Marktplaats vraag

17-07-2018 09:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een item op MP gezet met een prijs en wil graag dat mensen daar op bieden, maar dat lukt niet, nu krijg ik steeds berichten van mensen die een bod uitbrengen ipv dat ze bieden op de MP pagina, die mogelijkheid is er niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik stuur wel eens een berichtje terug:
Als je interesse hebt kun je een bod achter laten bij de advertentie! Over een paar dagen laat ik je dan weten of je bod inderdaad het hoogste is en hoe we de verkoop verder kunnen afhandelen.
Soms aangevuld met: Iemand anders heeft al via een berichtje de vraagprijs geboden. Ook hem heb ik gevraagd via de advertentie te bieden.

Tja, ik zou er ook niet te zwaar aan tillen. Vragen staat vrij, en als jij het liever anders wil zou ik dat gewoon blijven aangeven.
Het gebeurd vaak om via berichtjes de verkoop te regelen, dus het is ook niet zo gek dat mensen er vanuit gaan dat dit bij jou ook kan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je t vinkje bieden aan staan?

https://puu.sh/AXOjM/e467a72548.png
Alle reacties Link kopieren
Ik bied ook nooit op een advertentie maar stuur altijd een berichtje. Waarom vind he dat niet oké? Persoonlijk zou ik afhaken als het via bieden moet.
Ik snap het niet zo, wil je het nu graag verkopen of niet? Gewoon op in gaan.
Knopje 'bieden via MP' aanzetten. Je krijgt dan alsnog berichtjes, maar die worden automatisch gegenereerd, mag je negeren. Hun bod verschijnt gewoon op de productpagina.
Dit kun je niet oplossen.
Mensen hebben vaak geen zin om mee te doen aan het ‘tegen elkaar opbieden’
spel.
Als je wilt verkopen vraag dan het bedrag dat je ervoor wilt hebben.
Jij hoopt de hoofdprijs ervoor te krijgen, maar de koper wil voor een dubbeltje op de eerste rang.
Met een duidelijke vraagprijs voorkom je een hoop gedoe.
En als je toch graag wilt dat men biedt, accepteer dan dat ze ook per mail bieden. MP is een kwestie van geduld.
Ik stuur altijd een persoonlijk bericht als ik de vraagprijs biedt, zo heb ik de meeste kans om het product te kopen, en tot nu toe 99% succes, en nooit commentaar gehad, de meeste willen het graag kwijt voor de vraagprijs, zonder op onzinbiedingen te reageren, maar dat is mijn ervaring ermee.
Aan tegen elkaar opbieden doe ik niet.
Zelf vind ik het best vervelend, als ik duidelijk in de advertentie heb gezet dat het om een vaste vraagprijs gaat, mensen via berichten, toch ver onder de prijs gaan bieden, ik heb de bied-optie niet voor niets uit gevinkt.
ik wil best onderhandelen, en wat korting geven maar dat doe ik hooguit als we al in de buurt van de vraagprijs zitten, of als de koop zo goed als gesloten is.
zo zie je maar dat voorkeuren kunnen verschillen, en ik denk niet echt dat ze dat kunnen dichttimmeren zodat iedereen kan "marktplaatsen" zoals ze dat graag zouden zien.
Je kan niet kiezen voor geen berichten willen ontvangen, ook niet als bieden aanstaat.

Het zijn meestal robots die bieden! Dus denk aub goed na of bieden aanzetten wel zin heeft.
Wat dacht je van verkopers die zélf bieden op hun spullen?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven