Ervaringen met een smartphone Gymbal?

12-08-2018 17:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een Gymbal te kopen voor het filmen met mn smartphone. Wie heeft er al 1 en is het het geld waard? Gebruik je hem ook voor de day to day filmpjes en heb je dat statief dan altijd in je tas zitten?

Ik zoek er eigenlijk 1 waar ik ook mijn compact camera op kan zetten, dus dan heb ik eigenlijk zn schroefdraadje nodig. Maar die opties zie ik eigenlijk niet bij de smartphone Gimbal's.

Of is het raadzamer om een Gymbal te kopen met action camera er op?
ik vind het perfect. goede coretraining maar wel onhandig om in je tas mee te nemen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-08-2018 19:24
ik vind het perfect. goede coretraining maar wel onhandig om in je tas mee te nemen
:rofl:
¡Apagando las luces!
Tja, wat wil je nu? Koop een echte videocamera met optisch gestabiliseerde lens, of gebruik je smartphone en zo'n gimbal, die dan dus blijkbaar 'onhandig' is om mee te nemen.

Dat je je compact-camera er niet op kan zetten kan niet anders dan met het gewicht te maken hebben: die dingen compenseren beweging actief, maar dat lukt alleen met een relatief lichte smartphone. Grote kans dat een compact camera veel te zwaar is. De lens zit daarnaast ook in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde met een compact camera mn Sony Cybershot, qua gewicht is die niet veel zwaarder dan mn telefoon. Maar die heeft een iets betere lens. Mn Nikon wil ik er niet opzetten nee, dat kan niet op een smartphone Gymbal.

En of het zo handig is om mee te nemen weet ik niet, daarom vraag ik naar ervaringen.
"niet veel zwaarder dan je telefoon" is nogal relatief. In smartphoneland gaat alles om grammen. Een compact-camera die 50 gram meer weegt dan je telefoon lijkt misschien weinig, maar in smartphoneland is dat een enorm verschil, wat zo'n gimbal mogelijk niet aankan.

Wat betreft handig om mee te nemen snap ik de aversie gewoon niet: of je maakt filmpjes met een smartphone die relatief veel beweging bevatten en hoeft niets extra's mee te nemen, of je neemt zo'n gimbal mee en hebt filmpjes met minder tot geen beweging. Die gimbal is dan nog relatief klein vergeleken met een echte videocamera met optisch gestabiliseerde lens.

Ik denk dat je gewoon eens op Youtube moet kijken: vaak heb je daar (naar mijn mening) meer aan dan van die reviews op websites waar je die dingen kan kopen, al is het maar omdat ik vind dat mensen tegenwoordig de tijd niet meer nemen om iets te typen en reviews daarom al snel iets worden als 'kan hem niet gemakkelijk meenemen, is daarom een slecht product'.

Op Youtube zijn dat soort recensies vaak wat genuanceerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven