11 dollar op oid, en je kunt de eerste 20 seconden van een nr beluisteren, etc etc, site werkt prima vind ik

(Met cc betaald destijds, tegoed is nog steeds niet op)

Deze heb ik opgeslagen, dankjewel. We gaan eens snuffelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Voor losse nummers gebruik ik zelf als fossiel altijd nog gewoon de good old I-tunes store. Downloaden, slaat het nummer automatisch als mp3 op op je pc. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik youtubetomp3. Daarmee kun je nummers van youtube opslaan als mp3. Zal wel niet legaal zijn, maar er is ook geen hond die er werk van maakt want dat programma bestaat al 20 jaar.
Ik heb inmiddels ook Spotify, waar ik netjes voor betaal, dus ik download nog maar weinig. Maar soms zijn er dingen (live opnames, demos en outtakes) die daar niet op staan.
.
Op officiële sites staan volgens mij vaak alleen radio/albumversie terwijl ik ook juist voor de remixes ga. En daarvoor moet je toch echt op YouTube zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het oude vertrouwde soulseek werkt nog steeds. Google: soulseek.

H
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-07-2018 21:35
Ik download via gemistdownloader. Dat is gratis en veilig en kan grote bestanden van een paar uur aan.

werkt super ook grote bestanden.
dank hiervoor!
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
04-07-2018 07:46
Ik gebruik youtubetomp3. Daarmee kun je nummers van youtube opslaan als mp3. Zal wel niet legaal zijn, maar er is ook geen hond die er werk van maakt want dat programma bestaat al 20 jaar.
Ik heb inmiddels ook Spotify, waar ik netjes voor betaal, dus ik download nog maar weinig. Maar soms zijn er dingen (live opnames, demos en outtakes) die daar niet op staan.
Ja precies dit! Heb ook spotify en gebruik dat echt de hele dag door dus is het geld echt wel waard. Maar voor sommige dingen nog steeds good old youtube :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven