Nieuwe E-reader; Groter scherm fijn?

14-08-2018 23:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn vakantie heeft mijn ereader het min of meer begeven en ben me daarom aan het oriënteren op een nieuwe.

Ik twijfel tussen een Kobo Clara (6" scherm) en een Kobo Aura H2o 2e editie (6,8").
Deze ereaders hebben ongeveer dezelfde specificaties maar de ene heeft dus een groter scherm dan de andere. De H2o is verder waterdicht, de Clara niet maar is voor mij geen must.

Mijn huidige ereader heeft een 6" scherm. Ik lees elke avond voor ik ga slapen nog even met mijn bril op maar omdat ik daarmee wat minder goed zie dan met mijn lenzen zet ik het lettertype iets groter waardoor dus wat minder tekst op een pagina. Vandaar dat een groter scherm mij prettig lijkt. Het prijsverschil bedraagt echter € 50,00 en ik vraag me dus af of dat grotere scherm wel echt verschil maakt en het prijsverschil wel waard is.

Heeft iemand ervaring met het lezen op zowel een 6" scherm als een 6,8" scherm? Is dit inderdaad fijner of kan ik die 50 euro beter besteden aan een paar leuke boeken?

Bedankt voor de reacties!
Veel fijner!
Maar ik zou gewoon naar de media markt gaan en zelf ernaar kijken. Is toch een persoonlijk iets.
Alle reacties Link kopieren
Is de 6,8” ook zwaarder? Dat zou voor mij ook nog uitmaken. Heb er een van Amazon, maar de hoes is vrij zwaar waardoor ik hem toch wat minder fijn vind dan de vorige (iets lichtere) met lichtere hoes.
Alle reacties Link kopieren
Heb beide ereaders bekeken in de winkel maar er niet echt mee gelezen.
Er hing ook zo'n zwaar beveiligingsding aan dus dat voelt toch minder fijn.

Het gewicht is verder geen probleem. Mijn huidige Bebook Neo is een baksteen vergeleken met de huidige ereaders 😁. Kan er alleen maar op vooruit gaan.
Ik lees altijd met één hand en heb de e-reader dan ook vast dat ik met de duim van diezelfde hand tik om een nieuwe pagina te krijgen.

Met een slag grotere e-reader vraag ik me af of dat lukt.

Misschien doe jij het wel heel anders en is het niet aan de orde om dit mee te laten wegen maar moest er gelijk aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bij een volgende ereader zeker voor groter scherm. Ik heb de kobo glo en vind het scherm veel te klein. Zou voor de h2o gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een Boox. ik weet niet hoeveel inch en snap niet waarom ze dat niet gewoon in centimeters aangeven, maar denk dat hij 9 inch is of zo. zo groot als een echt boek en dat vind ik erg fijn. hoef ik net elke 2 seconden een blz om te slaan.
Kris33 schreef:
14-08-2018 23:24
Is de 6,8” ook zwaarder? Dat zou voor mij ook nog uitmaken. Heb er een van Amazon, maar de hoes is vrij zwaar waardoor ik hem toch wat minder fijn vind dan de vorige (iets lichtere) met lichtere hoes.
Nee juist lichter! Dat verbaasde mij ook. Hij is echt heel fijn om vast te houden (mag ook wel voor dat geld :biggrin: _
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
15-08-2018 08:15
ik heb een Boox. ik weet niet hoeveel inch en snap niet waarom ze dat niet gewoon in centimeters aangeven, maar denk dat hij 9 inch is of zo. zo groot als een echt boek en dat vind ik erg fijn. hoef ik net elke 2 seconden een blz om te slaan.

Ik zet de letters gewoon kleiner. ;-D
Ik heb zelf de oude Glo van 6" en ik vind het formaat prima. Maar ik heb de letters vrij klein staan, zodat ik niet vaak hoef om te slaan. Vriend heeft de Aura en die is idd iets groter. Hij had voorheen ook de Glo, maar vind deze wel fijner want minder omslaan met een iets grotere letter. Qua gewicht vond hij er weinig verschil in zitten. Een clara weegt 166 gram en een aura 207 gram, dus 40 gram verschil, dat is echt peanuts.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Duidelijk, ik ben eruit. Het wordt de H2O met groter scherm! En misschien is waterproof ook eigenlijk wel handig. Ik lees wel eens in bad en val dan in slaap haha. De ereader verdwijnt dan wel eens een stukje onder water ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven