Vaste pc aansluiten op glasvezelinternet, hoe?

21-07-2018 22:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas is mijn laptop momenteel defect 😐. Om toch online te kunnen wilde ik tijdelijk weer mijn oude vaste pc gebruiken, maar hoe verbind ik deze met mijn kastje van Telfort? Weet iemand dit?
Snoopy80 schreef:
21-07-2018 22:51
Helaas is mijn laptop momenteel defect 😐. Om toch online te kunnen wilde ik tijdelijk weer mijn oude vaste pc gebruiken, maar hoe verbind ik deze met mijn kastje van Telfort? Weet iemand dit?
Gekke gedachte...met een internetkabel?!
Je hebt een kabel gekregen bij het installatiepakket, dus ik hoop voor je dat je dat nog hebt.
Lady_Vintage schreef:
21-07-2018 22:52
Gekke gedachte...met een internetkabel?!
Internetkabels bestaan niet. Dat noemen ze een netwerkkabel.
Meesterkees schreef:
21-07-2018 22:55
Internetkabels bestaan niet. Dat noemen ze een netwerkkabel.
Als ik naar de mediamarkt of aanverwante winkel stap en vraag om dit ding dan kom ik met het goede ding thuis. Daar gaat het om toch?
Alle reacties Link kopieren
Veel vaste PC's hebben ook gewoon wi-fi, tenzij hij stokoud is. Als een kabel niet handig is koop je dan een wi-fi adapter: https://www.coolblue.nl/product/744787/ ... oYQAvD_BwE

zoiets dus. Dan kun je je oude pc ook gewoon verbinden via Wi-fi.
Lady_Vintage schreef:
21-07-2018 23:03
Als ik naar de mediamarkt of aanverwante winkel stap en vraag om dit ding dan kom ik met het goede ding thuis. Daar gaat het om toch?
Ja. Maar je kan het beter gewoon direct goed zeggen. Bespaard tijd.
Meesterkees schreef:
22-07-2018 11:11
Ja. Maar je kan het beter gewoon direct goed zeggen. Bespaard tijd.
Want? Ik vroeg dit, kreeg kabel die ik zocht, betaalde en vertrok. Hoe kan dat sneller volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Glasvezelinternet is toch alleen afwijkend tot aan de modem of de router ? De rest van de installatie binnenshuis is toch exact hetzelfde als internet via de kabel of de telefoonlijn ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Internetkabel vindt google ook goed... dus dat zal dan ook wel gangbaar zijn. :-D
Ik zou overigens zeggen dat het noch netwerk- noch internetkabel is, maar een UTP-kabel (met RJ45- aansluitingen).

Maar zoals gezegd zie ik het probleem ook niet. Vanaf de router is alles toch hetzelfde...?
Alle reacties Link kopieren
:woa: Lekker bot antwoord dit...de verbinding van mijn laptop gaat vanuit mijn modem met een FTP-kabel naar het aparte Telfort-kastje voor tv en internet. Daar kan maar 1 FTP-kabel in en in mijn vaste pc alleen een UTP/ LAN-kabel, vandaar mijn 'domme' vraag....
Lady_Vintage schreef:
21-07-2018 22:52
Gekke gedachte...met een internetkabel?!
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
21-07-2018 23:11
Veel vaste PC's hebben ook gewoon wi-fi, tenzij hij stokoud is. Als een kabel niet handig is koop je dan een wi-fi adapter: https://www.coolblue.nl/product/744787/ ... oYQAvD_BwE

zoiets dus. Dan kun je je oude pc ook gewoon verbinden via Wi-fi.
Ik heb geen idee hoe oud de PC exact is, sowieso ouder dan vijf jaar. Hij draait op Windows 7. Is het overigens normaal dat hij meteen verbinding maakt met internet zonder om een wachtwoord te vragen?
Alle reacties Link kopieren
In huisgebruik maakt gebruik van UTP of FTP niet veel uit.
Met jouw uitleg zou ik verwachten dat het modem meerdere LAN-aansluitingen heeft, waarvan er 1 in gebruik is voor je TV-decoder.
Op de andere poorten kun je met een LAN/UTP/Cat5(of 6) kabel je PC dan aansluiten.

Dat gaat zonder wachtwoord, omdat je verbinding via een kabel gaat, dus aangeeft dat je fysiek bij het modem kunt.

De verbinding tussen "buiten" en je modem is meestal beveiligd met je klantgegevens.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
23-07-2018 18:11
:woa: Lekker bot antwoord dit...de verbinding van mijn laptop gaat vanuit mijn modem met een FTP-kabel naar het aparte Telfort-kastje voor tv en internet. Daar kan maar 1 FTP-kabel in en in mijn vaste pc alleen een UTP/ LAN-kabel, vandaar mijn 'domme' vraag....
.
Wat is dan een FTP-kabel ?
Naar mijn weten staat FTP voor File Transfer Protocol, dus echt niet voor een kabel.
Komt bij dat er maar erg weinig particulieren zijn die van FTP gebruik maken, hooguit mensen die zelf een website onderhouden of bestanden van en naar het werk overzetten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
25-07-2018 00:45
.
Wat is dan een FTP-kabel ?
Naar mijn weten staat FTP voor File Transfer Protocol, dus echt niet voor een kabel.
Komt bij dat er maar erg weinig particulieren zijn die van FTP gebruik maken, hooguit mensen die zelf een website onderhouden of bestanden van en naar het werk overzetten.
Google helpt dit te voorkomen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
25-07-2018 00:45
Wat is dan een FTP-kabel ?
Foil Twisted Pair
in tegenstelling tot Unshielded Twisted Pair.
En dan heb je ook nog STP, dan is alles afgeschermd ipv de afzonderlijke aderparen van FTP.

Maar voor huishoudelijk gebruik zijn de verschillen verwaarloosbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven