Betaalbare noice cancelling koptelefoon

20-07-2018 19:08 11 berichten
Voor mijn werk reis ik dagelijks met de trein en probeer ik in die uren dus ook wat op mijn laptop te werken.
Maar ik merk dat ik dat erg lastig vind als er naast mij een gesprek gevoerd wordt. Natuurlijk, de stiltecoupe is een optie, maar ook daar is het niet altijd helemaal stil. Om niet meer afhankelijk te zijn daarvan wil ik graag een noice cancelling koptelefoon kopen, maar welke is nou echt goed?

En wat ik mij ook afvraag, werkt dat nou ook als je geen muziek afspeelt? Of hoor je dan een constante witte ruis? Want dat lijkt mij ook niet echt iets..

Ik hoop op een goede optie zo rond de 100 a 150 euro. Is dat haalbaar?

Hoor graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Of orhopax oordopjes?
Rilena schreef:
20-07-2018 19:24
Of orhopax oordopjes?

heb ik geprobeerd. los van dat het toch wat gek voelt om daarmee in het openbaar te zitten, filtert het alleen wat omgevingsgeluid weg, gesprekken kan je nog steeds woord voor woord volgen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ok dat heb ik minder als ik maar hard genoeg duw 😀, maar dat zal vast niet goed wezen. Ik ben ook wel benieuwd naar de tips over koptelefoons.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij deze koptelefoons!

Als je echt dagelijks gebruikt maakt van dat ding zou ik de Bose Quiet Comfort 35II kopen. Kost wel € 350 maar werkt dan ook écht goed. Ik zou hem wel eerst even een keer gaan proberen in een winkel om te kijken of hij lekker zit.

Voor € 100- € 150 kun je ook wat kopen, maar ik merk dat direct in kwaliteit. Ik ben in een jaar tijd van een 2e hands naar een van € 150 naar een van € 350 gegaan en zou willen dat ik gelijk voor de beste had gekozen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/ ... 880000500F
slomo schreef:
20-07-2018 20:56
Ik zweer bij deze koptelefoons!

Als je echt dagelijks gebruikt maakt van dat ding zou ik de Bose Quiet Comfort 35II kopen. Kost wel € 350 maar werkt dan ook écht goed. Ik zou hem wel eerst even een keer gaan proberen in een winkel om te kijken of hij lekker zit.

Voor € 100- € 150 kun je ook wat kopen, maar ik merk dat direct in kwaliteit. Ik ben in een jaar tijd van een 2e hands naar een van € 150 naar een van € 350 gegaan en zou willen dat ik gelijk voor de beste had gekozen.

Succes!
dank voor je reactie slomo!

kan jij mij vertellen hoe de koptelefoons werken zonder dat je muziek oid luistert? hoor je dan een ruis of echt complete stilte?

en wat is het verschil tussen die van 150 en 350? laat die van 150 euro nog veel geluid door? of zit die bijv minder prettig?
dank voor het meedenken! het is niet helemaal wat ik zoek, maar je hebt gelijk: het voldoet wel aan mijn verzoek om het betaalbaar te houden..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jbl van 99 euro, officieel noise cancelling maar daar merk ik amper iets van. Zelfs met muziek op hoor de stofzuiger elders in huis en kan ik gewoon een gesprek voeren met mijn vriend. Als je dus echt niks wilt horen zul je denk ik moeten gaan zoeken in de prijscategorie 300+
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit budget exemplaar, https://www.coolblue.nl/product/534523/ ... zwart.html, en die voldoet voor mij prima tot ik ooit de bijna 400 euro uit wil geven om een Bose aan te schaffen. Echter is de noise cancelling voornamelijk bedoeld om ruis geluiden uit te schakelen, dus het werkt bijzonder goed tegen het geluid van een vliegtuig, trein, tram of bus. Gesprekken komen er gewoon doorheen. Zelf kan ik wel alles wat beter naar de achtergrond verdringen als ik muziek in combi met noise cancelling aan heb staan, alsof het allemaal wat verder weg is.
Bij bijvoorbeeld de mediamarkt kan je trouwens exemplaren gewoon uit proberen, met of zonder eigen muziek. Daar is ook genoeg omgevingsgeluid om voor jezelf te kunnen bepalen of een koptelefoon voldoet aan wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
slomo schreef:
20-07-2018 20:56
Ik zweer bij deze koptelefoons!

Als je echt dagelijks gebruikt maakt van dat ding zou ik de Bose Quiet Comfort 35II kopen. Kost wel € 350 maar werkt dan ook écht goed. Ik zou hem wel eerst even een keer gaan proberen in een winkel om te kijken of hij lekker zit.
In de prijsklasse zou ik de B&W PX overwegen. Paar tientjes duurder maar veel geavanceerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven