Welke smartphone werkt wel goed?

10-07-2018 22:17 88 berichten
Update: Mijn nieuwe telefoon is geweldig. ik wist niet dat een smartphone zo fijn kon zijn. nogmaals dank voor de tips! :bigkiss:

Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is. :)

Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee. :@

Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet. :'( Ik kan er nu alleen nog mee bellen en smsen, maar als ik dat wil haal ik mijn Nokia wel weer uit de kast.

Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?

Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.

Ik wil met mijn telefoon:
  • bellen
    smsen
    apps zoals FB en WA kunnen installeren en gebruiken
    foto's kunnen maken
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 01:12
12.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Samsung galaxy S9
Wat is je budget?
One plus. Top ding en een fractie van de Samsungs en Iphone's.
knijster1973 schreef:
10-07-2018 22:21
Samsung galaxy S9
To vraagt om een betaalbare telefoon. Een S9 is dat alles behalve.

Ikzelf heb een iPhone SE, ben daar nog steeds enorm blij mee. Was niet heel duur. Maar wellicht is Huawei misschien iets voor je?
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 22:24
5.39% gewijzigd
Je kan op Tweakers reviews lezen, ik zou daar even kijken.
Motorola's onder de 200 euro zijn ook heel goed.
sleeping_sun schreef:
10-07-2018 22:23
Wat is je budget?
€200,- tot max. €300,-

Maar liever €200,- ;-D Ik durf bijna niet meer uit te geven om bovengenoemde redenen, maar ik wil wel een normaal functionerende telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Een iPhone, daar sla je alles (apps, foto’s etc) op in 1 geheugen. Als je niet het nieuwste model neemt kost dat niet de hoofdprijs. Of neem er een over van een vriend of familielid die ieder jaar een nieuwe telefoon ‘krijgt’ bij zijn/haar abonnement.
himalaya wijzigde dit bericht op 10-07-2018 22:29
0.78% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sony Xperia compact: extra kaartje van 128gb past er in en foto's worden automatisch daar naartoe geschreven. Verder vind ik de fotokwaliteit geweldig.
Boheme schreef:
10-07-2018 22:24
To vraagt om een betaalbare telefoon. Een S9 is dat alles behalve.

Ikzelf heb een iPhone SE, ben daar nog steeds enorm blij mee. Was niet heel duur.
Heb ik ook en ook heel blij mee. Ook lekker dat ie niet zo groot is, ik wil m gewoon in mn zak kunnen steken.
Ik zou zoiets nemen https://www.coolblue.nl/product/783248/ ... grijs.html
knijster1973 schreef:
10-07-2018 22:21
Samsung galaxy S9
Minstens €500,-? o_o
nachtvlinder1977 schreef:
10-07-2018 22:28
€200,- tot max. €300,-

Maar liever €200,- ;-D Ik durf bijna niet meer uit te geven om bovengenoemde redenen, maar ik wil wel een normaal functionerende telefoon.
Sta je open voor een refurbished toestel? Dan kan je kiezen uit verschillende iphones.
Lucifer2018 schreef:
10-07-2018 22:24
One plus. Top ding en een fractie van de Samsungs en Iphone's.
Bedankt voor de tip.
Boheme schreef:
10-07-2018 22:24
To vraagt om een betaalbare telefoon. Een S9 is dat alles behalve.

Ikzelf heb een iPhone SE, ben daar nog steeds enorm blij mee. Was niet heel duur. Maar wellicht is Huawei misschien iets voor je?
Nee, een S9 gaat het niet worden :nope:

Huawei zal ik eens naar kijken.
Hamsterweken schreef:
10-07-2018 22:24
Ieder Android telefoon van €70 of meer van Aliexpress.
Echt? :-? Zou ik niet durven denk ik. Komt ook veel meuk vandaan.
Lucifer2018 schreef:
10-07-2018 22:26
Je kan op Tweakers reviews lezen, ik zou daar even kijken.
Bedankt! Ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
sleeping_sun schreef:
10-07-2018 22:26
Motorola's onder de 200 euro zijn ook heel goed.
+ 1 (scheelt mij weer typen). En inderdaad, kijk eens op Tweakers.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
sleeping_sun schreef:
10-07-2018 22:26
Motorola's onder de 200 euro zijn ook heel goed.
Bedankt, ga ik naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Over je oude telefoon : de mijne was nog goedkoper en ouder dan de jouwe, maar daar kan ik veel foto's in opslaan. Heb je, toen je de sd-kaart erin stopte, dat wel als standaard-opslag ingesteld ?
Ik weet dat je apps er niet op kunt draaien, maar foto's en andere bestanden kun je er wel in opslaan, maar dat gaat niet vanzelf.
nounou
himalaya schreef:
10-07-2018 22:28
Een iPhone, daar sla je alles (apps, foto’s etc) op in 1 geheugen. Als je niet het nieuwste model neemt kost dat niet de hoofdprijs. Of neem er een over van een vriend of familielid die ieder jaar een nieuwe telefoon ‘krijgt’ bij zijn/haar abonnement.
Goeie tip, dank je wel. Weet alleen niet of ik nog wen aan een ander besturingssysteem. Heb hele erge geheugenproblemen en zodoende leer ik niet snel iets nieuws. Dat maakt dat ik eigenlijk neig naar weer een Samsung. Anderzijds heb ik een kater van Samsung. :|
Ik zou geen iphone nemen. Je kan geen geheugenkaartje erin doen, dan is dat ding zo vol. Bij android kun je de geheugen uitbreiden tot en met 128GB.
redbulletje schreef:
10-07-2018 22:28
Sony Xperia compact: extra kaartje van 128gb past er in en foto's worden automatisch daar naartoe geschreven. Verder vind ik de fotokwaliteit geweldig.
Bedankt voor de tip. Klinkt goed! Ik heb nu ook een extra kaartje, maar de telefoon kan het niet gebruiken :nut:
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
10-07-2018 22:36
Goeie tip, dank je wel. Weet alleen niet of ik nog wen aan een ander besturingssysteem. Heb hele erge geheugenproblemen en zodoende leer ik niet snel iets nieuws. Dat maakt dat ik eigenlijk neig naar weer een Samsung. Anderzijds heb ik een kater van Samsung. :|
Ik dacht ook dat ik ook nooit zou wennen aan een iPhone, maar binnen een week had ik het helemaal door :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven