iPad air scherm nog laten maken?

02-08-2018 10:10 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een half jaar geleden onze iPad air laten vallen: scherm kapot. Aangezien zij de enige was die er iets mee deed en ik geen zin had daar toen geld aan uit te geven, hebben we hem niet laten maken.

Nu zit ik er toch aan te denken er voor haar verjaardag een nieuw scherm op te laten zetten, maar is dat wel verstandig? Het is de oudste iPad air, eind 2014 gekocht. Verder nog bijna als nieuw, maar dus wel al best een oudje. Is dat niet zonde (wordt hij nog wel ondersteund door de nieuwste software)? Of kan zo’n ding nog best een tijdje mee?
Ik zou het niet doen. Het is een behoorlijke kostenpost. En de kans is groot dat over een jaar updates niet meer ondersteund worden. Maar dat is nooit zeker. Vooralsnog zal de IOS 12 ook voor de Air 1 geschikt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen. Niet bij de apple store laten doen, maar er zijn bedrijven die dit veel goedkoper kunnen. Of, wanneer je zelf van knutselen houdt, dan kan je een nieuw scherm en reparatie set kopen en het zelf doen.

Maar is het scherm niet al te kapot, en ze heeft er weinig last van in het gebruik, dan zou ik het niet doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het scherm is wel heel erg kapot, allemaal glassplinters en zo. Dus gebruiken kan nu sowieso niet meer. Stel dat ik hem laat maken en er kunnen op een gegeven moment geen updates meer gedaan worden, dan kan ze nog wel gewoon YouTube meer gebruiken toch? Of later ook niet meer? Ze gebruikt hem vooral daarvoor en om zelf filmpjes te maken.
pamelacourson schreef:
02-08-2018 11:13
Het scherm is wel heel erg kapot, allemaal glassplinters en zo. Dus gebruiken kan nu sowieso niet meer. Stel dat ik hem laat maken en er kunnen op een gegeven moment geen updates meer gedaan worden, dan kan ze nog wel gewoon YouTube meer gebruiken toch? Of later ook niet meer? Ze gebruikt hem vooral daarvoor en om zelf filmpjes te maken.
Een iPad kun je heel lang gebruiken, zeker als hij niet voor zware dingen gebruikt wordt. Ook updates kun je nog heel lang krijgen. Gewoon laten maken dus.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan ga ik hem gewoon laten maken (tenzij er hier mensen zijn die goede redenen hebben om het niet te doen). Bedankt voor jullie reacties!
Als het alleen om youtube gaat of voornamelijk dan gewoon laten maken. Daar zijn geen updates voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde topic geopend.

Wij hebben toen (ok, man en zoon) zelf met zo’n doe-zelf-setje gedaan, ding werkt weer prima, hoewel ik er alleen Netflix op kijk.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven