Op vakantie en telefoon stuk

24-07-2018 05:54 61 berichten
Ik ben echt een meelezer en post bijna nooit :), maar nu heb ik toch advies nodig.

We (man, kind en ik) zijn in Italië op vakantie met de tent, vrijwel geen wifi beschikbaar. Juist nu besloot mijn nexus 5x ermee te stoppen en in een bootloop te blijven hangen. Het is makkelijk te Googlen en toestel werkt helemaal niet meer. Volgens Google is de enige mogelijkheid om het moederbord te vervangen.

Dus, op vakantie, geen mogelijkheid voor reserve toestel of opsturen van dit ding. Eigenlijk is er geen geld voor een nieuwe en er zit geen garantie meer op.

We gaan sowieso straks naar een telefoonwinkel (phoneup) om te kijken of zij wat kunnen.

Wat zouden jullie doen? De vakantie staat nog ingepland voor 2 weken.

We hebben uiteraard telefoon van man nog, dus we zijn bereikbaar en navigatie enzo is er ook.

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 91

Genieten van de vakantie en lekker laten (81%)
Goedkoop toestel kopen en in Nederland verder kijken (18%)
Volledig nieuw goed toestel kopen, garantie wordt alleen een dingetje (1%)
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel op vakantie maar eigenlijk heb je geen geld voor een nieuwe telefoon? Oke...zou mijn keuze niet zijn.

Ik zou een los toestel kopen. Na de vakantie, thuis dus.
Je hebt amper wifi, je man heeft een werkend telefoon dus waar loop je nu tegenaan?

Ik zou in Nederland een los toestel kopen. Zo duur zijn de (normale) mobieltjes niet meer.
Alle reacties Link kopieren
vroosje schreef:
24-07-2018 05:54
Wat zouden jullie doen? De vakantie staat nog ingepland voor 2 weken.

Zou je serieus overwegen twee weken eerder naar huis te gaan omdat je geen telefoon hebt? Dan ben je wel erg verslaafd aan dat ding.
Dank jullie wel voor de reacties!

Telefoon zat niet in de planning, kan hem wel betalen hoor, maar wilde eigenlijk pas rond december een andere. Zeker omdat er op dit moment niet echt een toestel is die naar m'n zin is.
Ik zou de vakantie afbreken en terug naar huis gaan. Je houdt het toch niet nog een week (of twee) daar vol zonder?

:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Verhaal klopt niet.

Stel dat het wel klopt. Je hebt toch niet per se een smartphone nodig op vakantie? Je man zal waarschijnlijk ook wel een telefoon hebben.

Wanneer er geen buffer/geld is om een telefoon te vervangen, is het dan wel verstandig om naar Italië op vakantie te gaan?

Heb je echt een smartphone nodig? Kan je het ook af met alleen een telefoon om te bellen, of geen telefoon?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nogmaals, waar loop je nu tegenaan?
Trotter schreef:
24-07-2018 06:25
Zou je serieus overwegen twee weken eerder naar huis te gaan omdat je geen telefoon hebt? Dan ben je wel erg verslaafd aan dat ding.
Nee, echt niet dat ik voor zoiets naar huis ga! Dat zou wat zijn zeg. Het is meer, zal ik hier een toestel kopen, zo ja, wat voor iets met het oog op garantie?
Zit je nu op de telefoon van je man? En heb je nu wel wifi?
hamerhaai schreef:
24-07-2018 06:29
Verhaal klopt niet.

Stel dat het wel klopt. Je hebt toch niet per se een smartphone nodig op vakantie? Je man zal waarschijnlijk ook wel een telefoon hebben.

Wanneer er geen buffer/geld is om een telefoon te vervangen, is het dan wel verstandig om naar Italië op vakantie te gaan?

Heb je echt een smartphone nodig? Kan je het ook af met alleen een telefoon om te bellen, of geen telefoon?
Oh ik wel hoor! Hoe moet je anders forummen en facebooken? Dat soort dingen doe je natuurlijk niet op de telefoon van je partner. En je eigen telefoon is toch helemaal ingericht met jouw persoonlijke contacten, apps en foto's. Ik zou ter plaatse een nieuwe kopen van mijn gewenste type. Goed kans dat ze in Italie goedkoper zijn dan hier in Nederland. Sony Xperia maakt goeie foto's en is een heerlijk handzaam toestel als je voor 'n compact versie gaat.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 06:33
6.67% gewijzigd
Jeetje, mensen, het staat op het digi onderdeel.

Ik ga niet eerder naar huis, zit niet in de overweging.
Er is op zich wel geld, maar het zat gewoon niet in de planning.
Verhaal klopt wel, kom anders koffie drinken. Best lekker weer hier.

De vraag is, zouden jullie überhaupt een toestel kopen, zo ja, goedkoop of duur?

Waar ik tegenaan loop (dank je voor je fijne reactie) met name geen back-up voor navigatie en het gevoel onbereikbaar te zijn, maar dat is misschien wel goed. Ook is mijn data meer dan die van mijn vriend, maar misschien kunnen we iets met de simkaart doen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt die telefoon niet nodig. Lekker vakantie vieren dus, en dan in december een nieuwe halen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-07-2018 06:32
Oh ik wel hoor! Hoe moet je anders forummen en facebooken? Dat soort dingen doe je natuurlijk niet op de telefoon van je partner. En je eigen telefoon is toch helemaal ingericht met jouw persoonlijke contacten, apps en foto's. Ik zou ter plaatse een nieuwe kopen van mijn gewenste type. Goed kans dat ze in Italie goedkoper zijn dan hier in Nederland. Sony Xperia maakt goeie foto's en is een heerlijk handzaam toestel als je voor 'n compact versie gaat.
Dat soort dingen die je toch niet op vakantie?!
Annelleke schreef:
24-07-2018 06:34
Dat soort dingen die je toch niet op vakantie?!
Op zeker wel! En daarnaast natuurlijk nog google maps, tripadvisor, booking.com, je app van de luchtvaartmaatschappij etc etc. Ik heb op vakantie zelfs altijd 2 telefoons bij. Maar dat komt omdat ik in eentje dan een locale simcard zet. Maar goed, dat is binnen Europa niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-07-2018 06:32
Oh ik wel hoor! Hoe moet je anders forummen en facebooken?



Niet. Die paar weken zonder forum en Facebook overleef je wel hoor.
yajes schreef:
24-07-2018 06:31
Zit je nu op de telefoon van je man? En heb je nu wel wifi?
Ja, op telefoon van man. Nee geen wifi, wel 4g (nog een gb of 2 gok ik). Dat van de wifi vertelde ik meer dat als (als als als) ik een ander toestel koop hier, niet zo makkelijk een backup kan terug zetten.

En facebooken en vivaen en weet ik veel wat voor dingen doe ik gewoon op mans telefoon hoor. Alleen mail wil niet, omdat ik daarvoor een SMS of gesprek op m'n eigen mobiele nummer moet ontvangen. Two factor authentication enzo.

Mijn vriend zijn mail (welke als backup staat, oeh stel voor dat hij mijn mail leest) gaf al een ongeautoriseerde poging aan.
Trotter schreef:
24-07-2018 06:36
Niet. Die paar weken zonder forum en Facebook overleef je wel hoor.
Ik reis alleen, dus dat is anders.
vroosje schreef:
24-07-2018 06:33
Jeetje, mensen, het staat op het digi onderdeel.

Ik ga niet eerder naar huis, zit niet in de overweging.
Er is op zich wel geld, maar het zat gewoon niet in de planning.
Verhaal klopt wel, kom anders koffie drinken. Best lekker weer hier.

De vraag is, zouden jullie überhaupt een toestel kopen, zo ja, goedkoop of duur?

Waar ik tegenaan loop (dank je voor je fijne reactie) met name geen back-up voor navigatie en het gevoel onbereikbaar te zijn, maar dat is misschien wel goed. Ook is mijn data meer dan die van mijn vriend, maar misschien kunnen we iets met de simkaart doen.
Hoezo is de vraag waar loop je nu tegenaan geen fijne reactie?
Jij zegt zelf dat je amper wifi hebt. Je gebruikt nu ook de telefoon van je man om hier te forummen.
Dan ben ik inderdaad echt benieuwd wat je probleem is nu je 1 telefoon minder hebt.

Als je alleen op vakantie bent, zoals Redbulletje vaak doet, snap ik dat je een telefoon bij de hand wil hebben. Maar jullie zijjn met gezin op vakantie en er is nog steeds 1 telefoon beschikbaar..
vroosje schreef:
24-07-2018 06:37
Ja, op telefoon van man. Nee geen wifi, wel 4g (nog een gb of 2 gok ik). Dat van de wifi vertelde ik meer dat als (als als als) ik een ander toestel koop hier, niet zo makkelijk een backup kan terug zetten.

En facebooken en vivaen en weet ik veel wat voor dingen doe ik gewoon op mans telefoon hoor. Alleen mail wil niet, omdat ik daarvoor een SMS of gesprek op m'n eigen mobiele nummer moet ontvangen. Two factor authentication enzo.

Mijn vriend zijn mail (welke als backup staat, oeh stel voor dat hij mijn mail leest) gaf al een ongeautoriseerde poging aan.
Je gmail kun je toch overal gewoon op openen?
En hoezo heb je geen wifi? Elk hotel heeft toch wifi? Of ben je aan 't wild kamperen in Noorwegen?
redbulletje schreef:
24-07-2018 06:37
Ik reis alleen, dus dat is anders.
En dus is jouw situatie niet te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-07-2018 06:36
Op zeker wel! En daarnaast natuurlijk nog google maps, tripadvisor, booking.com, je app van de luchtvaartmaatschappij etc etc. Ik heb op vakantie zelfs altijd 2 telefoons bij. Maar dat komt omdat ik in eentje dan een locale simcard zet. Maar goed, dat is binnen Europa niet nodig.
Ah, ik reis anders. Een mapje met alles mee en geen telefoon. Net als vroegâh. Ieder z'n ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou genieten van de vakantie, paar goedr vrienden/familie appen dat je even alleen bereikbaar via man bent en het verder laten. Het is juist wel fijn om niet 24/7 bereikbaar te zijn.
In NL kan je dan weer verder kijken naar een nieuwe telefoon. Wellicht kan je thuis ook nog tijdelijk een oud toestel lenen van iemand voor tijdelijk gebruik.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
24-07-2018 06:34
Dat soort dingen die je toch niet op vakantie?!
Waarom niet?
De één ligt met een boekje aan het zwembad, de andere zit even lekker op z'n telefoon.

OT: ik weet niet hoe het zit met garantie, als je 'm in Italië koopt. Die bedrijven zijn natuurlijk wel wereldwijd actief, zijn alle regels mbt garantie ook hetzelfde? Ik zou nu niet hals over kop een telefoon kopen, terwijl je eigenlijk geen één model echt leuk vind. Daar zou ik in Nederland nog even rustig naar kijken en informatie inwinnen over de kosten van een reparatie.
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven