nieuwe laptop, welke?

15-08-2018 07:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnekort ben ik aan een nieuwe laptop toe. Nu zit ik heel erg te twijfelen aan welke ik zal nemen. Heb laptops gevonden in 2prijsklassen, per prijsklasse 2.
Ga de laptop vooral gebruiken om films te kijken en te streamen en om te internetten. Af en toe foto's bewerken of videotjes maken. Ik wil een laptop die snel is! Want mijn laptop die ik nu heb is heel langzaam en daar baal ik steeds meer van.

Wat zou een goede keuze zijn? En waarom?

Goedkopere prijsklasse
https://www.coolblue.nl/product/812631/ ... -570h.html
https://www.coolblue.nl/product/794503/ ... 191nd.html


Duurdere prijsklasse
https://www.coolblue.nl/product/813357/ ... c104t.html

https://www.coolblue.nl/product/812634/ ... -74bj.html
Alle reacties Link kopieren
Met de beperkte toepassingen die je noemt is ieder model bruikbaar, tenzij je serieus professioneel aan het foto/video-bewerken gaat. Dus is de echte vraag: hoeveel heb je er voor over?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-08-2018 07:44
Met de beperkte toepassingen die je noemt is ieder model bruikbaar, tenzij je serieus professioneel aan het foto/video-bewerken gaat. Dus is de echte vraag: hoeveel heb je er voor over?
Voor mijn echte fotobewerking heb ik een "professioneel" scherm, dus dat ga ik op de laptop niet doen.
Als een laptop in de goedkoper prijsklasse (hierboven) goed voldoet om snel te kunnen streamen en ook snel opstarten enzo, dan geef ik natuurlijk liever minder uit! Dan zou ik echt liever onder de 1000 euro blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch goed uitzoeken dan.
Ik gebruik mijn laptop ook enkel voor wat internetten/youtube/word/....
Heb een duurdere (1000€ die na 5j nog altijd razendsnel is).
Dacht ook volgende keer een goedkope te kopen gezien de toepassingen, tot mijn vader eentje van €400 kocht ... Mijn oude laptop werkt véél sneller dan zijn nieuwe.

Zal natuurlijk wel schelen tussen modellen, maar zie het als een waarschuwing om het goed uit te zoeken en niet zomaar de goedkoopste te nemen ;)

Nu zie ik ook wel dat jij sowieso in een duurdere prijsklasse al zoekt, dus gaat een heel ander verhaal zijn!
Alle reacties Link kopieren
Apple geen optie? Mijn MacBook air is na 5 jaar nog elke dag zo snel als de eerste dag.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een nemen met veel RAM geheugen. Daar kan je wat extra modules van kopen en zelf plaatsen (volgens gebruiksaanwijzing) of laten doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor die Asus gaan (maar ik vind Acer echt een baggermerk). Ondanks dat je toepassingen niet heel spannend zijn wil je gewoon een snel ding zonder gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Je onderste link heeft het meeste RAM-geheugen aan board dus die zal het snelste een taak uitvoeren.

Maar voor die andere kan je vermoedelijk ook modules bijkopen. Ik zou dat wel eerst vragen aan de klantenservice. Hopelijk zit daar deskundig personeel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik een half glare scherm het fijnste. Dat is een helder scherm zonder dat je telkens afgeleid wordt door spiegeleffecten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-08-2018 08:30
Ik zou er een nemen met veel RAM geheugen. Daar kan je wat extra modules van kopen en zelf plaatsen (volgens gebruiksaanwijzing) of laten doen.
.
RAM-modules bijprikken in een laptop ? Het is echt een bijzonderheid wanneer dit kan. Met een beetje pech kan je de bestaande modues niet eens vervangen door grotere.

Overigens, intern geheugen is zeker niet zaligmakend. De kloksnelheid van de CPU zegt meer over de totale snelheid van een PC dan de hoeveelheid intern geheugen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Het is een wegwerpproduct, ik zou dus even wachten op een superscherpe Mediamarkt aanbieding oid
Dus met 21% korting, voor 499 e heb je dan iets goeds lijkt mij

Meer dan 1000 euro voor zo'n product vind ik waanzin
Alle reacties Link kopieren
Als je toch in die prijsklasse zoekt; waarom niet iets van Apple?
Mijne is na 5 jaar nog net zo snel als voorheen en werkt echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
15-08-2018 09:37
.
RAM-modules bijprikken in een laptop ? Het is echt een bijzonderheid wanneer dit kan. Met een beetje pech kan je de bestaande modues niet eens vervangen door grotere.

Overigens, intern geheugen is zeker niet zaligmakend. De kloksnelheid van de CPU zegt meer over de totale snelheid van een PC dan de hoeveelheid intern geheugen.
Dat is zo totaal afhankelijk van wat je er mee doet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-08-2018 09:56
Het is een wegwerpproduct, ik zou dus even wachten op een superscherpe Mediamarkt aanbieding oid
Dus met 21% korting, voor 499 e heb je dan iets goeds lijkt mij

Meer dan 1000 euro voor zo'n product vind ik waanzin
Tja, dan kun je ook kijken naar tweedehands hier een laptop voor fractie van die prijs en werkgeheugen die nergens standaard is.

Hier goedkoop en duur nieuw gekocht maar in beide gevallen is het beste er wel af na 5 jaar. Deze nu 2 jaar in bezit en is beste wat ik ooit heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Voorkeur zou naar de HP gaan.
HP's (en lenovo's) worden al jaren door grootschalig door universiteiten aan hun technische studenten verkocht, dus ik ga ervanuit dat het goede kwaliteit is. Heb al 5 jaar een duurdere HP en is nog steeds erg snel.

256 GB is wel wat aan de lage kant. Heb zelf geen films of overdreven veel foto's op mn laptop staan, maar heb toch op de een of andere manier hem na een half jaar al bijna helemaal vol staan. Dus zou kijken voor een versie met 500gb.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle input.

Ik wil perse een 17" laptop, vanwege dat ik er zoveel tv op kijk. Dan vind ik 15" te klein. Apple valt dus sowieso af.

Als ik de kloksnelheden vergelijk zie ik echt een flink verschil, dan zou een duurdere beduidend sneller moeten zijn. Dat vind ik wel fijn.

Ik zie dan toch wel verschil ook bij de twee duurdere en de Acer heeft de betere specificaties. Wat ik zo vreemd vind is dat ik wel vaker hoor dat mensen Acer geen fijn merk vinden. Essychan, waarom vind je Acer bagger?
Alle reacties Link kopieren
Ohja, die snelle waar ik het in mijn post over had was een hp en de trage toevallig ook een acer, weet niet of het daaraan ligt ;)

Zou zelf door mijn positieve ervaring direct opnieuw voor een hp gaan gezien deze bij mij inderdaad ook nog even snel is als op dag 1, vb deze https://www.coolblue.be/nl/product-revi ... zerty.html
Alle reacties Link kopieren
42Megapixels schreef:
15-08-2018 11:40
Dank jullie wel voor alle input.

Ik wil perse een 17" laptop, vanwege dat ik er zoveel tv op kijk. Dan vind ik 15" te klein. Apple valt dus sowieso af.
Tv kijken kan toch ook op externe monitor daar hoef je geen 17" voor aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf gelukkig nooit een Acer gehad, maar iedereen die ik ken die een Acer had was er na een jaar al ontevreden over. De laptop ging snel kapot of had allemaal problemen.

Asus is wel een goed merk voor een Windows laptop, kijk binnen dat merk naar verschillende types.

En eens wat er gezegd wordt over de 17 inch laptop, je kan ook een externe monitor aanschaffen.
Als het om snel gaat - koop een laptop met een SSD erin. Iets snellere CPU klinkt vaak leuk, effect valt (zeker bij laptophardware) toch vaak tegen. Meer werkgeheugen is vaak een beter idee.


Mbt. Acer... ik heb meerdere HP's gehad, zeer wisselende ervaringen mee opgedaan. Een oom van me heeft een Acer - ding gaat over een paar weken al weer 10 jaar mee (huis- tuin- en keukengebruik en (half-)jaarlijks onderhoud door handig neefje - dat dan weer wel). Merk zegt niet alles, veel onderdelen zijn identiek.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt nog een keertje voor de input.

Ik heb nu een asus, en dat vind ik op zich een fijne laptop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een HP Elitebook. Die had ik via mijn werk al, maar die zijn nieuw gewoon niet te betalen, rond de 1700 euro. Dus heb ik een refurbished gekocht. 2 Jaar oud en helemaal gewiped en alles opnieuw geïnstalleerd en die werkt als een tierelier. Binnen een halve minuut opgestart en verder ook zo supersnel. Ik internet veel en download veel en veel laptops zijn bij mij gewoon traag. Deze is supersnel. Complete serie kopiëren naar een usb-stick? Binnen een paar minuten gedaan.

En kies inderdaad voor een SSD-schijf, dat scheelt een hele hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven