Gmail opent word bestand als ODT. Firefox? Wat nu?

01-08-2018 22:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man heeft gisteravond opeens rigoreus chrome van de pc afgegooid en vervangen door Firefox. Toegegeven, we hebben opeens een mega snelle internetverbinding (was eerst zo traag als dikke poep, ook na wifi versterker, cookies verwijderen etc etc) Allemaal prima maar nu verstuur ik met Gmail een word bestand en dat opent als een ODT (PC) of Zip (iphone)
Op de pc kan ik m openen met Google documenten al is dat bere irritant. Maar m'n Iphone opent het niet en zet m ook niet over naar mijn notities. Wat nu???
Vriendelijk.
ODT is toch het standaard type waarin Open Office en wellicht Libre Office bestanden op slaat? Heb je al geprobeerd om het met die programma's of Office zelf te openen?
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
01-08-2018 22:13
ODT is toch het standaard type waarin Open Office en wellicht Libre Office bestanden op slaat? Heb je al geprobeerd om het met die programma's of Office zelf te openen?
Watte? Als ik het document open dan is het gewoon een word bestand. Als ik het in Outlook verstuur is er niks aan de hand. Gister ook gewoon word bestanden met gmail verstuurd en dat was geen probleem. Ik heb nog nooit met open office gewerkt.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat je dan ook geen Windows Office meer op je pc hebt (onder andere Word).
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
01-08-2018 22:17
Het lijkt erop dat je dan ook geen Windows Office meer op je pc hebt (onder andere Word).
Dat is mooi kut
Vriendelijk.
En als je het eerst opslaat en dan opent op je desktop?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
01-08-2018 22:17
Het lijkt erop dat je dan ook geen Windows Office meer op je pc hebt (onder andere Word).
Heb jij enig idee wat nu? Want ik denk dat je gelijk hebt. Oude betsanden doen het wel namelijk.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
01-08-2018 22:21
En als je het eerst opslaat en dan opent op je desktop?
Dat heb ik gedaan. Probleem zit m ook echt in Gmail lijkt wel.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar je browser hoeft toch geen wordbestand te openen? Google zal wel een online alternatief hebben maar op je computer heb je toch een applicatie waarmee je dat bestand kan openen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kun je hem op je iphone niet openen met de Google Drive app? Of het daarin opslaan en dan openen?
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
01-08-2018 22:49
Kun je hem op je iphone niet openen met de Google Drive app? Of het daarin opslaan en dan openen?
Dank je! Ik wist van t bestaan niet af :hyper:
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t gewoon zelf opgelost! Op de een of andere manier was documenten opslaan veranderd in odt en ik heb t weer terug gezet. Voor een computer nono als ik vind ik dat best knap! Thnx voor de hulp!
Vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven