Orbi aansluiten op Ziggo lukt niet

18-08-2018 00:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. We hebben een orbi WiFi systeem gekocht en overal lees ik dat dit appeltje eitje is om aan te sluiten maar het lukt niet.

Ethernet kabel van ziggo router in orbi router, ziggo eea in de bridge modus laten zetten en het zou moeten werken maar helaas.

Omdat dit systeem kennelijk zo eenvoudig is aan te sluiten is er ook niet echt iets op internet te vinden over dit.

Iemand misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het goede wachtwoord ingevoerd in je apparaten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je nu in "beschikbare netwerken" je Orbi router het duidelijkste signaal geeft dus daar moet je je apparaat nu op aansluiten. Kwestie van knopje indrukken is dat meestal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad komt de orbi op bijv mijn telefoon naar boven. Wachtwoord ingetoetst dat op de router staat vermeld maar krijg telkens de melding dat het wachtwoord onjuist is. Ook een variant op dit wachtwoord geprobeerd maar dan krijg ik een andere foutmelding.
Alle reacties Link kopieren
En de WPS-knop indrukken? Ik had ook weleens hetzelfde: drie keer wachtwoord ingevoerd, gecontroleerd, drie keer "fout" maar je kan ook de knop op de router indrukken; dan ontgrendelt hij voor het apparaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er schijnt een Orbi App te bestaan om je te assisteren. Vreemd als er geen WPS-knop is; dat is echt heel handig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je antwoord. Ik heb inmiddels een uur aan de telefoon gezeten met een Engelse helpdesk. Nu krijg ik op mijn telefoon verbinding maar kan ik er niks mee. Nu krijg ik een melding geen veilige verbinding. Nou ja, ik zoek rustig verder. Bedankt👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven