Groene streep op beeldscherm computer

21-08-2018 23:57 18 berichten
Sinds een paar dagen loopt er een groene verticale streep over mijn beeldscherm. Ik heb al gegoogled en de kabels van het beeldscherm opnieuw ingeplugd, maar verder kom ik niet. Ik lees o.a. dat het aan de videokaart kan liggen. Maar hoe weet ik of dat zo is? Ik heb 0.0 verstand van dit soort dingen. Wie kan mij dit in Jip-en-Janneke-taal uitleggen?

(Ik weet niet wanneer ik weer kan reageren, want ik lig veel op bed.)
Heb je de drivers al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Herkent de driver de videokaart nog wel? Zo nee, dan is je videokaart kapot, vaak door teveel stof bij de koeling en ventilator.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de monitor op een andere computer aansluiten of de computer op een andere monitor en nagaan of het probleem zich nog steeds voordoet. Dan kun je concluderen welk onderdeel defect is, want dit is niet softwarematig.
Don't follow me. I'm lost too..
PotjePindakaas schreef:
22-08-2018 00:12
Heb je de drivers al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Herkent de driver de videokaart nog wel? Zo nee, dan is je videokaart kapot, vaak door teveel stof bij de koeling en ventilator.
:confused: En hoe doe ik dat?
BruinHondje schreef:
22-08-2018 01:10
Je kunt de monitor op een andere computer aansluiten of de computer op een andere monitor en nagaan of het probleem zich nog steeds voordoet. Dan kun je concluderen welk onderdeel defect is, want dit is niet softwarematig.
Ohja, dat is wel handig. Morgen eens kijken of ik nog ergens een scherm heb staan.
Alle reacties Link kopieren
Twee ervaringen: Ik had op mijn beeldscherm één dunne verticale groene lijn. Na een tijdje pielen met kabels en meer dies zij, drukte ik (uit frustratie) op de onderkant van het beeldscherm (dus waar het beeld overging in de rand). En toen was hij even weg! Vriend heeft er toen iets meer kracht op gezet en toen was hij weer heel lang weg (maanden). Recent kwam hij weer tevoorschijn, dezelfde procedure en weer weg. Het lijkt erop dat de rand niet goed meer aansluit. Betrof een beeldscherm dat toen een jaar of 7 oud was.

Op mijn werk heb ik vaak groene strepen als ik een tijdje weg ben geweest. Blijkbaar neemt de schoonmaakster (komt overdag) dan ook het beeldscherm, kabels en andere kastjes af. Ik zit na de vakantie dan altijd zeker 15 minuten te pielen met de kabels. Combinatie van oudere kabels en oudere beeldschermen denk ik.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bij een laptop zit het scherm gelukkig vast. Met een hdmi-kabeltje kan je hem vaak ook aan een monitor vastmaken, bijvoorbeeld aan je tv. Die heeft van die ingangen als het goed is. Alleen de dinosaurussen onder de tv's hebben geen hdmi. Kabeltje voor enkele euro's bij de discount. Er zijn ook lange kabels en anders kunnen er twee aan elkaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-08-2018 08:04


Op mijn werk heb ik vaak groene strepen als ik een tijdje weg ben geweest. Blijkbaar neemt de schoonmaakster (komt overdag) dan ook het beeldscherm, kabels en andere kastjes af. Ik zit na de vakantie dan altijd zeker 15 minuten te pielen met de kabels. Combinatie van oudere kabels en oudere beeldschermen denk ik.
Ik zou een post-it erop plakken dat ze er niet aan mag komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook een andere kabel kunnen proberen. Die kan ook kapot zijn.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-08-2018 08:22
Ik zou een post-it erop plakken dat ze er niet aan mag komen.
Werkt niet. Lezen ze niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-08-2018 08:55
Werkt niet. Lezen ze niet.
Dat moet toch wel over te brengen zijn?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-08-2018 09:18
Dat moet toch wel over te brengen zijn?

Als ze aan de schermen van collega's zitten: nee! niet aan de apparatuur komen. Meestal ben ik dan te laat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
In het configuratie scherm op beeldscherm klikken, opent er een nieuw scherm, op test klikken.
Doet de computer de test, installeert dan (als het nodig moet zijn) zelf de nieuwe driver.
Daarna schakelt de computer zichzelf uit.
Minuut of 3/4 wachten, opnieuw opstarten en het probleem is verholpen.
dianaf schreef:
22-08-2018 08:04
Na een tijdje pielen met kabels en meer dies zij, drukte ik (uit frustratie) op de onderkant van het beeldscherm (dus waar het beeld overging in de rand). En toen was hij even weg! Vriend heeft er toen iets meer kracht op gezet en toen was hij weer heel lang weg (maanden).
Helpt helaas niet.
retrostar schreef:
22-08-2018 08:18
Bij een laptop zit het scherm gelukkig vast. Met een hdmi-kabeltje kan je hem vaak ook aan een monitor vastmaken, bijvoorbeeld aan je tv. Die heeft van die ingangen als het goed is. Alleen de dinosaurussen onder de tv's hebben geen hdmi. Kabeltje voor enkele euro's bij de discount. Er zijn ook lange kabels en anders kunnen er twee aan elkaar.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. :blond: :blond: :blond: Het gaat hier niet om een laptop, maar om een desktop computer met los beeldscherm.
Magick88 schreef:
22-08-2018 08:44
Je zou ook een andere kabel kunnen proberen. Die kan ook kapot zijn.
Zou kunnen, maar gisteren was de streep even weg en we hadden niks veranderd.
Heilige_maagd_Maria schreef:
22-08-2018 13:30
In het configuratie scherm op beeldscherm klikken, opent er een nieuw scherm, op test klikken.
Doet de computer de test, installeert dan (als het nodig moet zijn) zelf de nieuwe driver.
Daarna schakelt de computer zichzelf uit.
Minuut of 3/4 wachten, opnieuw opstarten en het probleem is verholpen.
Als ik naar het configuratiescherm ga en op beeldscherm klik krijg ik niet de optie om te testen. Wel heb ik de driver geupdate, maar hij geeft aan dat de driver oké is. Nog handmatig naar drivers gezocht, maar tijdens het installeren gaf hij aan dat die driver ouder was dan die er al op stond.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb jij geen WIN7/10 maar XP of ouder.

Computer uitschakelen, de kabel van de computer naar het beeldscherm (dikste kabel, meestal wit) losmaken en de computer (zonder beeldscherm) starten.
Je weet ongeveer de tijd die de computer nodig heeft om op te starten.
Daarna laat je die een minuut of 5 draaien zonder beeldscherm.
Via de startknop op de desk stop je de computer (10/15 seconden ingedrukt houden)
Is de computer uit dan haal je de stekker van de computer en het modem uit de stopcontacten.
Zit er achter op je modem een (meestal witte) drukknop, die druk je 1 maal in en je haalt de verbinding van het modem met de telefoonlijn/kabelkast los.
(is de hele computerapparatuur offline)

Is de computer compleet offline, dan sluit je de kabel computer/beeldscherm weer aan.
Dan sluit je de computer weer aan, beginnende met de kabel modem telefoonlijn/kabelkast.
Daarna de stekker van het modem in het stopcontact doen.
De stekker van de computer in het stopcontact doen en opstarten.
En als laatste de knop achterop het modem 1 maal indrukken.

Heb je daarna nog last van groene strepen, stuur dan een PM, is er iets anders aan de hand, kom ik via HOA bij je in de computer kijken.
(is er een dataprobleem)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven